update kreupele Escher

Vragen over de gezondheid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

update kreupele Escher

Bericht door Helene »

We zien dat het met Escher beter gaat , 's morgens moet hij wel een beetje op gang komen ,maar daarna loopt hij prima het rondje met Roel .Ik kijk ze dan na en denk daar lopen twee oude vriendjes te stappen, Escher kijkt naar boven en zijn baasje kijkt naar beneden. Gisteravond kwam hij ineens met zijn rubber halter binnenlopen ,gevonden in de tuin, kont in de lucht en hij smeet dat speeltje in het rond.Dat is zijn manier om te zeggen, ja nu gooien met dat ding , dan kan ik er achteraan rennen ...... dat hebben we niet gedaan .Vandaag heeft hij de laatste pillen gekregen , dan wachten we het weekend even af en kijken hoe het gaat zonder pillen , voorlopig gaan we niet naar het bos en laten we hem rust houden en Escher vind het nu prima , aanpassingsvermogen hè ,groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: update kreupele Escher

Bericht door Eldrid »

Wat heerlijk om te lezen dat het ook met Escher weer beter gaat!
Hopelijk is hij heel snel weer helemaal opgeknapt zodat ie weer lekker kan rondrennen in zijn bos.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: update kreupele Escher

Bericht door Bor »

Wat een opluchting! Als hij zelf op deze manier weer aangeeft zin te hebben in spel en klieren, dan komt het vast goed! Gelukkig heeft Escher goed personeel, die ervoor zorgen dat hij niet direct weer volop aan het dollen gaat.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update kreupele Escher

Bericht door mleentje »

Fantastisch nieuws. Doe zo voort Escher!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: update kreupele Escher

Bericht door Helene »

ik denk dat ik te snel was met mijn positieve berichten over Escher. Het is weer helemaal mis, vanmorgen liepen ze braaf een klein rondje , opeens komt Escher's vriendje de hoek om , hij was 3 weken op vakantie geweest , Escher werd blij en begon te springen , gooide zijn kont in de lucht sprong van links naar rechts en zakte weg in een kuil. Ja en toen liep hij weer kreupel , snel naar huis en sindsdien slaapt hij. Ik ben bang dat dit een lange weg gaat worden .We nemen a.s. maandag contact op met de dierenarts , foto maken ,dan weten we wat er precies loos is .Maria schreef deze week op het forum dat haar aire 6 weken rustig aan moest doen , misschien zijn wij wel te ongeduldig , maar ja ,als Escher zelf wil spelen kun je hem moeilijk optillen en naar huis brengen ,het is wel 35 kilo groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: update kreupele Escher

Bericht door maria »

Dat is balen voor Escher en jullie.
Maar het is logisch , hij heeft zich iets over nomen. En loopt daardoor weer beroerder.
Je zal zien als je morgenochtend met Escher op pad gaat dat hij weer net zo loopt als voor deze uitbundige actie.


Voor jullie een teken dat je toch nog steeds heel rustig aan moet doen.

Maar geen paniek, gewoon volhouden! Het is niks ernstigs alleen maar heel vervelend voor hond en baasjes.
En het zal nog wel eens gebeuren,1 misstap of kont gooi :lol: en je denkt dat je terug bij af bent.( maar dat is niet zo, hij herstelt dan toch weer.

Het moeilijke ervan is, als je vindt dat hij weer helemaal goed is, het dan nog 2 weken volhouden, zodat zijn pezen echt tot rust kunnen komen.

Groetjes,
Maria
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: update kreupele Escher

Bericht door Bor »

Och, wat sneu. Maar inderdaad; volhouden! En zoals Maria zegt: nadat het weer in orde is, dan toch nog volhouden met rust houden. Moeilijk. Laat Escher vandaag maar lekker uitrusten van z'n uitspatting en ik denk dat het een stapje terug is, maar ook sneller weer op het niveau van voor de uitspatting. Twee stappen vooruit, één achteruit... dat is tóch een stap vooruit!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: update kreupele Escher

Bericht door Helene »

Hebben wij geen geduld of is Escher zijn geduld aan het verliezen. Roel en Escher gingen een plasje doen , sjok sjok sjok , Roel dacht op een gegeven moment , ik ga maar weer naar huis , sjok sjok sjok , op de oprit koppelde Roel Escher van de riem en zei :ga maar naar het vrouwtje .Tot zijn grote verbazing draaide Escher zich om en rende keihard weg ,zo van kedoem kedoem kedoem ,wel kreupel, maar met een hoop energie naar de overkant , daar staat een grote tent in de tuin en er zit een hoop visite want de overbuurman wordt 60 jaar , Roel zag de bui al hangen , Escher struinend langs de visite op weg naar lekkers .Roel ging er achteraan en Roel wordt heel kwaad als hij zo te kakken wordt gezet en zijn hond moet ophalen uit een tuin vol mensen en dan wil Escher in zo'n geval niet komen en gaat hij uitdagen en van die korte blafjes geven , zo van ''pak me dan als je kan '' Zien jullie het voor je ? Escher heeft hij gelokt met een koekje ,, weer aangelijnd en een klein rondje gelopen , hinkend ging hij weer mee. Even later bracht hij ons loeder weer thuis .Hij heeft gegeten , alles schoon weer op en nu slaapt hij de slaap der onschuldigen en .....met Roel gaat het ook goed hij kan nooit lang boos blijven op zijn vriend Groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: update kreupele Escher

Bericht door maria »

Hahahaha, heerlijke hond die Escher! ( en zooo herkenbaar)

Groetjes,

Maria
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: update kreupele Escher

Bericht door Sjef »

Oh wat balen dat hij weer meer last heeft net nu het weer stukken beter ging, blijkbaar moet je hem tegen zichzelf beschermen want als hij iets in zijn koppie heeft vergeet hij de rest. Een vriendje daar kun je tenslotte niet tegenop, die moet even gedag gezegd worden, dikke pech dat hij dan in zo'n kuil stapt. En ik moet zeggen dat hij wel heel slim is met het scoren van iets lekkers, eerst achter de baas aan sjokken en dan als hij zijn kans schoon ziet er vandoor gaan; ik zien het inderdaad voor me, Escher lekker vol de aandacht van iedereen en Roel ook maar dan met het stoom uit zijn oren....

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update kreupele Escher

Bericht door mleentje »

Ik zie het zo voor me. Wat ze in hun kop hebben ... Ach het is een deel van hun charme al is het helemaal niet leuk op het moment zelf. Geniet van jullie weekend, ondanks de kreupele Escher.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: update kreupele Escher

Bericht door Esther »

Dat is balen zeg! Benthor heeft ook weken last van zijn voorpoot gehad. Het lijkt nu beter maar ik heb pijnstillers (metacam) achter de hand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: update kreupele Escher

Bericht door Eldrid »

Wat een apenkop die Escher! Maar wel een heel slimme en grappige :lol:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: update kreupele Escher

Bericht door Helene »

we kregen een idee , met zijn karretje , door ons genoemd Escher's koetsje fietst Roel naar een stil plekje , Escher stapt uit , doet zijn behoefte in de struikjes, stapt weer in en ze rijden weer naar huis dat spaart het lopen , Escher is heel enthousiast en ''springt '' kreupel en al met veel genoegen in zijn fietskar . En het baasje maar trappen , we zijn echt zijn slaven ,door zo te doen gaat het weer beter . Na dat ritje komt hij thuis , hij mag niet in de tuin dat geeft te veel afleiding hij gaat slapen , het kost hem wel veel energie dat zie je gewoon , hij slaapt als een os en snurkt er heel hard bij maar dat geeft niet als hij maar beter wordt groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: update kreupele Escher

Bericht door Sjef »

Wat een goed idee van jullie en blijkbaar vindt EScher dat ook als ik lees hoe enthousiast hij op zijn troon springt. Zo krijgt hij mooi zijn rust, geniet van de omgeving en heeft afleiding. Het feit dat hij zoveel slaapt zegt ook genoeg denk ik. Hopelijk komt het op deze manier vanzelf weer in orde. Waren jullie nog van plan om naar de dierenarts te gaan of wachten jullie nog even af ?

Knuffel van Jacqueline
Plaats reactie