Ook wilde Guus is aan de mank

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door mleentje »

Guusje is zaterdag op een glad glad karrespoor uit de bocht gegaan zoals onze Wheaten zo vaak deed. Het gebeurde bij het begin van een rondje los net voor zijn trimbeurt. Ik zag hem uit de bocht vliegen en struikelen. Zonder erg dacht ik. Hinken deed hij toen niet. Integendeel, hij hervatte in één beweging zijn wilde 'rit'. Hij was wel wat lastig en trok erg tegen toen een paar uur later zijn voetje rechtsachter werd bijgeknipt. (Dat bedenk ik achteraf - ik blijf altijd kijken, lezen, babbelen ...-) Maar goed dat was bij het einde van de trimbeurt en niet echt abnormaal. Ook daarna mankte hij niet maar genoot met volle teugen van een tweede rondje langs hetzelfde pad en jaagde uitgebreid op vogels in de aanpalende velden. Eens thuis ging na een korte wandeling de rechter achterpoot omhoog. Ook zondag en vandaag. Tijdens de korte wandelingen merk je zo goed als niets maar eens thuis komt de achterpoot nauwelijks aan de grond. Hij houdt hem een 5-tal cm hoog. Ik heb al enkele malen over zijn hele poot gevoeld en geknepen maar hij geeft niets aan. Zijn kussentjes en nagels lijken in orde. We houden dus maar rust met enkel plas- en poeppauzes en kijken het voorlopig even aan, al sluimerd er toch onrust.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Helene »

ach wat jammer , hij zal zijn pootje verzwikt hebben , omdat je hebt gezien dat hij in de bocht fout ging. Rust is goed dat hebben we wel bij Escher gezien , het gaat nu heel erg goed , ik wens Guus beterschap. groet hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Esther »

Beterschap voor Guus! Rust werkt inderdaad meestal het beste.

Als hij echter blijft hinkelen dan zouden het de kruisbanden kunnen zijn.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Bor »

Ach, arme Guus! Wat zijn onze honden toch ook onbesuisd vaak. Het is aan ons ze weer rust te geven/op te leggen tot het weer helemaal beter gaat. Sterkte!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door mleentje »

Guusje leeft stilletjesaan weer op 4 poten en ... het vraagt steeds meer inventiviteit om hem rustig te houden. Wat een verschil met gisteren! Pas nu beseffen we wat een hoopje ellende Guus zondag en maandag was.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Helene »

wees maar voorzichtig en rustig houden is heel moeilijk voor onze wilde stuiterballen , zelfs Escher van dik 8 jaar doet nog steeds gek , groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door mleentje »

Dat beseffen we maar al te best, Hélène. Bij thuiskomst gister was de deur naar de tuin niet dicht. Hij vloog gewoon naar buiten. Zonder veel erg lijkt, maar toch, goed kan het niet geweest zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Helene »

hoe gaat het met onze Guus ? groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door mleentje »

Met Guus gaat het goed. Soms houdt hij zijn rechter achterpoot nog hoog. Eigenaardig genoeg heeft dat nooit iets met actie te maken maar gebeurt eerder tussendoor in schooistand. Echt mooi loopt hij nog steeds niet. We houden het bij korte wandelingen en vermijden andere honden. Gelukkig was het weer de afgelopen dagen druilerig en de de tuin minder interessant. We pogen gekkigheden te voorkomen maar het gaat minstens eens per dag goed fout. Op twee poten eten van de tafel of het aanrecht maaien gaat moeiteloos en supersnel.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Bor »

Tja, je laat je natuurlijk door een mankementje niet tegen houden, om iets lekkers te bemachtigen! Daar is Guus te slim voor en de pijn te weinig, gelukkig maar!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Ook wilde Guus is aan de mank

Bericht door Helene »

wij houden voorlopig nog rust , het gaat uitstekend met Escher , hij heeft nergens last van en hij loopt prima , maar vanmorgen mocht hij met Roel de camper wegbrengen , die staat een weekend bij een boerderij in de buurt, omdat wij een open tuinweekend hebben wil ik hem niet op de oprit dat is niet mooi ,Escher stapte uit ,nou ja sprong eruit en oeps , hij hield zijn pootje weer omhoog. Daarna gingen ze wandelen en het ging weer prima , toch nog niet helemaal genezen .Maar net als Guus kan hij ook met zijn twee poten , waaronder de poot met de kwetsuur op de tafel hangen om te kijken of er wat van zijn gading is .Groet Hélène
Plaats reactie