Update Diezel

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Update Diezel

Bericht door Eldrid »

Inmiddels hebben we vanavond de vijfde vitamine B-12 injectie gehaald van de zes in totaal.
Dat gaat als volgt: we nemen een stapel biscuitjes mee naar de DA. In de wachtkamer krijgt Diezel er twee. Vervolgens wanneer we aan de beurt zijn ga ik met mijn benen om Diezel heen staan zodat hij en ik met ons achterwerk richting de DA staan. :oops: Zo kan de DA de prik geven terwijl ik Diezel de koekjes voer. Na afloop krijgt hij ook nog een koekje van de DA (die hij dan wel enigszins aarzelend van de beste man aanneemt). Het is ons maandagavondritueel zullen we maar zeggen.

En... Diezel is weer mooi op gewicht: 30,4 kilo! Hij krijgt nu elke avond brokken die we dan vermengen met een klein blikje voer anders eet hij (verwend kreng) het niet. De prednison zit nu op 10 mg per dag en hij krijgt nog steeds 's ochtends en 's avonds een maagbeschermer. Woensdag gaan we weer bellen met de internist over het afbouwen.

Vooralsnog gaat het nog steeds goed met hem :hoera:

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Update Diezel

Bericht door mleentje »

Dat is prachtig! Hij kan best een gevoelige maagwand hebben. Nogal wat mensen moeten maagbeschermers nemen. Ik vraag mij steeds af waarom bij honden Prednison bijna tot de 'standaard' medicatie behoort voor de meest uiteenlopende kwalen. Ik ga straks naar de dierenarts voor de jaarlijkse prik. Ik neem me voor de vraag te stellen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Update Diezel

Bericht door Bor »

Heerlijk dat het zo goed gaat! En een goeie manier gevonden om de prik niet tot een trauma te laten worden. Jullie kennen Diezel het best en weten hoe hij verleid kan worden. In dit geval dus met biskwie. (ben benieuwd welke kont de DA het liefst ziet :wink: )
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Update Diezel

Bericht door Helene »

ja , dat is een goed idee, de vraag over het geven van prednison. Misschien omdat het een snelwerkend middel is voor vele kwalen? fijn die update van Diezel, het is een flinke kerel en hij gedraagt zich ook zo weliswaar met koekjes maar wat maakt het uit. Escher wil sinds zijn bloedoor geen koekjes meer van de DA aannemen. Hij heeft hem teveel zeer gedaan denken wij door een aantal malen met een pipet het bloed uit zijn oor te halen. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Update Diezel

Bericht door Esther »

Wat fijn dat het goed gaat met Diezel :cheer:

Bor schreef:(ben benieuwd welke kont de DA het liefst ziet :wink: )
:mrgreen:
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Update Diezel

Bericht door Sjef »

Heerlijk om te lezen dat het goed gaat :I: dikke poot van sjef
Plaats reactie