vuurwerk in warnsveld

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

vuurwerk in warnsveld

Bericht door Bor »

Heerlijk.... het is al (ver in) Dec. en we hebben nog steeds geen angstige Bor!! In Arnhem begon het in Okt. al. Het knallen was enorm hard, maar Bor leek daar ook sowieso banger dan hier. Gek. Ook onweer reageert 'ie hier veel rustiger op. Heel af en toe is er al een knal te horen, maar Bor slaapt door, of spits alleen een oor. Heel af en toe is hij z'n mand uit gekomen om te kijken waar al dat gevaar vandaan komt, maar wandelt ook rustig weer terug.
Het mindere knallen zal helpen. Zijn leeftijd. Ik denk zelf het feit dat hij hier op straatniveau leeft en dus beter kan "zien" wat er allemaal gaande is, of niet. En Warnsveld heeft op ons allen een rustgevende sfeer.
Hoe dan ook... ik ben blij met een veel en veel minder angstige Bor!! :cheer:
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door FENNA »

Inderdaad het is een ramp voor sommige honden
Hier voorlopig nog geen vuurwerk of onweer geweest dus ik weet niet hoe Fenna gaat reageren
Mijn mopshond was van niets bang maar mijn golden vroeger dat was een regelrechte ramp
Die begon al te beven als het onweer zelfs nog niet begonnen was
Van mij mogen ze vuurwerk gerust afschaffen ik vind er niets aan
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door mleentje »

Heerlijk voor Bor en jullie. Hier blijft het voorlopig heel stil. Leuk.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Esther »

Wat fijn! Een bijkomend voordeel van verhuizen. :ok:

Hier is het gelukkig ook rustig. Mukkie is al van slag als ze buiten in de verte een mini knalletje hoort. Ze wandelt 's avonds nu onder protest mee. :lol:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Helene »

hier is ook niets te horen , Escher is niet bang alleen op oudejaarsdag als ze hier in de omgeving gaan carbid schieten. Die knallen zijn zo hard dat de ruiten trillen. Escher wordt dan heel ongerust en kijkt ons voortdurend aan. Wij lossen dat op door een mooie cd op te zetten met klassieke muziek ( heel rustgevend ) wij pakken allebei een boek en we gaan lezen. Escher kruipt tussen ons in en kijkt van de een naar de ander met zijn ronde oogjes alsof hij wil zeggen :horen jullie dat niet? Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Bor »

Het gaat nog steeds goed, zelfs nu het vuurwerk al verkocht mag worden. Er zijn wel zo her en der wat knallen, maar niet de ongelofelijke klappen die we in Arnhem bijna dagelijks mee kregen in de vorm van lawinepijlen en meer van dat soort oorlogstuig. Dit waren normaal de nachten dat we al beneden sliepen, bij Bor, maar dat is zeker niet nodig nu. Wat het met oud en nieuw zelf word, zien we wel.
Ik wens jullie alleen een rustig en fijn uiteinde en alvast een mooi nieuwjaar.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Helene »

Ja fijn he ook voor jullie allemaal een prettige jaarwisseling groet Helene
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door mleentje »

Ook uit Brugge prettige jaarwisseling gewenst.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Esther »

Het weer werkt ook mee. Het is hier erg rustig.

Fijne jaarwisseling!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Eldrid »

De slechte associatie met vuurwerk is ook verdwenen.
Dat is het voordeel van een nieuwe omgeving.
En het vrouwtje is ook een stukkie rustiger geworden :wink:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Bor »

Helemaal waar, dat het vrouwtje wat rustiger is geworden... maar afgelopen nacht was het toch wel pittig voor Bor, hoor. Aankomende nacht gaat 't baasje beneden liggen en zo gaan we het nieuwe jaar in. Al met al toch een heel stuk rustiger dan de vorige jaren. Tuurlijk weten we nog niet hoe erg het hier los gaat, maar erger dan in Arnhem zal 't niet worden.
Blijft een feit dat ik een hekel heb aan vuurwerk, omdat het iets negatiefs doet met mijn dieren.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vuurwerk in warnsveld

Bericht door Helene »

Gister hadden we hier het carbid schieten ,een traditie op de oudejaarsdag, de burgemeester had gevraagd om niet op zondag te schieten in verband met de kerkgangers. Carbid schieten is nog erger dan vuurpijlen, wat men eraan vind weet ik niet, in een oude melkbus komt een bal en kruit, aansteken , deksel erop en door de knal vliegt het deksel eraf De dreunen zijn tot in de wijde omtrek te horen. Escher zit dan de hele dag rechtop, slaapt niet ,het arme schaap, terwijl hij om knallen en vuurpijlen niet geeft. Wij denken dat het door de training komt met de vuurwerk cd en ja daar stond geen carbid schieten op. Ik ga nu oliebollen bakken het deeg is gerezen, Er ligt al iemand te wachten want ja als de mixer uit de kast komt is het of cake of iets anders lekkers, o, ja bij de dierenspeciaalzaak verkochten ze doosjes hondenoliebollen grappig he groet Helene
Plaats reactie