stinkiewinkie

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

stinkiewinkie

Bericht door Bor »

Ja, zo noemen we het, als Bor weer last heeft van z'n anaalklieren. Meestal te herkennen aan zijn gedragingen (en uiteindelijk aan de geur). Hij zoekt ons op, voelt zich heel, heel, heel erg zielig en wil gekroeld worden (dat geven we hem met lle liefde). Een dag of 2, heel soms 3 en dan is de boel spontaan kapot geknapt en gaat het zomaar weer een jaar of langer goed. (eerder heb ik uit medelijden de dingen uit laten knijpen bij de DA, maar dat hielp niets en had Bor er weer een traumaatje bij)
Alleen... hij is gaan likken natuurlijk, maar kan er niet helemaal bij. Ach gos, nu een (kleine) hotspot op z'n rechterbil. Het haar maar even weg geknipt. Morgen naar de kapper met 'm. Hopelijk word de plek niet groter in die tussentijd.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: stinkiewinkie

Bericht door Helene »

Ach die Bor, ik ken dat niet bij onze honden alleen van horen zeggen. Als het na 2 of 3 dagen knapt is dat toch prima dat is de natuur, heeft hij dan in die 3 dagen pijn? Groet Helene
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: stinkiewinkie

Bericht door Sjef »

Bij sjef nog nooit problemen mee gehad. Tijdens de trimbeurt vraag ik of de anaalklieren uitgeknepen kunnen worden en dat wordt dan gedaan.....hier alleen een stinkiewinkie waneer hij een scheet heeft gelaten....Laatst liet hij een wind met geur en geluid; hij stond op en ging naar zijn billen staan kijken zo van he komt dit uit mij , wat een raar geluid?? we hebben erg gelachen hoor !!

groet jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: stinkiewinkie

Bericht door Eldrid »

Ach die arme Bor! Geef m een hele dikke knuffel van me.
Plaats reactie