bultje op ooglid

Vragen over de gezondheid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: bultje op ooglid

Bericht door Helene »

Heel fijn dat alles zo goed gegaan is , ja je houdt je hart vast hè als ze wat mankeren. Het zal vast wel goedkomen, ze is jong en sterk alles is weg en nu naar de toekomst kijken. Lieve groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: bultje op ooglid

Bericht door Donna »

Zie net pas het bericht over Molly,

Dat is toch schrikken, als ze wat mankeren. Zo te lezen gaat het gelukkig weer goed met deze dame, op naar een gezonde toekomst!

Dat met die lampenkap klinkt bekend. Hier in huis heeft het ook voor aandoenlijke taferelen gezorgd: tegen dingen aan stoten, blijven hangen als werd geprobeerd de mand in, of de bank op te komen. Ik kreeg bloed voor mijn hart en besloot de kap af te doen en extra op te letten. Was een gok, de wond zat ook op de kop. Het was wellicht onverantwoord, maar het is gelukkig goed gegaan.

Geef Molly maar een extra knuffel van ons.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: bultje op ooglid

Bericht door Nicoline »

De hechtingen zijn eruit gehaald en de kap is er gelukkig af nu. Het oog ziet er weer heel mooi uit, het is dat ze wat asymmetrisch is omdat haar rechterwenkbrauw afgeschoren is maar verder is het weer mijn mooie meisje. Alleen heb ik nu een bultje bij haar staart ontdekt. Dat lijkt gewoon een wratje te zijn, maar zowel de dierenarts hier in Frankrijk als onze in Nederland adviseren om het toch weg te halen , de kans bestaat dat het toch ook kwaadaardig is en nu is het nog een minimale ingreep. Jullie begrijpen dat ik er helemaal niks voor voel om Molly weer een ingreep te laten ondergaan maar ja je vergeeft het jezelf ook nooit als later zou blijken dat het zich toch tot een kwaadaardige bult zou ontwikkelen. met kans op uitzaaiingen. De dierenarts hier adviseerde om nog een paar weken te wachten zodat ze helemaal hersteld is van haar oogoperatie. Dat doe ik natuurlijk, maar volgens mij is ze wel al helemaal de oude; ze is heel speels en wil veel wandelen. Ik heb de afgelopen weken vaak kleine stukjes met haar gelopen verdeeld over de dag om haar wat afleiding te geven, en dat bevalt mevrouw prima ! Ze krijgt van ons natuurlijk alles gedaan en maakt daar flink gebruik van. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: bultje op ooglid

Bericht door Donna »

Fijn dat het allemaal de goede kant opgaat met de dame. Laten we ervan uitgaan dat het met de wratjes ook allemaal goed komt. Mooi te lezen hoe Molly handig gebruik maakt van de situatie en het vaker wandelen tot nieuwe norm heeft verheven. Slimme tante :D

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: bultje op ooglid

Bericht door FENNA »

Ze krijgen uiteindelijk toch alles van ons gedaan met hun lieve terrierblik :D
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: bultje op ooglid

Bericht door Helene »

Blij te lezen dat ze goed hersteld is, ja en die vele kleine wandelingetjes vind ze natuurlijk erg leuk. En dan al weer een bultje of een wratje, vervelend de schrik slaat je natuurlijk om het hart. Voor jullie allemaal en voor die lieve meid een dikke knuffel groet Hélène
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: bultje op ooglid

Bericht door Helene »

Ik denk veel aan Molly , hoe gaat het met haar ?groet Hélène
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: bultje op ooglid

Bericht door Nicoline »

Wat lief dat je aan Molly denkt Hélène!!!!
We hebben wat problemen met internet hier op het platteland dus vandaar mijn late reactie.

Het gaat heel goed met Molly, ze is heel levendig en zeurt enorm om te gaan wandelen, die kleine rondjes bevallen haar prima. Mijn hele dagritme is verstoord :D , ik wandel wat af . We zijn nog steeds in Frankrijk en zijn nu onze boomgaard weer een beetje aan het fatsoeneren. Voor Molly heerlijk, ze sleept de takken die gesnoeid zijn natuurlijk naar de plek waar ik ze niet wil hebben en zo zijn we eindeloos bezig. De oogoperatie lijkt alweer lang geleden, gelukkig lijkt ze er niets van over te hebben gehouden maar ik merk wel dat ik nu een beetje overbezorgd ben. Een beetje traanvocht in haar oog; o jeee zie ik daar een nieuw bult?
Wat voel ik daar een bultje op haar flank? Oh nee, het is gewoon een klont modder. Tja dat zal hopelijk wel wat minder worden.
We moeten binnenkort een afspraak maken om het bultje bij haar staart weg te laten halen, zowel de dierenarts hier in Frankrijk als de dierenarts in Nederland vonden dat dat beter was. Ik zie daar enorm tegenop, volgens mij is het gewoon een wratje. De plekjes op haar poten die geschoren zijn voor het infuus beginnen net dicht te groeien en nu moet ze weer , bah. Ik weet dat een een kleine ingreep is maar toch.
We hebben op dit moment hier echt zomerse temperaturen en gaan daar volop van genieten, na de Pasen ga ik dan toch maar een afspraak maken.
Een warme groet uit France !
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: bultje op ooglid

Bericht door FENNA »

Gelukkig dat alles goed gaat met Molly en dat ze het zo leuk heeft in Frankrijk :duim:
Hier is het prachtige weer maar van korte duur
Volgende week geven ze terug regen
Voor Fenna een droom want die kan niet goed tegen de warmte
Hopelijk verloopt de volgende ingreep voor Molly goed en hopelijk blijven de bultjes daarna voorgoed weg
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: bultje op ooglid

Bericht door Helene »

Leuke verhalen ik zie Molly lopen met de takken en stokken , deed Escher ook altijd als we aan het snoeien waren .Nu is het heel stil en rustig ,de takken blijven liggen waar ik ze heb neergelegd. We missen Escher elke dag. Nu ik op tafel een aantal takken heb staan met eieren erin moet ik steeds aan hem denken, hij duwde altijd tegen de takken de eieren begonnen dan heen en weer te zwaaien en vielen er soms af, dat vond Escher leuk, als hij had kunnen lachen had hij dat gedaan. Voor jullie allemaal een vrolijk Pasen. Groet Hélène
Plaats reactie