Benthor heeft hartproblemen

Vragen over de gezondheid
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Nicoline »

Wat fijn Esther dat de onzekerheid nu in elk geval wat minder is geworden.
Courage en een warme groet !!
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Helene »

Wat een mogelijkheden zijn er dat is goed nieuws, ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer is groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Esther »

Gisteren was zijn hartzakje opnieuw overvuld. Ik liep toevallig vlakbij de dierenarts toen Benthor acuut niet meer wilde lopen en het erg zwaar had. De dierenarts heeft ons naar Utrecht gestuurd waar het hartzakje opnieuw is leeggemaakt.
Een operatie was nog steeds een optie dus Benthor is vannacht en vandaag in Utrecht gebleven voor aanvullend onderzoek.

Ze hebben helaas afwijkende cellen gevonden. Een zeldzame tumor. Daarnaast is zijn lever vergroot en heeft hij een paar gezwellen in zijn bal. Ik laat hem niet opereren. Ik ga hem liever schandalig verwennen.

We zijn vanavond thuisgekomen. Het gaat nu goed met Benthor maar zijn hart is letterlijk een tikkende tijdbom. Ergens de komende dagen gaat het mis.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Donna »

Wat een rotnieuws, juist nu het wat beter leek te gaan. Verwen hem maar schandalig en geniet van de tijd samen. Heel veel sterkte!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Eldrid »

Lieverd ik wens je heel veel sterkte.
Maak er voor zover het mogelijk is, nog een mooie tijd van.
knuf,

Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Bor »

Ik begrijp je keuze volledig! Ik denk dat dit in het belang van Benthor is en hij zal weten wat voor 'n geweldig vrouwtje hij heeft! Geniet van elkaar, zo lang het nog kan.
lieve groet,
Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Helene »

Ach , ik heb net de foto gezien van Benthor ik wist nog niet alles maar ik schrik er wel van , die goeie knul komt aan zijn einde ,ik zou precies hetzelfde doen als hij nog kan genieten van zijn balletje gehakt , prima , sterkte hoor en geniet samen groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Esther »

De IC-dierenarts van Utrecht belde vanmiddag. Benthor heeft een carcinoom in zijn hart met uitzaaiingen naar de lever. Er is een medicijn, Palladia, die de groei remt van dit type tumor. Omdat bij Benthor zijn hartzakje al na 8 dagen voor de tweede keer overvuld was, is de kans dat het medicijn aanslaat zeer klein. Daarbij zou het slechts een paar maanden levensverlengend zijn met een kans op nare bijwerkingen.

We hebben afgesproken dat we Benthor er niet mee gaan plagen.

Benthor vermaakt zich ondertussen prima. We hebben ook vanmiddag weer flink gelopen. Ik laat Benthor lekker zijn gang gaan. Gevolg: een ondeugende Benthor met pret voor 10. :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Nicoline »

Wat een nare berichten Esther. Ik begrijp je beslissing volkomen ik zou hetzelfde doen. Wat fijn dat die lieve ondeugende beer er zelf geen weet van heeft. Ik hoop zo dat jullie nog even van de ontluikende lente en het mooie weer kunnen geieten heel veel sterkte en warme omhelzing van Nicoline
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Bor »

Wat een hoop info voor jou! Idd maar goed dat Benthor van niets weet en lekker doet waar hij altijd goed in is geweest: ondeugend zijn! Geniet van deze tijd.een lieve groet van Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door mleentje »

Wat een rotnieuws. Neen een dier plagen met medecijnen voor een paar maand levensverlenging heeft geen zin. Pret moeten ze hebben. Geniet en blijf genieten van elk ogenblik dat Benthor het fijn heeft. Sterkte.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door FENNA »

Toen ik de foto van Benthor zag met de tekst waarin staat dat hij in zijn reserveperiode zit begreep ik het nog niet goed
Ik had namelijk het topic van zijn hartprobleem nog niet gelezen
Hopelijk heeft hij nog een lange reserveperiode tegoed en verwen hem maar elke dag opnieuw met zijn gehakt en wandelingen
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Esther »

Benthor heeft plezier voor tien. Hij is sowieso een hond die er altijd wat leuks van maakt en dat doet hij nu ook. We lopen uren en uren waarbij hij de rondes uitkiest. We hebben nieuwe routes ontdekt in de wijk. Nieuwe drink- en zwemplekken.
Hij zorgt er zelfs voor dat ze onderweg ergens wat gaan drinken. :lol:

Gisteren ben ik bij de dierenarts geweest. Zijn hart klonk toen goed. Daarna loslopen. En toen liep hij op zijn dooie gemakkie een wei met koeien en een enorme stier in. In plaats van terug te komen wandelde hij verder de wei in.
Toen moest ik Iarik en Mukkie dus aan een hek binden en ook de wei in gaan. Gelukkig liet hij zich goed aanlijnen. De boef. Ik heb hem meer ruimte gegeven en daar pluk ik nu de vruchten van. :lol:

Verder is het afwachten hoe het gaat. Het kan van het een op het andere moment misgaan. Dat is een heel naar en moeilijk te verdragen idee. Ik probeer het een beetje los te laten maar dat valt niet mee.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Bor »

Ik kan het me zo goed voorstellen, dat het maar moeilijk "weg te zetten" is. Of minimaal af en toe even naar de achtergrond te duwen. Als je hem dan zo ziet dollen en streken ziet uithalen, zal er met regelmaat een brok in je keel zitten, stel ik me zo voor.
Wel is dit een heel mooie manier van afscheid nemen. Samen plezier hebben en op het moment dat er wat gebeurd, weet je ook dat het moment van echt afscheid is gekomen.
Geniet zoveel mogelijk!
een lieve groet Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Benthor heeft hartproblemen

Bericht door Helene »

Ja inderdaad moeilijk als je hem zo ziet dollen en plezier maken terwijl je weet wat hij mankeert. Gelukkig weet hij het niet, hij geniet van zijn vrijheid ,zijn balletjes gehakt ,geniet met hem mee Esther ,groet Hélène
Plaats reactie