Heerlijke vent

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Heerlijke vent

Bericht door Sjef »

De laatste dagen is sjef zo relaxed en daar genieten wij zo vreselijk van. Ik heb laatst nog een training zelfbeheersing en zelfvertrouwen met hem gedaan. Ik heb daar toch weer veel van geleerd; met name het herkennen van stress-signalen, wat is spannend en hoe laat sjef dit zien. Hij krijgt overigens wel strezz druppels en zijn we intensief bezig met vuurwerktraining. Hij loopt nu 2-3 maal per week los in het Kralingse bos en dat gaat supergoed. Ik heb geleerd om hem wat meer zijn eigen gang te laten gaan en niet als een gek achter hem aan te lopen. Hij is echt pikeur in omgang met andere honden en als ik hem op tijd roep komt hij naar mij toe ipv ik naar hem.
Ron heeft al die tijd al gezegd dat het allemaal wel goed komt, soms is het dit soms dat maar naar mate sjef ouder wordt zie je hem veranderen. Ik heb nooit eerder een hond gehad maar denk nu inderdaad dat je steeds meer een band krijgt en elkaar leert vertrouwen en lezen, maar ook dat je dit moet ervaren. Ook op school gaat het een stuk beter; soms is het gewoon lachen, bij aanvang van bijvoorbeeld plaats sturen naar het vak (op 15 mtr) afstand gaat hij eerst even dollen dollen bij de juf, ik roep hem terug en hij maakt vervolgens keurig zijn oefening af :hoera: (voorheen zat ik in de stress omdat hij evt weleens een andere hond kon gaan uitdagen) . Ron zei vandaag nog dat hij echt een band met sjef begint te krijgen. Het is echt genieten geblazen.
Ik wil nooit meer zonder airedale.......

Herkennen jullie dit? Velen van jullie wrsch wel maar wil dit toch even met jullie delen....

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Heerlijke vent

Bericht door Esther »

Benthor is mijn oogappeltje. Hij maakt mij dagelijks aan het lachen. Hij is zo lief, leuk en grappig. Ik roep altijd dat ik altijd een airedale wil. Marco zei terecht tegen mij dat het niet een airedale is die ik wil, het is Benthor die ik wil. :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Heerlijke vent

Bericht door Eldrid »

Airedales zijn heel speciaal. En dat blijven ze voor mij ook. Ik heb genoeg andere rassen meegemaakt maar deze heeft onze wereld compleet veranderd. Lekker van genieten!

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Heerlijke vent

Bericht door Bor »

Ja, airedales zijn wel heel speciaal. Net als Esther dacht ik lang dat het niet zozeer de aire was, maar vooral Bor die me deed smelten. Nu heb ik met Bor wel een héél bijzondere band, maar weet door Mika dat ook een andere airedale geweldig kan zijn. Dus... ook ik wil niet meer zonder dit bijzondere ras!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Heerlijke vent

Bericht door Helene »

wij hebben veel honden gehad , ik geloof dat Escher de 8ste is en de tweede airedale , je krijgt inderdaad een band met je hond , hij ''leest'' jou , hij heeft immers niets anders te doen! Ook omdat je veel met hem doet . Roel is opgegroeid met airedales , hij staat hier nog ergens op het forum als 10 jarig jochie met Rixie. Ik kende het ras niet , alleen van zien. In het begin vond ik het maar rare honden , een bolle rug en een krom staartje en met stijve pootjes rondrennen dat had ik nog nooit gezien. nu gaat er geen dag voorbij zonder dat we om hem gelachen hebben .Dat is ook de reden dat we deze airedale Escher hebben genoemd , naar de tekenaar / graficus , met zijn raadselachtig maar humorvol werk ,precies zoals wij de airedale zien. Zo,n band wordt alleen maar hechter ,zo hecht dat je elkaar maar hoeft aan te kijken om te snappen wat er bedoeld wordt. De blik van Escher als ik eens het kongetje vergeten ben na zijn laatste rondje, dat wil je niet weten ,als hij in de camper zit en we gaan rijden dan kijkt hij en zijn blik zegt gezellig hè zo dicht bij elkaar. Vergeleken met andere rassen zijn ze heel bijzonder , je moet er wel tegen kunnen , dat koppige , dat ezeltje spelen hun eigen zin doen, daar kunnen veel mensen niet mee omgaan .Als je ze neemt zoals ze zijn, zijn het gouden honden maar dat weten wij op dit forum wel . Mijn Goudappeltje ligt lekker te slapen op de bank ,als ik hem dan ga kussen dat doe ik altijd met harde smakken draait hij zich op de rug , poten omhoog en maakt hij grommende /kreunende geluidjes zoals alleen een airedale die kan maken ,ja ik ben verliefd op hem Groet Hélène
Plaats reactie