Sara is schijnzwanger

Vragen over de gezondheid
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

Het is een tijdje geleden dat ik hier kwam lezen, maar nu heeft Sara (airedale teefje van 2,5 jaar) toch een probleem. In oktober 2016 is ze loops geweest en dit is heel goed gegaan. Nu het voorbije weekend wil ze plots niet meer eten, geeft over en gelige stoelgang, heel slap, ze voelt zich heel lusteloos. Ik dacht het een paar dagen te bekijken, maar ze wil niet eten, nog steeds niets (een paar brokjes gisteren), drinken doet ze wel. Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest, ze is schijnzwanger en krijgt nu pilletjes tegen het braken en een stroopje om de schijndracht te stoppen. Ik had deze week wel gezien dat ze in de hof "grote holen" aan het graven was, deze morgen ging ze nog bij zo een hol liggen, ook in haar mand doet ze raar. Ze staat, als ze buiten gaat, strak te staren en kijkt zo droef...... Kunnen jullie mij tips geven hoe ik haar kan helpen? Een rustige wandeling ga ik straks maken met haar, als ik rammel aan haar riem, springt ze wel op, maar ik ben bang dat haar energie bijna op is door het niet eten :cry: . Ze ziet er niet goed uit. De fox terrier , onze andere hond, ook een teefje, is momenteel loops, zij is ook al schijnzwanger geweest, maar niet zo erg. Heeft er iemand tips om haar te helpen terug de vrolijke wilde Sara te worden? Misschien heeft het ook te maken met het feit dat onze fox loops is... ik weet het ook niet.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Bor »

Ik had ooit een hondje wat ook schijnzwanger was. Dat kwam vaker terug en toen hebben we haar laten steriliseren. Of dit een echte oplossing is en iets dat bij jullie past, weet ik niet. Op de korte termijn is het vooral zo doorgaan als je al doet, denk ik. Wat extra aandacht en de stukken lopen die ze aan kan. Dat geeft haar ook wat afleiding. Ik weet wel dat sommige honden sterk reageren op de andere hond in huis, als deze loops is. Geef het wat tijd.
Sterkte met de ziekenboeg.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Helene »

ja wij hadden vroeger ook en hond die regelmatig schijnzwanger was , het gaat vanzelf over zei destijds de da , maar we hebben haar toch laten steriliseren. Ik wens jullie veel sterkte groet Hélène
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

De wandeling was langzaam maar is goed gegaan, ook thuisgekomen heeft ze een klein stukje koek gegeten. Het komt wel goed. Nog een paar dagen geduld.
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Eldrid »

Heel vervelend voor Sara. Onze fox had er ook last van.
Ze werd er op een gegeven moment zó ongelukkig van dat we haar hebben laten steriliseren.
Sterkte met je beide beestjes.

groetjes,
Diezel & Eldrid
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

De dierenarts heeft maandag Kelactin voorgeschreven maar ik weet niet of ik daar mag mee doorgaan. Sara eet nog enkel kleine stukjes brood en een klein koekje, ze drinkt wel. Maar nu is ze zo versuft, ze houdt haar kop stijf omhoog, oren plat en staat daar zo verstijft. Als ze buiten gaat, blijft ze plots staan met de neus omhoog en doet heel raar. Binnen ligt ze heel de tijd in haar mand. Natuurlijk maakt ze wel iets mee nu, maar ik twijfel toch of ik die Kelactin niet moet stoppen (dat is een middel om de melk te stoppen). Straks toch eens bellen naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Esther »

Ik heb er helemaal geen verstand van dus ik heb geen advies. Wel wil ik Sara beterschap en jou sterkte.
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Sjef »

Hoi, ik heb er ook geen verstand van maar zo te lezen is het behoorlijk heftig; arme Sara . Vooral die sufheid en starheid, gelukkig drinkt zecwel. wat zei de dierenarts ?

Sterkte van Jacqueline
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

De dierenarts zei dat het na een paar dagen beter moest worden. Het is al beter, veel gewandeld gisteren en deze namiddag ben ik het ook van plan. Ze heeft gegeten deze morgen, dat is een goed teken :) , ze zit nog niet goed in haar vel, haar ogen zijn rood en gezwollen (aan het ooglid), alsof ze dagen heeft geweend :huh: Ik ga het vanaf nu goed opvolgen met die twee teefjes, de fox is nu aan het eind van haar loopsheid en is ook al eens schijnzwanger geweest. Zij had er niet zo veel last van, alleen melkverlies, zij heeft ook die medicatie gehad.
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

Gisteren een wandeling gemaakt, het ging heel goed, ze eet ook terug. Maar nu is er een allergie bijgekomen, ze heeft in de bermen waar normaal gras en netels staan gelopen en 'naar muizen gesprongen' en zo de grond omgewoeld. Nu is haar neus en binnenkant van de oren bobbelig en opgezwollen, haar ogen zijn nog steeds rood. De dierenarts zei van het nog een paar dagen aan te zien hoe het evolueert en als het niet betert met de medicatie tegen de loopsheid te stoppen. Haar neus staat dik, de andere hond wil er altijd aan likken. Normaal wordt daar in de bermen enkel gemaaid en niet gesproeid tegen onkruid, er kunnen wel resten van netels staan. Ik begin maar te zoeken en hoop dat ze snel uit haar sukkelstraatje is.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Esther »

Beterschap!
Afbeelding
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

Bedankt voor het medeleven want als je hond ziek is...... alles draait hier een beetje raar. Ik ga er straks mee naar de dierenarts terug want ze heeft heel haar snuit en voet opengekrabt, ze wordt gek van de kriebels, het zijn boebeltjes, de dierenarts zal een staaltje nemen vermoed ik.
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Helene »

ach ja als onze schatjes wat mankeren ben je zelf ook niet op je best ,ik begrijp dat heel goed. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met Sara Groet Hélène
meerkat
Junior
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 feb 2014 20:35
Mijn hond heet: ?

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door meerkat »

Ze is al veel beter vandaag na de pilletjes en de spuit gisteren. Ze kreeg cortisone tegen de jeuk, de andere medicatie ben ik gestopt. Houden zo :I:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Sara is schijnzwanger

Bericht door Bor »

Fijn dat het bergopwaarts gaat!
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie