waaks

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

waaks

Bericht door Bor »

Sinds een tijdje is Mika iets waakser. Alsof ze nu pas dit huis als echt haar thuis ziet. Ze heeft zichzelf als taak gegeven om de duiven van het balkon te jagen. De musjes mogen wel gewoon aanwezig zijn. Dat dan weer wel.
Sommige langslopende honden kunnen ook een lelijk grommen krijgen, vanuit de deuropening. En heel soms als de bel gaat, blaft ze eventjes mee met Bor. Als er ineens "vreemde" mensen voor de deur staan, op de galerij, dan kunnen ze nu ook twee grote honden verwachten, die het wel echt menens is. Niet zomaar binnen komen!! Waar dat eerst alleen maar Bor was (ook angstaanjagend genoeg, hoor, als je 'm niet kent en niet zeker weet of je welkom bent)
Toch fijn om te merken dat Mika zichzelf nu echt als gezinslid ziet, blijkbaar.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: waaks

Bericht door Eldrid »

Dat belooft nog wat... teven zijn doorgaans feller dan reuen :engel:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: waaks

Bericht door Esther »

Mukkie is pas gaan mee waken nadat Marco overleden is. Blijkbaar vond ze het vanaf dat moment noodzakelijk. Mukkie blaft nu regelmatig mee met Benthor en Iarik. Laatst was Benthor in de tuin toen er wat gebeurde voor het huis. Toen zag ik haar even om zich heen kijken waar Benthor was toen ging voor de eerste keer zelf waken. Benthor kwam daarna aangestormd uit de tuin :lol:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: waaks

Bericht door Bor »

Mooi, zoals die dieren dat zelf aanvoelen, wat de roedel nodig heeft. En wij mogen daar deel van uitmaken :hoera:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: waaks

Bericht door Helene »

gek , Escher is totaal niet waaks , hij blaft niet ,iedereen kan hier zo maar binnenkomen .Hij blaft alleen tegen katten .groet hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: waaks

Bericht door Bor »

Helene schreef:gek , Escher is totaal niet waaks , hij blaft niet ,iedereen kan hier zo maar binnenkomen .Hij blaft alleen tegen katten .groet hélène
Ik denk dat Escher dan heeft ingeschat dat jij en Roel stoer genoeg zijn om een ieder bij Escher weg te houden, die slecht zou willen.... Bor en Mika (en Benthor en Mukkie) vinden hun baasjes vast watjes, die fiks hulp nodig hebben bij de post die bezorgt word, of mensen die komen collecteren, of visite die op de koffie komt... Tja, ik weet m'n plek :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: waaks

Bericht door Sjef »

Nou wij vallen blijkbaar ook onder de categorie watjes.....ook sjef wordt steeds waakser. Vooral aan het hek bij de tuin: ligt hij lekker te slapen (denken wij dus) en er loopt iemand langs het hek dan stormt hij er op af en gaat helemaal uit zijn stekker, die mensen schrikken zich een hoedje. Als je hem dan ziet staan, volledig in vol ornaat, billen die helemaal strak staan, blaffen....nou dan durf je echt niet naar binnen hoor
Wat wel opgevallen is dat er hier een meneer is die sjef altijd een beetje uitdaagt, fietst langs, zegt sjef gedag waarop deze tekeer gaat. Laatst had sjef oorontsteking en die meneer stond aan het hek om iets te vragen, sjef stormt naar buiten maar krijgt door zijn sprong blijkbaar een pijnprikkel in zijn oor, hij wist niet hoe gauw hij weer naar binnen moest. En nu komt de meneer langs, zegt sjef gedag, sjef staat bij het hek maar geeft totaal geen grom of blaf. Blijkbaar heeft hij dit nu bij deze persoon afgeleerd omdat hij dit koppelt aan een pijnprikkel (althans zo lijkt het voor ons).
En laatst lag sjef in coma op de bank en ik kwam thuis maar hij had mij totaal niet gehoord....ik zet mijn tas neer waarna hij wakker werd, je had dat hoofd moeten zien; echt super verbaasd, je zag hem om zich heen kijken en denken van hè hoe kan dat nou, heb ik iets gemist of zo

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: waaks

Bericht door Nicoline »

Wat grappig, Molly gedraagt zich net als Escher; ze blaft nooit tegen mensen. Iedereen wordt vriendelijk begroet, zonder geluid. Maar een poes in de achtertuin kan wel op een grom rekenen.
Mooi om te lezen dat Mukkie nu ook is gaan waken, en natuurlijk dat Mika toch nog steeds stapjes zet in haar aanpassing aan haar ' nieuwe ' roedel.
Hartelijke groet,
Nicoline
Afbeelding
Plaats reactie