Alles opeten

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Alles opeten

Bericht door FENNA »

Vanaf dag 1 eet Fenna zowat alles op wat ze tegenkomt
Het is al zover gekomen dat ik haar bijna niet meer durf los te laten wandelen omdat ze toch maar niets zou vinden wat gevaarlijk zou kunnen zijn
Ik heb altijd beloningssnoepjes bij maar als er ergens troep ligt is ze precies oost indisch doof :heelboos:
Hoe kan ik dit het beste oplossen :?:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Alles opeten

Bericht door Helene »

ja dat is heel moeilijk ,een puppy eet alles op, wat moet je er aan doen? Ik riep nee , dat was een woord wat Escher al snel kende , ik haastte me dan naar hem toe en haalde alle rommel uit zijn bek en zei dan foei!! , alle rommel is lekkerder dan jouw koekjes, geloof me. En dan maar volhouden , het gaat vanzelf over. Het duurt even, alle paardenpoep in deze omgeving heeft Escher opgegeten , papier ,ook wc papier ,in het bos , zakdoekjes noem het maar op. Het is een kwestie van volhouden , succes Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Alles opeten

Bericht door Bor »

Mika deed het ook. Verschrikkelijk! Maar uiteindelijk stopte het ook "vanzelf". Altijd "NEE" en "LOS" en verder was het bij haar ook een kwestie van de juiste weg vinden in hoeveelheid voeding. Niet opgeven, het komt goed.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Alles opeten

Bericht door Eldrid »

Diezel deed dat ook. Wat goed hielp wat het commando 'los' aanleren. Door dat spelletje leuk te maken leerde hij al heel snel om dingen uit zijn bek te laten vallen op een positieve manier. Herhalen, herhalen, herhalen tot je er bijna kotsmisselijk van wordt... maar wel een blije hond en een nog blijere baas.

groetjes,
Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Alles opeten

Bericht door Helene »

wat ik vergeten ben te schrijven is dat Escher als hij paardenpoep met grote happen naar binnen werkte ,en ik nee begon te roepen,heel hard wegliep om ergens verderop waar ik nog niet was ,verder ging met de rommel oppeuzelen. Dat kan ook nog, uiteindelijk gaat het over , houd moed Groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Alles opeten

Bericht door FENNA »

Iedereen bedankt voor de goede tips :duim:
Ik begon al een beetje wanhopig te worden omdat ik dit nooit heb gehad met mijn vorige honden
Een vriendin van mij heeft een volwassen teckel die dit ook nog steeds doet dus ik dacht dat Fenna het ook ging blijven doen.
Maar ik blijf volhouden en wil ze toch volharden in de boosheid dan moet ze maar aan de leiband blijven
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Alles opeten

Bericht door maria »

Die van mij at ook alles van de grond. Ik kon niet eens meer naar buiten.
Tot dat ik hem meer voer gaf, toen was het een stuk minder.

Het klinkt ongelofelijk stom, maar die stakker had echt gewoon honger :oops:

gr,
Maria
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Alles opeten

Bericht door mleentje »

Tja, de lijn of leiband. Afgezien van het feit dat de honden in België bijna nergens los mogen, geeft die je toch ook controle over wat de hond doet. Het laat je toe na ‘los’, ‘af’ of foei heel direct in te grijpen.
Zoals Maria aangeeft, mogelijks heeft de pup honger. Ze kunnen best wat verzetten. Ik zat met mijn kleine reu toch ook aan de maximaal aangegeven hoeveelheid voer voor zijn gewichtsklasse. Wat meer voer geeft meteen een rustiger pup.
Een Airedale heeft doorgaans wel vlug door wat van hem wordt verwacht maar aan effectief blijven gehoorzamen hebben ze echt een broertje dood en dat geeft wel eens problemen (in de les bijvoorbeeld).
Het zijn schatten maar nu en dan - soms vaak - moet je er een paar rode wangen wel bijnemen. En ook al lijkt het niet te helpen blijven herhalen werkt ... uiteindelijk.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Alles opeten

Bericht door FENNA »

Ik woon op 500 meter van de Nekkerhal in Mechelen
Ik ga dus wandelen rond de Nekkerhal wat eigenlijk een prive domein is waar de honden wel los mogen
Normaal gezien als er geen beurzen zijn is het daar redelijk proper
Nu in de herfst en winter zijn er heel wat beurzen en dus veel troep dat de mensen achterlaten :heelboos:
Wat betreft de hoeveelheid eten geef ik ze eigenlijk zoveel ze zelf wilt
Ik geef haar 3x per dag eten en normaal gezien eet ze niet alles direct op maar als dat wel zo is vul ik het nog eens bij
Misschien moet ik eens andere brokken proberen :weetnie:
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Alles opeten

Bericht door mleentje »

De Nekkerhal. Zie ik nog voor me. De kinderen hebben er nog indoorcompetitie gespeeld.
Als ze haar buikje rond eten krijgt is het gewoon een faze. Guus heeft nooit erg veel rommel opgegeten, al is het toch oppassen want mensen laten ook hier veel rommel en half opgegeten maaltijden na. Guusje is een papiervreter en dat was hij in de kennel al. De papiermand legen, prop per prop vindt hij nog steeds zalig. Meestal speelt hij slechts ultra-versnipperaar maar als pup zijn toch heel wat zakdoekjes in zijn maag verdwenen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Alles opeten

Bericht door Sjef »

Hoi, allereerst nog even welkom op dit superforum; het is een poepie jullie Fenna :I: ik ben eens even na gaan denken over het gedrag van sjef als pup (je vergeet alles heel snel !!). Ik praat er over met ron en komen toch wel tot een bijzondere conclusie; champagnekurken die (blijkbaar) op straat liggen, kippenbouten, verpakkingen van de mc donalds, oud brood, vers brood..(ron zegt nu: sjef liep ook eens met een condoom in zijn bek maar heeft die heel snel uitgebraakt, hij heeft dit nooit tegen mij verteld hoor !)maar ......gelukkig geen honden, mensen of paardenpoep. Ook bedenk ik mij nu dat al meerdere malen bij de DA ben geweest omdat hij weer een oor of staart van een knuffel, een slipje e.d. opgegeten had, dus ja.....Het scheelt wel als je alert bent en het direct uit zijn bek kan halen of inderdaad nee en los roepen (en daarna uiteraard belonen :D ) dat werkt wel beter als ze wat ouder worden ! En toevallig vanmiddag tijdens het uitlaten; sjef steekt zijn hoofd in de bosjes en voordat je het weet staat hij aan een boterham te likken. Mensen gooien de raarste dingen op straat daar ben ik me van bewust geworden sinds ik een hond heb. Jullie zijn heel herkenbaar hoor.

groet jacqueline
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Alles opeten

Bericht door FENNA »

Het is allemaal zo herkenbaar :lol:
Gisteren stak Fenna (en wij erbij) bijna in een gracht met van die zwarte troep omdat madame weer iets lekkers had gevonden aan de rand van die gracht
Ik kon haar nog net vastgrijpen aan haar achterste poten of ze had erin gelegen
Achteraf kan je hier wel om lachen maar op die moment was ik kwaad en heeft ze de rest van de wandeling aan de leiband moeten lopen.
Nochtans als we thuis oefenen kent ze al redelijk wat commando's zoals zit, blijf, komen en liggen maar eens op straat is de verleiding blijkbaar te groot :roll:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Alles opeten

Bericht door Helene »

ja inderdaad ,mensen gooien van alles weg , soms vind Escher , net als Sjef heerlijke lunchpakketten in de bosjes , die komen van de schooljeugd, ze zijn dan naar Mc Donalds gegaan en hup daar gaan de kadetjes in de struikjes. Onze boeven vinden van alles Groet Hélène
Plaats reactie