angst

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

angst

Bericht door Bor »

Tja, dan zit je maar zo in de nacht beneden met twee heel angstige honden... Bor was altijd al bang voor onweer, wat hier nu welig tiert. Mika gedraagt zich heel erg anders en heeft overal veiligheid gezocht. Achter de t.v. (hondenpoten op het t.v-meubel en kwijl op de t.v. zelf), achter m'n mooie, grote vrouwentong-plant (de mega pot kapot, overal aarde en de plant in stukken) op de vensterbank (kwijl all over het raam) en verder op alle andere toegankelijke plekken. Dit alles in een heel korte tijd, maar voldoende om Bor nog verder over de zeik te helpen dan 'ie normaal al is tijdens onweer... Arme lieverds!! Ik blijf lekker beneden bij ze. Heb de radio aan gezet, zodat het gerommel iets minder hoorbaar is. De lampen aan, dan zijn de flitsen iets minder fel. Vrouwtje zorgt al snel voor rust bij Mika. Bor duurt wat langer, maar ligt wel "in" me. Bor durft niet naar boven, anders had ik dat wel gedaan. Het zal niet zo heel erg lang meer duren, denk ik... maar ik ga niet naar bed, voordat de honden rustig genoeg zijn.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: angst

Bericht door Eldrid »

Jeetje! De arme stumpers. Onweer is ook niet leuk en al helemaal niet als het ook nog eens extra hard tekeer gaat. Geef ze allebei een hele dikke knuffel van mij.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: angst

Bericht door Bor »

In de ochtend niets meer aan de hand. Gelukkig weten ze snel weer te ontspannen. Lekker gewandeld en het vrouwtje heeft alle zooi weer opgeruimd :wink: Bij een eventueel volgend onweer iets sneller naar beneden, om te voorkomen dat ze zichzelf verwonden met het achter de t.v. springen, of scherven in poten op lopen etc....
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: angst

Bericht door FENNA »

Ocharme Bor en Mika en vrouwtje ook natuurlijk :(
Gelukkig is die verschrikkelijke nacht voorbij
En nu maar hopen dat ze de komende tijd geen onweer meer geven
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: angst

Bericht door Helene »

o, wat erg dat ze zo angstig zijn , onze vorige airedale had dat ook , die sprong op de vensterbank en kroop in kastjes waar hij niet inpaste. Bij het eerste gerommel kwam hij in de nacht naar ons bed , ging er op liggen en wij legden dan onze hand op zijn kop ,het trillen werd dan alsmaar minder ,was het onweer voorbij dan wandelde hij alsof er niets aan de hand was terug naar zijn plaatsje. Escher is niet bang van onweer ,overdag blijft hij gewoon buiten liggen ,het doet hem niets. Dat is wel fijn , jammer he dat het bij andere honden zo erg kan zijn , gelukkig is het weer over , groet Hélène
Plaats reactie