koppig

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

koppig

Bericht door Helene »

dat Escher koppig is dat wisten we wel maar soms maakt hij het erg bont. We gingen vanmorgen niet met de auto naar het bos. het was veel te glad door de ijzel en de sneeuw. We gingen in de buurt wandelen, daar is het ook mooi ,Escher stond stil bij de auto, nee jongen wij lopen gewoon door .Escher ging zitten, nee , kom op, hij stond op om vervolgens languit te gaan liggen midden op straat in de slaaphouding en geloof het of niet ,op dat moment heeft hij zijn ogen dicht. Dan moet je van goede huize komen wil je hem meekrijgen, praten helpt niet , trekken ook niet ,wat dan ?Enthousiast roepen :Escher kijk eens ? Ja hij staat op . Wij wandelen verder ,het gaat niet van harte, Escher gaat weer bokken ,hij gaat zitten, languit liggen of blijft als een ezel staan ,dat kan hij heel lang volhouden. Als het niet gaat zoals hij dat in zijn kop heeft dan is het een echte terrier . Roel werd boos en sprak achter uit de keel ESCHER gr..#$%^^...,vooruit!!!!.Oei , het is serieus, Escher trekt zijn braafste snuitje ,duwt zijn neus tegen het been van de baas en wandelt netjes mee. Zijn die van jullie ook zo koppig? groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: koppig

Bericht door mleentje »

Wat een cinema! Zo koppig is Guus nog net niet. Wel valt op dat een lage, kordate en kwade stem Guusje uit koppig/vervelend modus haalt. Wilma kon daar echt niet tegen, bij Guus is het soms echt een noodzaak.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: koppig

Bericht door maria »

Haha die Escher.

Die van mij gaat ook op de rem als ik rechts wil en hij dus echt links. Inderdaad net als een ezel.
De ene keer doen we zijn zin en heel af en toe ook mijne. :-)

Liggen doet hij nog niet.
Wel als pup krijsen als hij moest zitten bij de stoep. Echt zo hard en zo lang dat mensen helemaal kwamen kijken of ik mijn hond mishandelde.

Mijn eerste airedale kon zich heel slap houden als hij geen zin had om uit zijn mand te gaan. dan kon je aan hem sjorren wat je wilde, maar hij deed dan net alsof hij een slappe pop was. Zelfs zijn kop liet hij bungelen.

groetjes,
Maria
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: koppig

Bericht door Sjef »

Oh wat een toneelspelers zijn het toch hè en zo slim en zo herkenbaar....hier onze voorbeelden: tijdens het uitlaten gebeurt het regelmatig dat hij de andere kant op wil of niet naar huis, meneer kiest van tevoren al een route uit, gaat bijvoorbeeld boven lopen terwijl ik beneden op het grasveld loop en dan zie ik hem al kijken en vervolgens met zijn hoofd de richting aan wijzen waar hij heen wil en dan weer naar mij kijken. Als ik dan niet met hem mee ga gaat hij zitten en is dan echt niet om te of mee te tekken al zijn gewicht in de strijd en star blijven zitten, ook liggen wordt dan in de strijd gegooid. Het laatste nieuwe is voor de avondwandeling: een hele show wordt er op gevoerd. Ik pak zijn halsband, hij rent naar de slaapkamer, springt op bed en gaat plat liggen, bij het willen omdoen van zijn halsband wordt het party, rennen over het bed, uitdagen...afijn dat lukt uiteindelijk wel. Vervolgens zijn riem aanhaken....lukt ook na enige pogingen en dan begint het pas echt. Hij blijft op bed liggen, trekken aan de riem heeft geen zin want dan gaat'ie op zijn rug liggen in de slaapstand en inderdaad doet hij dan echt zijn ogen dicht net alsof hij slaapt, terwijl je weet dat dit niet zo is. Ik ga dan bij hem zitten en kroelen ( dat mag dan opeens wel) maar bij elke poging om hem om te draaien draait hij snel weer in de slaapstand, jullie kennen dit wel, op zijn rug achterpoten volledig gespreid en de voorpoten onschuldig bij elkaar en een beetje zuchten en kreunen en kroelen. Ik geniet van het kroelen maar vind het ook ongelofelijk doortrapt. Dus ja die van ons is ook zo... :lol:

Groet Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: koppig

Bericht door Bor »

Escher maakt het bont!! Gelukkig heeft hij baasjes met veel geduld. Als Roel dan af en toe even serieus boos word, weet Escher dat het menens is.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: koppig

Bericht door Eldrid »

Ik zie het Escher zo doen! :lol: Wat een portretten zijn die maffe honden van ons toch. Diezel doet altijd wel een kleine poging om zijn zin door te drijven... en heel af en toe krijgt ie dat ook wel. Maar meestal volstaat een korte strenge toespraak wel :knip:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: koppig

Bericht door Helene »

aan jullie reacties lees ik dat Escher een doodnormale airedale is, ja hij voert altijd van die toneelstukjes op , dat slap houden wat Maria vertelde herken ik ook bij Escher , het omdoen van de riem uit het verhaal van Jacqueline ,het weglopen ,is ook zo'n act van Escher. De blik die hij heeft en wat ik het braafste snuitje van Escher noem is goud waard en als we dat zien dan smelten we weer. groet Hélène
Plaats reactie