Ik ben woedend !

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Ik ben woedend !

Bericht door Sjef »

Hoi, vanmiddag zitten wij lekker in de tuin; ik zit aan de telefoon, komt er een vriendje van sjef aan het hek ( een Stafford van inmiddels 8 jaar oud) sjef gaat blaffen en piepen, speeltjes tevoorschijn halen. De eigenaresse is altijd trots als haar hond op haar reageert middels hem snoepjes te geven, sjef krijgt dan niks maar ziet het wel. De buurjongen komt erbij en gaat uitgebreid met de Stafford kroelen en negeert sjef totaal. Sjef raakt steeds meer opgewonden, gaat blaffen en voor het hek liggen piepen. Ron is op een gegeven moment maar naar binnen gegaan in de hoop de boel te kalmeren, de Stafford is namelijk nogal op Ron gericht. Ik zat nog steeds aan de telefoon maar riep sjef wel steeds bij me, ondertussen ging het gesprek aan de andere kant van het hek en het kroelen met sem steeds door. Ik zag dat sjef niet wist hoe hiermee om te gaan, ik vond het gewoon zielig. Ik was in staat om naar het hek te gaan en te zeggen denk nou eens even na, waar zijn jullie mee bezig, je ziet dat sjef volledig opgefokt raakt omdat hij geen aandacht krijgt maar toch blijven jullie hier lekker zitten....en maar klagen over andere honden in de buurt. Ik snap dat niet ( degene die ik aan de telefoon had gaf nog als voorbeeld " het is net of je het ene kind een ijsje geeft en de andere niet) . Ik weet hoe ik ben ( ik kan heel lang iets niet zeggen maar als het er dan uitkomt ben ik heel duidelijk) en om lieve van de vrede heb ik het genegeerd maar was ondertussen woedend. In mijn ogen denk ik hoe dom kun je zijn, je ziet wat er gaande is en gaat gewoon door. Ik ben ik mijn stoel blijven zitten en heb de boel laten gaan tot ze uiteindelijk vertrokken zijn. Wat opvallend was is dat sjef vervolgens in huis tegen Ron aan ging zitten rijden; duidelijk totaal van slag normaal haalt hij dat echt niet in zijn hoofd. Volgens mij ziet hij Ron echt als zijn "leider" steun en toeverlaat. Misschien een beetje verwarrend verhaal maar ik begrijp hier echt niets van, moest het toch even delen.....


Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Ik ben woedend !

Bericht door mleentje »

Wat een kinderachtig gedoe voor een volwassen vrouw. Arme Sjef
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Ik ben woedend !

Bericht door Helene »

prima om je verhaal hier te delen , kun je het lekker van je afschrijven, wij begrijpen dat wel. Sommige mensen zijn alleen met zichzelf bezig , en in dit geval met hun hond of misschien vonden ze het stiekem wel leuk om Sjef te pesten , wie weet ! Als wij kamperen zit Escher vast , dat zijn de campingregels ,bovendien zou hij overal gaan kijken als hij los zou zijn , er zijn dan mede kampeerders die hun hond gewoon los laten lopen ,Escher protesteert daar tegen , gaat piepen en janken ,zoals Sjef, heel moeilijk is dat , zielig , wij negeren het meestal, wij willen met zulke mensen niets te maken hebben, Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Ik ben woedend !

Bericht door Esther »

Ik snap ook niet waarom ze niet even een stukje verder gaan staan. :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Ik ben woedend !

Bericht door Eldrid »

Heel vervelend als mensen geen rekening houden met een ander.
Dat is helaas een beetje de standaard van deze tijd, zo lijkt het althans wel.
Gelukkig heb je altijd ons nog om even je 'ei kwijt te raken'.

groetjes,
Eldrid
Plaats reactie