Nekklem

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Nekklem

Bericht door maria »

Zijn jullie Airedales ook meester in de nekklem? Ik heb het een andere hond nog nooit zien doen, maar mijn airedales wel.

Sinds 4 maanden heeft mijn zus een pup en onze honden zijn dus dagelijks samen. Ze kunnen ontzettend goed spelen samen. De pup gaat als hij aandacht wil, gewoon op aire zijn kop zitten.
En dat is zo'n stom gezicht. Hij komt dan heel schijnheilig aanlopen, draait een slag zodat hij met zijn achterste zowat de neus van Aire aanraakt en klimt dan achteruit op zijn kop :lol:
En zo blijft hij een tijdje zitten.

Nou en dan is het feest natuurlijk, en wordt er gedold.Als mijn aire het te gek vindt worden legt hij hem in de nekklem. Hij legt dan zijn voorpoot op de hals van de pup, en houdt hem klem op de grond. Hij doet het zonder gebrom en heel subtiel, maar wel duidelijk. Na een paar tellen, laat hij hem dan weer gaan, en spelen ze verder. Het is een heel grappig gezicht.

Mijn eerste aire deed dit ook al. Net of ze de zwarte band van judo hebben gehaald.

Het is heel leuk om te zien wat pup allemaal mag, hij hangt in zijn baard en in zijn wangen, gaat op zijn rug zitten.
Het zijn echt vrienden voor het leven aan het worden.

groetjes,
Maria
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Nekklem

Bericht door Esther »

Afbeelding

:mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nekklem

Bericht door Eldrid »

Geweldig! Diezel deed dat ook wel eens bij Pinkeltje en die begon dan heel hard te gillen, want ze houdt er niet van om op haar rug gegooid te worden. En dan was het spelletje ook heel snel voorbij.

groetjes,
Eldrid
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Nekklem

Bericht door maria »

Pinkeltje heeft ook the looks, dat ze snel gilt :-)

Gave foto Esther!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nekklem

Bericht door Helene »

nee wij kennen dat niet maar ik kan het me zo voorstellen groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nekklem

Bericht door Bor »

Mika doet de nekklem van onderaf... ze bijt gewoon totaal de keel van Bor "door"... en hij vind alles goed, de sul.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Nekklem

Bericht door Sjef »

Bij sjef heb ik dat ook nog niet duidelijk gezien maar ik moet zeggen dat kleine hondjes bij hem wel heel ver kunnen gaan. Er zijn er hier in de buurt die letterlijk in zijn wangen/ oren hangen en hij blijft of staan als een sukkel en ondergaat het maar, soms zie je dat hij het niet fijn vindt maar staat er bij als een treurwilgje. Of hij gaat op zijn rug liggen en staan de andere hondjes bovenop hem, ik vind het dan wel moeilijk wat te doen....ik verwacht dan van de andere eigenaar dat hij zijn hond corrigeert en zeg er uiteindelijk wat van Of dat sjef een grom laat horen (maar dat doet hij niet) Heel soms is hij het zat en dat gebruikt hij inderdaad zijn poten en legt de ander neer maar weet vervolgens dan niet wat te doen en gaat weer kalmerende signalen geven.

Groet Jacqueline
Plaats reactie