laten helpen

Vragen over de gezondheid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

laten helpen

Bericht door Bor »

Morgen word Mika geopereerd, via endoscopie word ze gesteriliseerd. In de volksmond noemen we dat: ons huisdier "laten helpen". Maar laten we wel wezen; het is vooral in ons eigen "belang" in deze. Een intacte reu en een heel lief teefje die we loops laten zijn, is wel erg de kat op het spek binden! Dus we helpen ons zelf en zorgen dat er geen schattige, mooie, lieve, leuke, wollige puppies komen. Maar wel met een beetje een knoop in de maag, dat wel.
Je wil dat het goed gaat en je wil niet dat je huisdier onnodig pijn lijdt. Vandaar dus de moderne manier van opereren, dat zorgt voor de minst mogelijke pijn.
Een fijne kliniek, die graag wil dat je erbij bent als ze de narcose toedienen en die vanavond nog even hebben gebeld. Navraag doen of alles oké is met Mika, even ter verduidelijking over wel en geen voeding en met dit weer dus wél water tot (bijna) aan de operatie toe. Morgen zo rond kwart over 1 is ze aan de beurt. Ik krijg een half uur van tevoren een telefoontje, zodat we niet zo lang hoeven wachten of iets dergelijks.
Voelt allemaal goed, maar toch, die knoop zal pas weg gaan als ze weer opgehaald kan worden en snel opknapt!
Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: laten helpen

Bericht door Helene »

sterkte ik zal aan jullie denken groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: laten helpen

Bericht door Sjef »

Dat klinkt zeker als een fijne kliniek, bijzonder dat je erbij mag blijven als ze onder narcose gaat. Zo te horen is ze daar in goede handen. Deze manier van "laten helpen" schijnt een stuk minder belastend te zijn. Alleen jammer dat we nu geen verhalen op het forum te lezen krijgen van jullie schattige puppies, ik zag het al voor me zo'n huis vol :lol: . Nee hoor grapje, in dit geval de juiste keus. Sterkte morgen.

Jacqueline en sjef
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: laten helpen

Bericht door AL »

Duimen dat alles goed gaat!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: laten helpen

Bericht door mleentje »

Sterkte Esther. Mika heeft een fantstische 'moeder' die haar vast heel erg zal verwennen zonder 'broer' Bor te vergeten.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: laten helpen

Bericht door Esther »

Blijft altijd spannend, ik duim voor jullie!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: laten helpen

Bericht door Bor »

Mika is weer thuis en het is goed gegaan. Ze lijkt het goed te gaan doen. Likt niet overmatig veel aan de wondjes en gromt goed van zich af tegen Bor, die al die vreemde luchtjes erg interessant vind. Ze heeft alweer gegeten (op advies van de DA een plens water door de brokken gegooid i.v.m de hitte en het bord ging schoon op)
Morgen even rustig aan. Ik weet leuke plekjes waar zo goed als geen andere honden komen, waar ze ongestoord even kan wandelen. De warmte is ook morgen nog aanwezig en dan maak ik het sowieso nooit zo gek. Komt goed uit!
Thuis lag Fred beneden, lekker rustig zo zonder Mika. Mika leek even heel rustig te reageren op haar (daar waren we ook van uit gegaan en waagden het er op) Maar niks hoor... Mika leek de feeks van weleer. Operatie of niet! Haar herstel zal niet lang op zich laten wachten, schat ik zo in 8) Nog even goed in de gaten houden en dan op naar het puppy-loze leven.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: laten helpen

Bericht door mleentje »

Zo te lezen ziet het er naar uit dat Mika gewoon haar zelf blijft en over een weekje nergens meer van weet. Gelukkig maar! Onze ervaring is dat relatief kleine ingrepen - ook onder volledige verdoving - bijna meteen 'vergeten zijn'.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: laten helpen

Bericht door Helene »

wat fijn dat het goed gegaan is en dat ze al heeft gegeten , is een goed teken groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: laten helpen

Bericht door Eldrid »

Ooh ik lees het nu pas... :oops:
Gelukkig is alles goed gegaan en is ook Mika een ijzervretertje :D

Liefs,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: laten helpen

Bericht door Bor »

De nacht is ook goed gegaan. Bor had gisteren wel echt issues met de luchtjes die Mika bij zich droeg. Arme jongen! Hij leek meer last van de ingreep te hebben gehad dan Mika zelf.
Eten en drinken gaat goed. Medicatie neemt ze ook makkelijk in en heeft alle behoeftes alweer gedaan.
Vanmorgen even naar een plek gegaan waar geen honden komen en daar wat bramen geplukt. Zo konden de honden rustig wat rond snuffelen i.p.v een eind wandelen. De eerste dagen word geadviseerd een beetje rustig aan te doen. Daar is het weer ook naar. Dus dat doen we, al hoeft het niet overdreven kalm.
Ik ben erg tevreden over de kliniek die de operatie uitvoerde. Fijn dat het achter de rug is nu.
groetjes Esther
Afbeelding
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: laten helpen

Bericht door AL »

Goed om te horen dat alles mooi is verlopen.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: laten helpen

Bericht door Esther »

Fijn dat Mika zo snel herstelt!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: laten helpen

Bericht door Bor »

Geen pijnstilling meer. Wel nog de anti-biotica afmaken, voor alle zekerheid. En verder is Mika weer helemaal zichzelf: een ADHD-stuiterbal! Ze gaadt Bor steeds vaker uit en Bor gaat daar ook op in. En... Mika heeft zich de mand van Bor toe geëigend. Die had ik niet zien aankomen! Het gaat goed, ze wisselen af. Bor is toch een sulletje en druipt af als hij eigenlijk op z'n troon wil liggen, maar z'n zusje ligt er al in. Aan de andere kant, als Bor te dichtbij ligt, durft Mika de sprong niet te wagen. Dus ach, ze zoeken het samen maar uit. Maar al met al is Mika dus erg goed door de operatie heen gekomen en voelt zich nu zodanig goed, dat ze ook dit soort dingen durft.
Misschien heeft ze aan gevoeld dat voor ons de operatie toch ook een beetje een ijkpunt was in de zin dat ze nu écht echt bij ons gezin hoort.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: laten helpen

Bericht door mleentje »

Dat heeft ze. Het lijkt wel alsof de extra aandacht die Mika kreeg rond haar operatie voor haar de bevestiging was dat jullie haar liefdevolle baasjes zijn en jullie huis ook haar thuis is. Arme Bor zal het geweten hebben. Dat trekt wel bij.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie