Loopse teven

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Loopse teven

Bericht door Sjef »

Sjef heeft het moeilijk; lente, 5e pubertijd ? (het bestaat !) en meerdere loopse teven in zijn directe omgeving. Sjef wordt deze maand drie maar is dus echt vol aan het puberen. Overal is het gras gemaaid dus zeer lekker qua geurtjes. Drie weken gelden werd ik al gewaarschuwd dat er een loopse teef rondliep, nou dat hadden wij dus al gemerkt. Overal snuiven, contact maken met mij is geen optie, hij neemt een snoepje aan maar spuugt dit vervolgens uit en kijkt mij aan zo van hallo, lekker boeiend. Het blijken er dus achteraf drie te zijn, hier alleen al op zijn gewone rondes. In het Kralingse bos is het soms een stipje dat uiteindelijk gelukkig wel terugkomt. De afgelopen twee weken dus maar niet meer los geweest. Van de week kom ik sjef zijn vriendin tegen, ze begroeten elkaar en ze draait direct haar achterwerk naar hem toe. Oh ja zegt de eigenaar, ze is loops :blob: hij vond dat sjef wel rustig reageerde !! Andere honden werden helemaal wild (hij moest eens weten hoe ik hier met sjef rond loop !) Gisteren werd hij helemaal op de proef gesteld; eerst een verjaardag bij mijn broer, blijkt een van hun hondjes loops te zijn. Daarna naar een vriendin waar onverwachts een teef op visite was waar ze thuis twee loopse teven had zitten. Deze teef rook dus ook naar loopsheid. Ik moet zeggen dat sjef echt zijn best deed om haar uit te dagen tot spel, de speelboog, kusjes geven alles kwam er aan de pas, met als doel er bovenop. En tijdens de avondwandeling kom ik verdorie nog een teefje tegen die loops is en aandacht vraagt van sjef. (Het is een chiwawa maar biedt zich echt aan) . Zucht......maar het blijft een schatje hoor ! Soms kan ik hem wel,achter het behang plakken maar hij kan er ook niets aan doen toch ?!

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Loopse teven

Bericht door Eldrid »

Tja.. voorjaarsperikelen :roll: die arme schat heeft er maar moeilijk mee.

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Loopse teven

Bericht door Bor »

Ach, arme Sjef. Van allerlei verleidingen en er niks mee mogen doen... net als een heerlijk gebakje voor je neus en er niet aan mogen komen!! Ook zonder pubertijd hebben ze er "last" van. (of vooral wij?) Bor loopt ook weer vaker schuimbekkend langs de randen van overheerlijke geuren. En luisteren... ho maar! Al heeft Bor (of ik) er niet heel erg veel last van. Ik merk het wel op. Sterkte nog even in deze tijd en het zwakt vanzelf weer af...
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Loopse teven

Bericht door Helene »

o jee ik leef helemaal met je mee , Roel kwam laatst ook met een schuimbekkende Escher terug van de wandeling , ik heb het wel eens geschreven , het gekreun en gezucht in de nacht , dat hebben we dit keer niet . Escher eet slecht in die tijd ik vind dat niet erg maar Roel doet lekkere dingen zoals een handje rijst, een beschuitje, over zijn eten en als het echt niet wil lukken gaat hij spelletjes doen met het eten van Escher en dan eet hij wel .Ik doe daar niet aan mee maar ja , de hond en de baas dat zijn hier 2 handen op een buik . Het gaat over , Sjef nog even jongen en je hebt weer rust Groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Loopse teven

Bericht door Sjef »

We gaan hem denk ik woe toch maar weer eens lekker loslaten in het bos; extra lekkere snoepjes mee en hopen dat de trosjes bananen er tijdens het rennen uitvallen :lol: misschien kan ik zijn neus afplakken ? Ik begrijp overigens niet zoveel van de loopsheid bij teven. Ik dacht dat een teef haar eigen periodes had en dus niet specifiek in het voorjaar ? Weet iemand hier iets meer van ?

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Loopse teven

Bericht door mleentje »

Tja, ongeveer om de zes maand en dan valt al vlug een periode in de lente ...
Vorige lente en zomer had ik altijd een handdoek bij om de bek van Guus af te drogen. Zo erg had hij het. Voorlopig valt het mee en kan ik zonder handdoek wandelen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Loopse teven

Bericht door Esther »

Benthor schuimbekt bij iedere wandeling, of er nu loopse teven zijn of niet. :mrgreen:

Benthor is overigens ook geïnteresseerd in loopse teefjes. Hij is ruim elf jaar dus ik ben bang dat je het niet aan puberteit kan koppelen. :lol:
Afbeelding
Plaats reactie