bitch

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

bitch

Bericht door Bor »

Mika heeft al zo lang ze bij ons woont, issues met een mooie, lieve herder die verderop woont. Dat was al Bor z'n vriendinnetje lang voordat Mika in ons leven kwam. Telkens als we haar tegen kwamen in het park, werd er even goed "gepatst" tussen de twee dames. Beetje draaien, treiteren, uitdagen... twee bitches! Maar; het ging op zich goed en vaak eindigde het in wat stoeiwerk, wat tussen spelen en patsen in hing.
Als de herder op haar balkon staat en wij lopen langs, gaat Mika uit haar plaat aan de riem. Bekend gedrag op zich, maar dat werd echt al minder, behalve tegen deze dame.
Vanmorgen liep ik haar tegemoet en ik had Mika los gedaan, want dan gaat het altijd "goed". Tja... je voelt 'm al aankomen. Dat werd een bitch-fight!!!! Een echte.
Bijten, vechten, aanvallen, nogmaals bijten... ze uit elkaar halen en hup... nog een keer: bijten, vechten. Tjongejonge, wat een herrie maken die w*^ven!
Geen van tweeën had letsel, behalve dan gekrenkte gevoelens van trots. Na een babbel onder de bazinnetjes (Mika aan de lijn), zijn we ieder onze weg gegaan.
Ben benieuwd of het nu klaar is tussen die twee, of dat er juist iets is getriggerd wat niet meer goed komt. Nou ja, we komen elkaar niet dagelijks tegen en we zijn geen van beiden snel onder de indruk van dit soort gedrag. Maar jammer is het wel, het haalt de ontspanning uit de wandeling.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: bitch

Bericht door Eldrid »

Ja dat soort aanvaringen zijn nooit leuk. Wat dat aangaat was je met 'good old' Bor wel heel erg verwend.
Ik herken het overigens wel, want Diezel had een aantal honden in de wijk waarbij we standaard een straatje omliepen in het geval we ze tegenkwamen. Dat was gewoon het beste voor de honden en ook voor de baasjes :wink:
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: bitch

Bericht door mleentje »

Die Mika laat zich niet doen! Al heeft Guus voorlopig nog nooit gevochten, er wel één hond waarvan het baasje liefst heeft dat zijn hond Guus zelfs niet ziet omdat hij het niet vertrouwd.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: bitch

Bericht door Sjef »

Oeps wat een verhaal zeg. Ben je niet heel erg geschrokken en verbaasd over Mika ? Hoe reageerde Bor trouwens ? Ik moest natuurlijk direct aan sjef zijn aanvaring denken waar ik nog steeds over heen moet komen. Graag wil ik je vragen hoe jij hiermee omgaat. Ik weet dat je een super goede band hebt met je twee lieverds maar ben je niet een beetje meer alert tijdens de wandelingen ?

Angsthaas Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: bitch

Bericht door Bor »

Hoi Jaqueline, ik ben niet meer gespannen tijdens de wandelingen. Ik weet nu alleen dat als ik deze specifieke hond zie aankomen, dat we beter even een ander pad kunnen nemen, of anders Mika aan de riem, als het niet anders kan. De baasjes van de herder zullen het ook zeker niet uitlokken, dus dat komt helemaal goed.
Bor blijft de rust zelf tijdens zo'n gevecht, die kijkt niet eens. En zodra ze elkaar de eerste keer los lieten, wou Bor alweer even bij z'n vriendinnetje kijken en liet z'n zus voor wat 't was. Die word daar niet warm of koud van. Ik denk dat dat ook veel zegt over hoe wij er in zouden moeten staan. Ach, er moet even wat uit geknokt worden, lijkt Bor te denken. Geen probleem, geen aanleiding om één van de twee in bescherming te nemen.
Bor weet natuurlijk veel beter wat er speelt dan wij, mensen. Dus misschien kan je het op die manier zien. Maak je niet te druk, dat doen onze honden ook niet.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: bitch

Bericht door Helene »

zo af en toe moet de hiërarchie worden beslecht dat is des honds , het ziet er verschrikkelijk uit maar het hoort zo, dat zijn de hondenwetten. Bor snapte dat want die maakte zich niet druk , wij moeten ons ook niet druk maken , wij doen dat wel en lopen liever een straatje om voor de rust van iedereen en dat is prima groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: bitch

Bericht door Esther »

Benthor kan het bloed wel drinken van sommige honden in de wijk. De enkele keer dat hij de kans kreeg om te vechten zag het er heftig uit maar was er gelukkig niets aan de hand.
Afbeelding
Plaats reactie