glucosamine

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

glucosamine

Bericht door Helene »

heeft iemand van jullie ervaring met glucosamine , verkrijgbaar bij het Kruitvat, een homeopatisch middel voor artrose bij mensen. Het is mij geadviseerd door een hondeneigenaar die er goede ervaringen mee heeft. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: glucosamine

Bericht door Esther »

Glucosamine is geen homeopathisch middel maar een voedingssupplement. Als je het voor Escher wil gebruiken dan kan de dierenarts je hierover adviseren.

Benthor heeft een poosje een voedingssupplement met glucosamine gehad. De klachten die hij had (struikelen en krachtverlies in zijn achterpoten) werden echter veroorzaakt door zijn hartprobleem. Ik ben dus met het voedingssupplement gestopt.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: glucosamine

Bericht door Bor »

Geen ervaring mee, wel vaker gelezen en/of gehoord dat hondeneigenaren er blij mee waren. Maar weet niet of dat voor mensen was, of misschien speciaal voor honden.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: glucosamine

Bericht door Donna »

Donna kreeg een tijd geleden last van haar gewrichten en liep daardoor met een “hinkeltje” voornamelijk aan de linker voorpoot. Wij zijn begonnen met glucosamine, voor dieren, van Holland and Barret (voorheen De Tuinen). Met goed resultaat. Eerder gaven we het in vloeibare vorm, door haar eten, maar dan at ze met lange tanden. Toen vonden we dit. Twee keer per dag twee pillen, met een plakje roastbeef. Gaat goed en ze loopt weer normaal. Dat ging best snel nadat we zijn begonnen. De pillen kosten meen ik €21,- per potje. Ze hebben vaak acties dat het tweede potje €1,- kost. Dan slaan we extra in. Wij vinden het een aanrader.

Groeten,

Jaap en Patrick

Jaap voegt er nog aan toe dat de zalmolie, die we over haar eten doen, ook voor de gewrichten is (ik dacht dat dat voor de vacht was..... dat is het óók, maar dus ook voor de gewrichten)
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: glucosamine

Bericht door Helene »

Dankjewel ik ga kijken in de winkel groet Hélène
Plaats reactie