geluidjes

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

geluidjes

Bericht door Bor »

De laatste tijd valt ons op dat Mika, net als Bor, meer geluidjes maakt. Een knorretje bij te lang moeten wachten. Een luidruchtige gaap bij uitrekken. Een mopper bij momenten dat zij vind recht te hebben op gemopper. Een tevreden brommetje bij een lekkere kroel. Grauwen en grommen bij spelen deed ze al wel. Soms tot grote schrik van andere hondenbezitters en helemaal in het begin ook van mij. Maar al die andere geluiden komen nu vanuit haar tenen en ze lijkt zich nog steeds meer en meer thuis te gaan voelen. Tenminste; zo interpreteer ik het dan maar.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: geluidjes

Bericht door Sjef »

Ik denk dat het inderdaad zo is dat ze zich steeds meer thuis en eigen gaat voelen en daarmee precies weet hoe aan te geven wat ze wel en niet wil. Ze leert iedereen lezen, Het zijn natuurlijk zulke slimme honden dat ze soms met een geluidje of een blik ons al in staat laten zijn dat we weten wat van ons willen; en iedereen reageert daarop precies wat de bedoeling is z :lol:

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: geluidjes

Bericht door Eldrid »

Nee joh, Mika heeft jou gewoon goed afgericht!
Je bent al helemaal op haar ingesteld zoals het hoort :gek:

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: geluidjes

Bericht door Bor »

Eldrid schreef:Nee joh, Mika heeft jou gewoon goed afgericht!
Je bent al helemaal op haar ingesteld zoals het hoort :gek:

groetjes,
Eldrid
Precies... wij zijn eindelijk, na een jaar, zodanig aan haar gewent, dat zij aan ons duidelijk kan maken wat ze (niet) wil. Maar het moet gezegd: Mika is al net zo goed in vrouwtje africhten als Bor :oops:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: geluidjes

Bericht door Helene »

ja de forumleden hebben gelijk jullie hebben elkaars ''brommetjes ''leren kennen .Leuk hoor Groet Hélène
Plaats reactie