update hotspot

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

update hotspot

Bericht door Helene »

vannacht om 4 uur werd ik wakker , ik weet niet waarom , ik ging kijken bij Escher, die zat rechtop naar de deur te kijken , ik pakte zijn kop beet en ik voelde dat zijn haren nat waren , een lichtje aangedaan en ja hoor , bloed!Vanmorgen een afspraak gemaakt bij de dierenarts. De hotspot vond hij zwart , dat betekent dat er onder de huid een ontsteking zit waar de zalf niet bij kan. Zijn klieren waren opgezet dat wijst ook op een ontsteking. Hij heeft Escher geschoren en ja hoor er zat onder het haar nog een hotspot, daar kwam vanmorgen dat bloed vandaan. Hij heeft een spuit gekregen tegen de jeuk, een antibioticakuur van 7 dagen en een kuur van prednison die ook afgemaakt moet worden .Over 3 weken moeten we bellen hoe het met hem gaat. Voor de deur van de praktijk lieten we hem even uit. Even later had hij een pootje vol bloed ,heeft hij ergens ingetrapt. Met het pootje gaat het inmiddels prima. Ziek is hij er niet van , heeft net nog een stukje kaas gepikt van de tafel .Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: update hotspot

Bericht door Eldrid »

Nou Escher is wel aan de beurt zeg! Hopelijk zal de prednison even de nodige rust brengen totdat zijn huidje weer genezen is en de antibiotica zijn werk gedaan heeft.
Beterschap voor het mannetje.

groetjes,
Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update hotspot

Bericht door mleentje »

Arme Escher en baasje natuurlijk. De opruimers moeten even geholpen worden met de grote middelen.
Hopelijk slaag je er in om van die vervelend jeukende plekken te blijven, Escher! Eén haal met je poot en je huid ligt open jongen!
Hopelijk geneest alles nu snel. Die kuurtjes helpen meestal goed.
Hoe ook een alledaags kwaaltje wekenlange zorg kan vergen. Succès. We duimen hier maar even hard.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: update hotspot

Bericht door Bor »

Ach arme toch! Hopelijk is dit grof geschut nu wel echt afdoende voor alle plekken, jeuk en andere zielige ongemakken. Beterschap!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: update hotspot

Bericht door Nicoline »

Wat bijzonder dat je aanvoelde dat er iets aan de hand was Hélène, laten we hopen dat de medicijnen snel hun werk gaan doen . Wel goed om te lezen dat Escher er niet echt van onder de indruk is en gewoon kaas pikt, als ze hun streken verliezen maak ik me pas echt zorgen. Veel beterschap gewenst en trouwe poot van Molly
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: update hotspot

Bericht door Donna »

Wat vervelend! We hopen dat Escher snel weer de oude is, zónder hotspot. Gelukkig heeft hij zijn streken nog!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie