tanden poetsen

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

tanden poetsen

Bericht door Helene »

wij zijn vandaag voor de rabiësinenting en de cocktail gegaan ,Escher werd gekeurd , ogen oren , tanden enz. De dierenarts vond hem er voor zijn leeftijd prachtig uitzien en Escher had een prachtig gebit, alleen een klein beetje aanslag op de hoektanden. Toen Escher een puppy was poetste ik elke dag zijn tanden, dat was op advies van de dierenarts, ik had een speciale tandenborstel ( duur ) en tandpasta met vogelsmaak ( 7.50 euro ) , het poetsen was geen succes , ja als Escher de tandpasta zag en de tandenborstel ging hij al braaf zitten maar als ik begon te poetsen zoog hij en beet hij op de borstel om het spul eraf te krijgen , zo erg dat ik hem niet meer uit zijn bek kreeg, ik had dan nog maar één kiesje gedaan, weer wat tandpasta erop en ik ging weer verder .Het kostte zoveel tandpasta en haren van de tandenborstel dat ik er mee gestopt ben. Dat mooie gebit heeft hij dus niet dank zij het poetsen .Groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: tanden poetsen

Bericht door Donna »

Ik zie het helemaal voor me: vol goede bedoelingen in de weer met een tandenborstel en pasta en een Escher die alleen belangstelling heeft voor de pasta en alles in het werk stelt er zo veel als mogelijk van weg te snoepen :lol:
Wij poetsen het gebit van Donna niet. Ze krijgt wel vaak koeken die goed zouden zijn voor haar gebit, Donna vindt ze vooral heel lekker.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: tanden poetsen

Bericht door Eldrid »

Ik moet stiekem altijd wel een beetje lachen bij het idee... de tanden van je hond poetsen. Heb ik zelf nog nooit gedaan bij mijn honden. Hoefde ook niet want ze kregen geen plakkerig voedsel. De honden van mijn ouders daarentegen wel en die tandjes zien er ook niet best uit moet ik zeggen. Ik denk dat die gebitjes ook mooi blijven door het gekauw op takken.
Wees maar trots op die mooie witte knagers.

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: tanden poetsen

Bericht door Bor »

Ik heb wel een poosje de tanden van Bor gepoetst, zonder pasta. Gewoon met een oude tandenborstel van ons. Dat deed ik een poos dagelijks, hij begreep wat er van hem verwacht werd. Hij vond het niet leuk, maar stond het wel toe. Dit was van tijdelijke aard, omdat hij wat tandvlees-issues had.
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie