Update oor en hotspot

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Update oor en hotspot

Bericht door Helene »

Dinsdag waren we weer op controle voor het oor , het was nog niet helemaal over, dus er moest weer een tube crème ingespoten worden.

De hotspot ging goed, de plek zag er prima uit mooi droog met korsten erop. Ik was heel blij, het ging prima tot een paar minuten geleden , ik zag hem heel enthousiast bijten aan de hotspot en inderdaad het ligt weer helemaal open. Het is om wanhopig van te worden. Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Update oor en hotspot

Bericht door Bor »

Ach gos, arme jullie!! Die hotspots blijft een issue hè?! Niet onbekend bij velen van ons, maar Escher maakt er wel een sport van, hoor. Heel veel beterschap en heling gewenst!
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Update oor en hotspot

Bericht door FENNA »

Oei wat erg :(
Zo spijtig dat hij die hotspot heeft open gebeten anders was hij er misschien al vanaf geweest
Hoe komen ze er eigenlijk zo makkelijk aan?
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Update oor en hotspot

Bericht door Helene »

[quote="FENNA"]Oei wat erg :(
Zo spijtig dat hij die hotspot heeft open gebeten anders was hij er misschien al vanaf geweest
Hoe komen ze er eigenlijk zo makkelijk aan?[/quote

Hoe ze eraan komen? Ik zou het niet weten onze vorige airedale had het nooit. Ik denk huidirritatie groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Update oor en hotspot

Bericht door Bor »

De airedale staat erom bekend. Soms heb je pech en hebben ze er veel last van en soms geluk en hebben ze bijna nooit of nooit een hotspot. Hier is het ook met regelmaat aan de orde, maar niet zo vaak als bij escher. het heeft vooral te maken met de vacht. Die verstikt snel de huid en zodra er dan een klein wondje zit, irriteert dat extra, door de wollige, dichte vacht. Zo had Bor eens een hele vieze hotspot-wond op z'n wang (die de hele wang besloeg) door een klein krasje van toenmalige poes Fred.
Heel weinig tegen te doen. Erg goed opletten en zodra je iets ziet het haar weg knippen en insmeren met sudo-creme. Maar da's niet altijd afdoende, helaas.
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Update oor en hotspot

Bericht door FENNA »

Bedankt voor de info :ok:
Ik ga hier zeker op letten
Plaats reactie