lekkende hartklep

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

lekkende hartklep

Bericht door Myriam »

hallo iedereen , het is lang geleden dat ik op het forum was maar heb een vraag , iemand ook ervaring met lekkende hartklep en slechter wordende hartspier , bij inenting ontdekte da een hartruis na verder onderzoek bleek het toch iets meer te zijn cleo is pas vijf en moet nu levenslang medicatie nemen kostprijs op het moment 130euro op de maand , zonder veel garantie dat het blijft zoals het nu is , bedoeling is om aftakeling te vertragen , ik vind er weinig informatie over bij grote honden groetjes Myriam
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: lekkende hartklep

Bericht door Bor »

Ik heb er geen info over, maar wat erg voor jou en Cleo! Vaak is het goed dit soort info even op je in te laten werken en inderdaad mensen om je heen te vragen of zij er ervaring mee hebben. Misschien nog een extra gesprek bij een andere dierenarts? Ik wens je veel sterkte.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: lekkende hartklep

Bericht door Eldrid »

Wat een afschuwelijk nieuws. Ik heb even gezocht bij het Medisch Centrum voor Dieren misschien heb je hier wat aan. Weinig positiefs vrees ik. Heel veel sterkte.
https://www.mcvoordieren.nl/dcm-bij-de-hond

Liefs
Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: lekkende hartklep

Bericht door Helene »

Wat erg voor jullie en voor Cleo, wij hebben geen ervaring met hartproblemen , gelukkig , ik heb wel gelezen dat het bij grotere honden voorkomt als ze wat ouder zijn. Cleo is pas 5 ,dat is toch niet oud. Ja wat doe je , haar verdere leven medicijnen en kalm aan doen? Of kiezen voor een andere oplossing ?Het woord durf ik niet uit te spreken laat staan hier te schrijven maar daar zult je misschien gezien de prijs van het medicijn ook aan denken .Ook dat is heel begrijpelijk, ik kan alleen maar schrijven dat ik je veel sterkte en wijsheid toewens groet Helene
Myriam
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2014 19:18
Mijn hond heet: Cleo

Re: lekkende hartklep

Bericht door Myriam »

ja we hebben er wel van wakker gelegen het kost net wat aan medicatie we geven het nu en zullen het van controle tot controle bekijken , het is niet de bedoeling om haar in leven te houden als het niet hondwaardig is , nu gaat het mits kleine beperkingen nog goed en haar eetlust is nog tip top
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: lekkende hartklep

Bericht door Helene »

fijn, goede eetlust ze geniet nog volop van het leven , genieten jullie samen met haar groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: lekkende hartklep

Bericht door Donna »

Gelukkig hebben we geen ervaring met deze kwaal, we kunnen je niet van tips voorzien. We wensen jullie heel veel sterkte!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: lekkende hartklep

Bericht door Sjef »

Hoi, ook wij hebben gelukkig geen ervaring met deze kwaal en ken ook geen andere hondeneigenaren die dit hebben meegemaakt. Ook nu moeilijk om iets schrijven tot troost. En dan ook nog zo jong, afschuwelijk. Ik was vandaag bij de da voor sjef zijn inenting en na het beluisteren van zijn hart was ik na het lezen van jouw bericht toch wel opgelucht. Ik wist niet dat dit blijkbaar regelmatig voorkomt Ik wens jullie heel veel sterkte, kwaliteit van leven staat bovenaan dus geniet van elkaar zolang het kan ondanks het verdriet en de zorgen en zoals al eerder geschreven liefde, knuffelen, verwennen maar dat doen we allemaal al dus jullie ongetwijfeld ook. Hele dikke knuffel van Jacqueline
Plaats reactie