Artrose

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Artrose

Bericht door Donna »

Lieve allemaal,
Het is al een tijdje aan de gang maar af en toe komt Donna als een "oud wijf" uit de mand. De linkervoorpoot compleet stijf en gaat al hinkelend aan de wandel. Tijdens het wandelen wordt het beter maar weg ging het de laatste tijd niet. In overleg met de dierenarts begonnen met glucosamine en visolie. We geven dit nu een week of 5 en zien langzamerhand dat het beter aan het worden is. We proberen sommige wandelingen aan de riem te doen maar dat is ook niet altijd een succes. Donna denkt nog steeds dat ze 4 jaar oud is en kan dan soms erg in de riem hangen, wat natuurlijk ook niet bevordelijk is. Mochten jullie nog andere tips hebben dan horen we het graag.

Groet,
Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Artrose

Bericht door Bor »

Altijd moeilijk, om die spring in 't veldjes rustig te houden! Jullie kennen haar 't aller beste, dus aan tips doe ik in deze niet. Wat niet wil zeggen dat er geen goeie tips zouden kunnen bestaan. Succes met de "rust"-periode.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Artrose

Bericht door mleentje »

Ook van hieruit jammer genoeg geen tips. Glucosamine en visolie is wat ik ook zou geven. Visolie is trouwens ook goed voor huid en vacht. Daarvoor hoef je niet eens wat ouder te zijn en ... het doet eten. Veel beweging is ook goed. Rust roest weet je wel al zullen al te wilde spelletjes wel niet de bedoeling zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Artrose

Bericht door maria »

Mijn eerste airedale had hd ( ook een vorm van artrose).

Ik gaf hem groenlipmossel van Sachas blend. Het stinkt enorm, en ik moest het ook vermommen op een broodje met leverpastei om het bij hem naar binnen te krijgen, maar het hielp erg goed!.

Inmiddels krijgen mensen met artrose ook het advies om groenlipmossel te gebruiken. Het is nu voor mensen in capsule vorm. Dat is waarschijnlijk ook iets handiger te geven aan je hond :D
Groetjes,
Maria
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Artrose

Bericht door maria »

O ja, wat je ook nog kunt gebruiken is traumeel.
Dit is een homeopathische pijnstiller wat zowel voor mensen als dieren gebruikt wordt.

Je kan het gewoon bij de apotheek kopen.

Groetjes,
Maria
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Artrose

Bericht door Donna »

Beste allemaal,
We zijn inmiddels een tijdje verder en Donna heeft nergens meer last van. We hebben zelfs een week of twee geleden een tocht van in totaal meer dan 2 1/2 uur, wel met een pauze van meer dan een uur, gemaakt. We dachten dat we een terugval zouden hebben maar dat was gelukkig niet het geval. Moet nog wel even vermelden dat bij de aankoop van de glycosamine er werd gezegd dat de hond het lekker zou vinden. Donna niet dus. Het is een gevalletje levertraan. De bak wordt opgeleukt met extra rosbief of ham anders laat Donna de bak staan.

Gr.
Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Artrose

Bericht door Bor »

Dat van die ham wist mevrouw natuurlijk! Ze kent jullie! Haar manier om nog lekkerder te eten... Fijn dat ze nergens meer last van heeft nu!!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Artrose

Bericht door Eldrid »

[quote="Donna"] er werd gezegd dat de hond het lekker zou vinden.

Honden misschien wel ja... Maar jullie hebben geen hond. Kom op zeg!
Dames van een zekere leeftijd weten precies hoe ze het willen hebben :P

groetjes,
Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Artrose

Bericht door Helene »

Eldrid schreef:
Donna schreef: er werd gezegd dat de hond het lekker zou vinden.

Honden misschien wel ja... Maar jullie hebben geen hond. Kom op zeg!
Dames van een zekere leeftijd weten precies hoe ze het willen hebben :P

groetjes,
Eldrid
hoe gaat het met jullie Eldrid en Joep ? groet Hélène
Plaats reactie