Illy heeft kanker aan de urineleider

Vragen over de gezondheid
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Trobken »

Vrijdag 18 augustus 2017 het rotnieuws gehoord dat Illy, 'ons beest' terminaal is. :huil:

Kanker aan de urineleider, zo wees een onderzoek in dierenkliniek Plantijn te Antwerpen (België).
De groei van de tumoren gaan het plassen moeilijker en moeilijker maken.
Een ziekteverloop van ongeveer 3 à 6 maanden. :cry:

Ik ben nadien even onze buurman Bart Van Goethem -dierenarts aan de faculteit Dierengeneeskunde te Gent (België)- gaan opzoeken en hij bevestigde onmiddellijk het ziekteverloop én de -eveneens- goede reputatie van dierenkliniek Plantijn te Antwerpen.

Met chemotherapie of operatie rekken we enkel nog enkele maanden maar is er geen garantie op 'n aanvaardbare levenskwaliteit. Iets wat we dus zeker niet gaan overwegen. :|

Euthanasie is dus zeker aan te raden maar nog niet vandaag of morgen vermits ze daarnet nog op de oprit achter de vliegen zat en een 'normale' manier van plassen had bij thuiskomst. We moeten nu om de 14 dagen op controle gaan naar onze dierenarts, de groei van de tumoren remmen met een kwartje ontstekingsremmer per dag en als we vaststellen dat het plassen te moeilijk gaat dan de beslissing nemen.

Illy is vandaag 7 jaar en 10 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M'n website...
Klik hier
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Myriam »

wat erg geniet nog zoveel mogelijk van Illy , en ook nog zo jong , hebben ook bij 2 dierenartsen geweest maar 't resultaat was ook hetzelfde wanner er iets erg aan de hand is kan men veel opinies vragen maar helaas het verandert niks ; veel moed voor de komende tijd Myriam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Eldrid »

Wat een afschuwelijk bericht.
Ik hoop dat jullie, ondanks alle verdriet, toch samen nog wat mooie
herinneringen met haar mogen maken zolang ze er nog is.
Heel veel sterkte en liefde voor jullie en een warme groet.

Eldrid
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Donna »

Wat een prachtige foto's van een mooie dame en wat een vreselijk nieuws. Ook wij hopen dat jullie nog mooie herinneringen met elkaar kunnen maken en wensen jullie heel veel sterkte.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Sjef »

Oh wat een triest en verdrietig nieuws voor jullie, ik weet nooit zo goed wat ik dan moet schrijven. Het verdriet dat jullie moeten hebben....zoals iedereen schrijft probeer te genieten ondanks alle zorgen die je hebt. Liefde, aandacht en verwennen dat zullen jullie ongetwijfeld al doen dus dat zit wel goed. Heel veel sterkte van ons

Dikke knuffel Jacqueline en sjef
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Bor »

Ook vanuit hier heel veel sterkte gewenst en hopelijk nog een aantal mooie momenten samen.
een lieve groet van Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Helene »

wat een verschrikkelijk nieuws ,wat staat ze prachtig op de foto's ,ik wens jullie veel sterkte en geniet maar van haar zolang het kan Groet Hélène
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Trobken »

Bedankt iedereen voor de woorden van troost en moed.
Op dit ogenblik maakt ze het -relatief- nog steeds erg goed.
Ze loopt en hapt achter elke vlieg die haar radarsysteem detecteert, houdt nog steeds de wacht op haar troon (de trap aan de veranda die uitkijkt over de hele tuin en de wandelaars die op het paadje achter de tuin passeren) en heeft nog steeds minder tijd nodig om de brokken op te eten dan de tijd die ik nodig heb om ze in haar bakje te voorzien.

Hier 'n foto die ik zonet maakte. In haar muil houdt ze haar 'Teddy'. Dit speeltje krijgt ze elke keer als ze alleen moet thuis blijven. Wanneer 't vrouwtje of 't baasje dan thuis komt, dan komt ze gelijk met Teddy af omdat ze weet dat ze dan 'n brokje krijgt. Ik moest dus niet te lang wachten met het maken van de foto want ze was natuurlijk erg ongeduldig.

Afbeelding

't is echt nog een tekortkoming van de dierengeneeskunde dat dit (kanker aan de urinebuis) nog niet te behandelen valt.
Het voelt ook zo onrechtvaardig gezien haar -relatief- jonge leeftijd.
't Moet natuurlijk gerelativeerd worden, nog maar denkend aan bv de mensen die recent op 'n brute en volstrekt onzinnige manier hun dierbare(n) verloren in Barcelona...

Die relativiteit hebben we nodig om de nodige moed te verzamelen want zoals jullie hier zeker zullen beseffen...
...je geraakt echt gehecht aan je beestje(s)! :huil:
M'n website...
Klik hier
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Bor »

Wat een mooi plaatje! En... hoeveel ellende er ook mag zijn in de wereld; dat maakt jouw eigen verdriet niet minder. het bestaat naast elkaar en op dit moment zijn jullie vooral bezig met hoe jullie Illy in 't velletje zit... en terecht.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Sjef »

Dat vind ik nou ook, patiënten zeggen altijd tegen mij dat het altijd nog erger kan....natuurlijk het kan bijna altijd erger maar dit is jullie pijn en verdriet en dat is wat je voelt en daar moeten jullie op dit moment mee handelen ! Natuurlijk hou je van je schat en wil je dat nooit missen; dit is nou liefde, het mooiste maar ook pijnlijkste wat er is

Kus Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Eldrid »

Je hebt ALLE recht om verdrietig te zijn. Dit wil je toch niet voor je beestje?
Ik kan je gevoel maar al te goed begrijpen. Geniet van alle dagen en geef haar ook een dikke knuffel namens mij.

Liefs,
Eldrid
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Trobken »

Bedankt voor jullie troost en woorden van moed.

Kon ik maar hetzelfde voelen als m'n vader me adviseerde:
"Mama denkt dat - als hij pijn begint te krijgen (en de moeder van mama had dezelfde, zeer pijnlijke kanker) - Illy zeer agressief zou kunnen worden en dan wordt het een veel minder mooi afscheid ..."

Allicht goed bedoeld, maar 't komt toch wat bot over.
Uiteraard is dit onze grootste bezorgdheid nu: wanneer is het moment gekomen om haar te laten inslapen?
Je wilt uiteraard niet te vroeg maar absoluut zeker niet te laat dit momentum bepalen.

Daarom gaan we morgen naar onze dierenarts om zo goed mogelijke afspraken proberen te maken.
Een verhaal zonder happy end, je weet dit wanneer je beslist om 'n beestje in huis te halen, maar je verwacht je er zo snel niet aan... :cry: :cry: :cry:

Afbeelding
M'n website...
Klik hier
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door mleentje »

Veel sterkte, Trobken. Geniet volop van jullie mooie en vrolijke meid. Als haar tijd gekomen is geeft ze dat zelf wel aan.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Trobken »

Bedankt mleentje.

Afbeelding
M'n website...
Klik hier
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: Illy heeft kanker aan de urineleider

Bericht door Trobken »

Ze is vorige maand en begin deze maand nog mee op reis kunnen gaan.
We zijn haar roots gaan opzoeken, noord-engeland maar tevens zijn we ook naar Wales, Zuid-West Engeland en de hele zuidkust geweest.

Hier 'n fotootje van in Wales:

Afbeelding
M'n website...
Klik hier
Plaats reactie