Nog eentje

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Nog eentje

Bericht door Bor »

Niet nog eentje, maar wéér eentje... nu heeft Mika ook een hotspot! Ach arme. Ze zit al zo in het zware haar. Ik moet met regelmaat wat vilt uitkammen of weg knippen. Laatst nog in haar liezen, waar het snel klit. Gisteren heeft Henk nog een bad-sessie in het stroompje gedaan in het park, omdat ze haar ontlasting niet kwijt kon i.v.m. klit-vorming aan haar achterkant. Dat had ik de dag ervoor allemaal nog helemaal gekamt. Nog 10 dagen, dan staat de kapper op de planning. Gelukkig. Volgende keer net een maandje eerder naar de plukster met Mika. De hotspot ligt nu bloot (op haar heup). Ik laat 't even drogen en straks smeer ik het in met Sudo. Toen we een koekje gingen pakken, nadat de knip-behandeling over was, liep Bor natuurlijk mee.... die had een enorme teek op z'n neus!! Ik voelde me net een inloop-huis voor honden die een kleine behandeling nodig hebben.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Nog eentje

Bericht door mleentje »

Arme Mika en jullie. Wat moet het broeien onder een volle en klittende vacht! Bij Wilma zijn we na een een maar hotspots o.m. één op haar rug net waar haar krul de rug permanent raakte, overgeschakeld op sneller trimmen. Dat hielp maar voorkomen is echt niet altijd mogelijk. Het is zo gebeurd.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nog eentje

Bericht door Bor »

Ook bij Bor is het niet helemaal tegen te houden. Maar vooral het opstapelen van haar haar-probleempjes vind ik zielig. Ik heb het er volgende week Donderdag met de plukster over en dan komen we er samen wel uit, wat voor Mika het minst vervelend is.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nog eentje

Bericht door Eldrid »

Je hebt het maar druk met je harige kinderen! Diezel ging in de zomer altijd een keer extra naar de trimmer en we hielden het haar superkort. Daardoor had ie weinig last van hotspots. Maar met plukken is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Sterkte.
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nog eentje

Bericht door Helene »

o, jee die hotspots , Escher heeft er ook weer een , nu op zijn staart , ik heb ook een gedeelte weggeknipt , kan de lucht er lekker bij .Escher moet ook getrimd worden , Roel wacht nog even .groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Nog eentje

Bericht door Sjef »

Hier gelukkig geen last van hotspots (even afkloppen) al zit sjef ook alweer dik in zijn vacht terwijl hij pas in aug naar de trimmer zou moeten, denken er over om het maar een maand eerder te doen. Ook ivm de warmte want daar kan hij niet echt goed tegen. Ik vind nu al vaker dotjes haar dus ik denk dat ik niet tot aug ga wachten. Zou de ene hond gevoeliger zijn voor hotspot of is het gewoon dikke pech ?

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Nog eentje

Bericht door mleentje »

Tja. Hier voorlopig nog geen hotspot maar wel een paar kleine en een iets groter kale plek. Meneer krabt zich met een enorme kracht en dan vliegt ewel eens een dot haar in het rond. Als zo'n plek opengekrabd wordt dan is er gegarandeerd een hotspot. Likken idem.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Nog eentje

Bericht door Nicoline »

Molly heeft net als Sjef ook nog nooit een hotspot gehad, we mogen ons wel gelukkig prijzen als ik dat zo lees.
Ze heeft hetzelfde 'trimrooster' als Sjef, ook zij hoeft pas eind augustus , maar ik denk er over haar nog een keertje tussendoor te laten bijwerken want ze begint al weer best wollig te worden en dat met die warmte lijkt me niet fijn. Ik kam haar eigenlijk veel te weinig, ze vindt het vreselijk en het is elke keer een hele toestand waar ik veel geduld en overredingskracht, ( en beloningssnoepjes) voor nodig heb, dus ik stel het makkelijk uit. Mijn eigen krullen krijg ik alleen uit elkaar met flink wat conditioner als ze nat zijn, dus ik heb alle begrip voor die tegenstand :) !!
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nog eentje

Bericht door Helene »

onze vorige airedale had nooit een hotspot , ik had er zelfs nog nooit van gehoord , of nooit eentje gezien , Escher heeft een zeer gevoelige huid , nu de hotspot op zijn staart aan het genezen is heeft hij er weer een bovenop zijn poot en wij maar smeren met sudo , een wondermiddel en wat goedkoop , heb voor 2,55 euro weer een verse pot gekocht Groet Hélène
Plaats reactie