Nachtmerrie?

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Nachtmerrie?

Bericht door Esther »

Deze week schrok ik 's nachts wakker omdat ik woest gekrab tegen de deurpost hoorde. Eenmaal beneden trof ik een onrustige Benthor aan. Ik dacht dat hij aan de diarree was dus ik deed snel de achterdeur open. Hij ging wel buiten in de regen staan maar deed verder niets. Hij ging met heel veel tegenzin weer naar binnen.
Daar bleef hij onrustig dus ik besloot hem maar even uit te laten. Drie uur 's nachts in de badjas de straat op. Voor alles is een eerste keer. :mrgreen: Buiten deed Benthor hier en daar een plas en begon weer rustiger te worden.

Eenmaal thuis ben ik weer naar bed gegaan en heb ik hem niet meer gehoord.

Ik vraag me nu wel af wat het was. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zou het een nachtmerrie kunnen zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Nachtmerrie?

Bericht door mleentje »

Wie weet. Kan ook het onrustige weer geweest zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Bor »

Tja, het kan zoveel zijn natuurlijk. Angst voor iets of iemand. Gemis. Hoe dan ook heb je goed gehandeld door het serieus te nemen. Hier is het ook weleens gebeurd dat Bor in de nacht piepte en dat we naar beneden renden om 'm uit te laten, waar hij vriendelijk kijkend een plasje zo her en der deed... en toch ben ik overtuigd van het goede om toch te reageren. Beter een keer teveel dan een keer te weinig. Niet zozeer van viezigheid in huis, maar wel een stuk vertrouwen. Zo lang hij er geen misbruik van lijkt te maken, is het de wandeling in charmante kledij waard!
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Sjef »

Misschien had benthor iets gehoord wat hem niet beviel en moest dat toch even gecheckt worden. Het is altijd goed om te reageren denk ik, ze geven niet voor niets aan dat er iets is.
Vanochtend om 5.00 uur was sjef ook heel onrustig, telkens opstaan, beetje kreunen, brommen. Ik eruit en gaan lopen, het duurt dan toch wel even voordat hij gaat poepen (blijkbaar moet dat toch op een bepaalde plek) maar ik zag (een stevige drol) er zo uit spuiten. Die zat blijkbaar toch in de weg. Daarna vind hij het tijd om er een heerlijke vroege ochtendwandeling van te maken :blob: nou ja je bent dan toch al buiten .......
En zojuist lag sjef in de huiskamer, hij springt tegen de buitendeur op, rent als een gek naar het hek in opperste paraatheid ....ik ga kijken, loopt de buurvrouw hier achter op het plein haar kat uit te laten. Ik vind dat toch wel bijzonder hoor, hoe kan sjef dat nou weten....ruiken wrsch.
Dus ja het kan van alles zijn maar ik denk nooit zonder reden.
Oh ja nog even dit; vannacht lag sjef te slapen naast het bed en opeens liet hij me toch een loei horen, duidelijk aan het dromen....

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Helene »

ja je weet het niet hè , goed dat je gereageerd hebt ,het zijn toch net kleine kinderen , je moet alsmaar wat proberen groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Eldrid »

Je zegt het zoals het is, Helene: het zijn net kinderen.
Ik zou er ook zo op hebben gereageerd hoor.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Esther »

Vannacht gebeurde het weer. Benthor krabde hard aan de deur en maakte mij daarmee wakker. Snel naar de tuin maar hij hoefde niet dringend te plassen of te poepen. Dus weer terug naar binnen, ik moest hem echt mee trekken.
Ik ging nog even op de bank zitten en Benthor kwam meteen op mijn schoot hangen. Zo zijn we even blijven zitten totdat hij rustiger leek. Koekje erin en weer terug naar bed. De rest van de nacht was het stil.
Hoe dit nu komt? :?:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Bor »

Hij heeft er vast zijn gegronde redenen voor. Goed dat je reageert. En ach, even zo samen op de bank heeft ook wel wat.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Eldrid »

Onverklaarbaar zijn ze soms. Diezel heeft het ook gehad. Het blijft altijd gissen... :(
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Helene »

ach je weet het niet hè , het zijn toch gevoelige types , hoe reageren de andere honden ? Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Esther »

Helene schreef:ach je weet het niet hè , het zijn toch gevoelige types , hoe reageren de andere honden ? Groet Hélène
Slaperig :mrgreen:
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Sjef »

Wat het ook geweest is je moet er op reageren, hij geeft niet voor niets aan dat hij onrustig is. En duidelijk is dat hij jou dan nodig heeft om weer rustig te worden, wat een heerlijke lobbes.

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Helene »

aan de andere honden die slaperig reageren zou je denken er is niets aan de hand , maar we hebben wel te maken met een airedale en die zijn toch anders hè , gewoon je gevoel volgen dat doet Benthor ook , groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Esther »

Ik ben er achter wat het is. Ik heb een NAS (Network Attached Storage) en die doet eens in de zoveel tijd een automatische update. Dat gebeurt altijd 's nachts en bij het herstarten komt er een harde piep. Ik zag in de logging dat de datums precies overeen komen met Benthors krabben aan de deur. Ook zie ik dat Benthor er (gelukkig) niet altijd op reageert.
Zo'n update is altijd in de nacht. Voordeel is dat ik dan thuis ben. Ik laat sinds een paar dagen gewoon de deur naar de hal open. Dan hoeft hij ook niet te krabben. :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Nachtmerrie?

Bericht door Bor »

Aah, dat kinkt logisch! Helemaal na zijn schrik tijdens het brandalarm-incident. De arme Benthor! Hij deed het niet voor niets! Dat blijkt wel. Fijn dat je het nu weet!
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie