Diezel heeft een vergrote prostaat

Vragen over de gezondheid
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Sylvia »

Hopelijk gaat het snel wat beter voor Diezel en wordt de oorzaak van zijn lusteloosheid duidelijk. Sterkte!!!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Eldrid »

Lieve allemaal,
het gaat alweer wat beter met ons ventje. Hij is sinds gistermiddag gelukkig weer wat levendiger. Hij speelt weer met ballen en stokken en kan ook weer als vanouds rondrennen en drammen (zelfs daar zijn we blij om) :gek: .
De uitslag van het bloedonderzoek is nog niet binnen. Maar we zijn heel gelukkig dat hij weer zichzelf is.
Nogmaals dank voor alle lieve berichtjes.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Bor »

Wat een opluchting zal dit zijn! Nu nog hopen op goede uitslagen!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Nicoline »

Wat fijn om te horen dat hij weer de oude is, en dat jullie zelfs zijn dramgedrag waarderen. Beetje airedale gaat daar natuurlijk zijn voordeel mee doen :D hopelijk zijn de uitslagen goed en kunnen jullie deze periode afsluiten met een mooi weekend op komst, groetjes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Esther »

Ik had gemist dat Diezel zich helemaal niet lekker voelde. Ik ben blij dat hij ondertussen weer zijn ondeugende zelf is. :bloem:

Ik duim voor een goede uitslag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Eldrid »

De uitslag was goed. Waarschijnlijk was het dan toch een heftige reactie door de chemische castratie.
Over vier weken als dat is uitgewerkt kunnen we beginnen met de Ypozane-kuur.
Ik weet nu in ieder geval wel heel zeker dat ik Diezel alleen laat castreren als het echt levensbedreigend is.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door mleentje »

Oef. Wat een opluchting moet dat zijn'
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door maria »

Wat fijn zeg! het is niks hé als je je zorgen moet maken over je vriend.

Dat castreren ( of chemisch) doet echt wel wat met een hondenlijf hoor.
Op de hondenschool vonden ze dat mijn aire zo dominant was, dat ze ook vonden dat ik hem moest laten castreren.
No way, maar ik heb toen wel naar ervaringen gezocht op het web.( speciaal voor de juf op school)
En dat was echt niet misselijk hoor, wat een ellende er uit voort kan komen.

Dikke knuffel voor Diezel!

gr,
Maria
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Sjef »

Fijn dat hij weer is opgeknapt, het was wel een zeer heftige reactie dan hè . Ik heb het nog nooit eerder gehoord maar heb me er ook nog niet echt in verdiept. Ook wij krijgen weleens de vraag of "advies " op school of van andere hondenbezitters waarom sjef niet gecastreerd is ?! Waarom wel vraag ik dan . Hou zou dan wat minder gefocust kunnen zijn op sommige andere honden: soms probeert hij inderdaad een andere hond te rijden en dat is meestal een gecastreerde reu. Ook hoor ik dan dat de andere hond Wrsch lekker ruikt. Over het algemeen gaat het gewoon goed. Nu ik jouw verhaal gelezen heb denk ik 10 keer langer na voor ik hier aan ga beginnen. Als het noodzakelijk is vind ik het uiteraard een ander verhaal. Geniet van jullie vent en een dikke knuffel.

Groet jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Bor »

Op de één of andere manier denken nog erg veel mensen (inclusief dierenartsen) dat castratie een makkelijke manier is om je hond beter te laten luisteren/minder dominant te zijn/rustiger word/etc... als je zo snel denkt in problemen, is de aanschaf van een hond per definitie niet zo'n strak plan en de aanschaf van een airedale al helemaal niet.
Uitzonderingen daar gelaten; maar in principe is niet castreren naar mijn idee beter dan wel castreren. Snijden in een gezond lichaam is geen goed plan.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door mleentje »

Laten we hopen dat Diezel net als Iarik een kuurtje Ypozane goed verwerkt. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met gewone castratie bij vergrote prostaat van een 10-jarige Wheaten. Meneer bleef gewoon zichzelf. Hij was wellicht iets rustiger naar andere honden toe maar veel scheelde het niet. Was er toen Ypozane voorhanden geweest dan zouden we daar voor gegaan zijn denk ik. Wij hebben in elk geval nooit spijt gehad van de ingreep die op dat moment gewoon dringend was.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Donna »

Tijdje niet op het forum gekeken en vanmiddag las ik dit, schrok me rot! Was erg blij te lezen dat Diezel weer de oude is. Hoop dat het medicijn gaat doen wat het moet doen, sterkte!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Helene »

alles gelezen , geschrokken , maar nu weer alles een stuk beter , fijn Groet Helene
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door Eldrid »

Gisteravond zijn we naar de DA geweest en bleek wederom dat Diezels prostaat opnieuw flink vergroot is. We hebben definitief besloten om over te gaan tot castratie. De vorige keer dat hij Ypozane kreeg werd hij er zo misselijk van dat we hem dat niet opnieuw aan willen doen. Volgende week woensdag 22 februari gaat de ingreep plaats vinden.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Diezel heeft een vergrote prostaat

Bericht door mleentje »

Ach arme Diezel.Diezel toch! Onze vorIge reu hebben wij om dezelfde reden laten castreren. Hij was toen 10 en heeft zich van de castratie niets aangetrokken. Het was zoiets van: is er iets gebeurd? Van gedragdverandering hebben wij niets gemerkt. Wellicht was hij iets rustiger naar anderen honden toe maar veel kan het niet gescheeld hebben. Sterkte gewenst! Laten we hopen dat hij er even weinig last van heeft als onze Wheaten. Wij baasjes zijn meestal degenen met het bange hartje.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie