Slim

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Slim

Bericht door Donna »

Donna stelt de laatste tijd een slimmigheid tentoon, waar we niet van terug hebben. Als we haar bakje klaarmaken, twee keer per dag, loopt ze er zo nu en dan nuffig vandaan, met een blik van: “ Echt, dit ís het???!” En ze draait zich om, laat de bak voor wat het is en ploft met een zucht in de mand. Twee baasjes lichtelijk aan het twijfelen; er is toch niets aan de hand, hopelijk? We testen de eetlust met een lekkertje, kan van alles zijn. Ná het lekkertje is mevrouw genegen de rest van “het voer” te verorberen. En ja, we trappen er telkens weer in. We leuken de bak wat op, zijn erg enthousiast als we het aanbieden, doen nog net geen dansje, het scheelt weinig. En Donna de prinses heeft, denken wij, enorm veel lol aan dit theater :D

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Slim

Bericht door Eldrid »

:lol: Ze heeft jullie goed onder controle :lol:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Slim

Bericht door Bor »

Ik heb totaal film... en zij ligt in een deuk om zoveel domheid van haar lakeien :wink: En weet weer zeker: ik hou deze twee!!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Slim

Bericht door Helene »

ik zie het helemaal voor me en die blik van haar ook , het zijn zulke komieken en / of raadselachtige wezens , daarom heet die van ons ook Escher. Al naar de tentoonstelling geweest? Het moet heel druk zijn en je moet een tijdsblok afspreken .Groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Slim

Bericht door mleentje »

Volleerde acteurs zijn het! Guus begint niet aan zijn brokken voor ook het bakje yoghurt klaar staat en ‘s avonds maakt hij heel duidelijk dat hij de restjes uit de pan ook wel lust. 3 jaar hielden we hem van alle tafelrestjes weg! Helaas zijn we overstag gegaan. Dat hij in ruil wat minder brokken krijgt neemt hij er bij.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Slim

Bericht door FENNA »

Als het over eten gaat zijn ze niet te schatten
Behalve dat Fenna nog steeds als een uitgehongerde hond alles van de straat opeet :heelboos: probeert ze ook alles van tafel te pikken zodra je eventjes niet oplet
Ze krijgt enkel eten in haar kom en toch staat ze elke dag aan tafel te bedelen maar tot nu zonder resultaat
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Slim

Bericht door Bor »

Hier word niet gebedeld... :engel:
Hihi... er liggen alleen twee honden héél, heel, héél erg te kijken... pootjes beginnen achter de drempel (ze mogen als wij eten niet in de eetkamer) en schuiven centimeter voor centimeter net over de drempel heen... en maar staren, en kijken en nog een stukje schuiven. Af en toe even een piepje, als het wel erg lang duurt.... Maar bedelen??!? Ben je betoeterd!!
Als de poten wel erg veel de eetkamer in komen, stuur ik ze terug. Dat wil zeggen; zowel meneer als mevrouw trekken hun poot dan (even) wat in. En wij trekken ons "wij-hebben-niks-gezien-maar-proesten-het-uit-face" :roll:
Zodra we klaar zijn, mogen ze beiden een bordje of pan uitlikken.... mmm!
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie