Hotspot

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Hotspot

Bericht door FENNA »

Dank zij jullie verhalen over hotspots was ik er gelukkig vlug bij
Vanmorgen met Fenna naar de dierenarts geweest omdat ze al een paar dagen een natte plek op haar wang had die stonk
Doordat ze ook begon te krabben ging er bij mij een lichtje branden
En inderdaad ze heeft haar eerste (en hopelijk ook haar laatste) hotspot
Omdat het een heel gedoe is om haar te verzorgen heb ik medicijnen gekregen tegen de jeuk en antibiotica voor een dag of 10
Veel last heeft ze er niet van en volgens de dierenarts zou ze er binnen een week vanaf moeten zijn
Laat ons hopen
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Hotspot

Bericht door Esther »

Meestal gaat het herstel heel snel met antibiotica. Beterschap!!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hotspot

Bericht door Bor »

Beterschap!! Enne.. je weet van onze verhalen hoe je er vanaf kan komen, een eventuele volgende keer.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Hotspot

Bericht door Helene »

o jee , ik krijg al de kriebels bij het woord. Ze zal er zo vanaf zijn met antibiotica. Het jeukt enorm en ze kunnen er ook ziek van zijn .Gelukkig was je er snel bij, beterschap hoor groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Hotspot

Bericht door FENNA »

Ze liep al wel enkele dagen met een natte snoet maar aangezien ze deze week veel met haar snoet in de sneeuw en plassen heeft gezeten viel dit bij mij niet direct op
ik begon het pas raar te vinden omdat ze zich s'morgens niet meer wou laten kammen vooral dan in de buurt van die natte plek
Abnormaal veel krabben deed ze niet en ziek leek ze al helemaal niet maar als ik haar snoet probeerde schoon te vegen met een doekje viel mij een vreemde geur op
Nu heb ik haar medicijnen voor vandaag al allemaal gegeven en ik heb haar nog maar 1x zien krabben
We zijn dus op goede weg :ok:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Hotspot

Bericht door Helene »

gelukkig , wij krijgen van de dierenarts altijd nog een zalfje erbij .Hou ze maar goed in de gaten , bij Escher was het een keer zo dat ik dacht dat het over was dus ik lette niet meer zo goed op en opeens zat hij te krabben als een gek en was de zaak weer open. Het zijn gemene wonden , ik vind ze er altijd uitzien als schaafwonden nat en glimmend. Succes hoor Groet Hélène
Plaats reactie