te heet

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

te heet

Bericht door Bor »

Tussen de middag keken zowel Bor als Mika niet eens op, toen ik opstond voor de middagronde.... ik heb ze lekker binnen gelaten en ben alleen op pad gegaan om hondenvoer te halen, zodat dat morgen niet meer hoeft.
Vanmorgen heerlijk naar een bebost stuk geweest, waar veel water is. Daar hebben we lekker gewandeld en de honden zijn veelvuldig het water in gegaan. Straks na het eten gaan ze hun ronde met Henk, waar ook water aanwezig is.
Morgen zal de ronde ook een beetje zo lopen en in de middag ga ik met ze naar de DA, voor de jaarlijkse prikken. Dat zal ook ons afscheid zijn (als ze in de tussentijd niet ziek worden/ledematen stuk lopen/ontstekingen krijgen....) bij deze fijne dierenartsen.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: te heet

Bericht door Sjef »

Hier hetzelfde verhaal, in de ochtend vind sjef het prima. De rest van de dag ligt hij een beetje voor pampus, soms is het 's middags een wandelingetje maar vaak even zijn voorpoten buiten het hek en dan voelt hij de warmte dus even snel een plas doen en weer snel de verkoeling in. Vanavond bleek het achteraf blijkbaar ook nog te warm, eerst nog lekker rennen maar op de terugweg leek het wel een oude sok, veel liggen op het grasveld dan weer een stukje slenteren, zelfs geen puf meer om zijn vriendjes gedag te zeggen. Thuis in de tuin direct uit de vijver lebberen en lekker liggen (met een lekker bot, daar heeft hij dan wel weer zin in :D ) ik heb hem trouwens vanmiddag eens flink geborsteld en daar kwam me toch een partij ondervacht vanaf ! Ik heb gelijk de trimmer een berichtje gestuurd dat sjef maar een maand eerder onder handen genomen moet worden.

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: te heet

Bericht door Helene »

ja wat is het heet ,Escher ligt grotendeels in de bijkeuken op de koele tegels en met zijn billen tegen de vrieskast. Hij heeft ook geen zin om te stappen in de hitte. We gaan een rondje langs een oud karrespoor onder oude bomen en dan weer terug naar de vrieskast. Morgen is het hier in het noorden minder heet ,groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: te heet

Bericht door Esther »

Benthor is altijd in voor een lange wandeling. Hij heeft het wel snel warm. Ik moet dus goed opletten dat we niet te ver lopen. In de ochtend normaal, tussen de middag kort en in de avond (wat later dan normaal) een lange wandeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: te heet

Bericht door mleentje »

Warm is het zelfs hier. Guusje krijgt zijn wandeling 's morgens vroeg - een uurtje tussen 6 en 8 - en 's avonds na 22 uur. In de ochtend verdwijnt hij daarna lekker onder de struiken waar hij sluiks zijn eigen kuil gegraven heeft en na de middag als de deur dicht gaat verfrissen demin of meer koele tegels hem. Geplukt werd hij een maandje geleden, maar ondanks zijn vrij korte haardos kunnen zelfs bromvliegen hem niet bekoren.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie