achter het behang plakken

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

achter het behang plakken

Bericht door Helene »

als je niet beter zou weten zou je denken dat wij een pubertje in huis hebben. Escher is al een paar dagen gewoon stout. De meeste mensen weten dat Escher veel mag in de tuin behalve struinen in de plantenborders. Na elke wandeling wil hij graag in de tuin , hij wandelt over de paadjes naar beneden ,daar ligt hij een tijd aan het water om te kijken wat er zo al gebeurt. Hij heeft verschillende kijkplaatsen .De laatste paar dagen rent hij als een gek door de borders met een krom staartje. Dat mag niet en ik ga naar buiten om hem tot de orde te roepen, om mijn woorden kracht bij te zetten zwaai ik met de bezem. Luistert hij niet dan stoot ik hem met de steel van de bezem en por hem de border uit. Hij reageert erop door midden op het grasveld tegen mij te blaffen of hij pakt de bezem vast en maakt er een trekspelletje van. Ik maak dus geen enkele indruk. Hij is total loss. Vanmorgen hetzelfde , hij wilde in de tuin en ik zwaaide bij voorbaat al met de bezem en riep :pas op hè . Hij reageerde met een krom staartje en rende rondjes zo hard hij maar kon over het terras , het gras , rondom mij enz.af en toe zou je hem achter het behang plakken , een dag met een airedale is nooit hetzelfde groet hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: achter het behang plakken

Bericht door mleentje »

Die Echer toch! Guus moet ook meteen door naar de tuin na de wandeling. Waarom soms gekke rondejes vol uitdaging gelopen worden is mij een raadsel. Clowns zijn het.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: achter het behang plakken

Bericht door Sjef »

Pubers blijven het volgens mij....als ik sjef heb uitgelaten dan gebeurt het regelmatig dat bij thuiskomst hij direct zijn piepbal pakt en als een gek gaat heen en weer rennen...en waarom ? Geen idee, vanochtend nog, om 5:50 uur liepen wij buiten (sjef wil nu het donker is 's avonds niet meer uitgebreid lopen) dus pas ik mij aan en ga voor mijn werk een uur met hem lopen: heerlijk rustig is het dan en samen hebben wij plezier. Bij thuiskomst pakt hij direct zijn blauwe piepbal (herrie !!!) en gaat in huis lopen rennen ? Ik denk dan hallooooo een beetje dimmen, na zijn eten installeerd hij zich lekker op de bank en gaat heerlijk op zijn rug liggen slapen :gek: ik vertrek vervolgens naar mijn werk, geef mijn man een dikke kus (als ik een goede bui heb een bakje koffie in bed erbij). Wil dan nog even sjef een knuffel geven en dan draait meneer zijn hoofd weg; echt zo van hallo je ziet toch dat ik wil slapen : :evil: daar en dus druip ik maar weer af.....op naar mijn werk. Slaven zijn we in dienst van onze "lieverds".

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: achter het behang plakken

Bericht door Eldrid »

Ohw wat een geboefte, de Escher!
Volgens mij zit het in de lucht ofzo.... Vanavond met beide honden aan de wandel aan die fijne flexlijnen... Zigzaggend liepen ze doorelkaar... het gevolg: flexlijnen... COMPLEET IN DE KNOOP!!! :evil: En die twee ons maar aanstaren van: "waar maken jullie je nou druk om?"

groetjes,
Diezel, Pinkeltje & Eldrid
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: achter het behang plakken

Bericht door Nicoline »

Dat rondrennen met een krom staartje herken ik , Molly doet dat ook graag. In de boomgaard in Frankrijk als ze net weer eens een appel gepikt heeft bijvoorbeeld. Maar ook hier in de tuin ik verbaas me dan altijd hoe secuur ze kan navigeren, ze omzeilt net de bloempotten als ze als een zottin haar rondjes rent. Nou kan ze in onze tuinen weinig kwaad, (inmiddels aangepast aan het gebruik van onze prinses.....) maar ik kan me van jou Helene wel voorstellen dat je er minder om kan lachen als Escher zijn dolle 5 minuten heeft.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: achter het behang plakken

Bericht door Bor »

Escher heeft zo z'n nukken. Net als al onze lieverds. Misschien dat het te maken heeft met de kou. Bor is ook extra jolig en geniet van mijn frustratie, volgens mij. Ik heb wel beeld, bij Hélène met een bezem en Escher met z'n grappige kop die haar gewoon staat uit te lachen....
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: achter het behang plakken

Bericht door Esther »

Leuk toch, airedales blijven altijd jong van geest. :cheer:

Benthor trok gisteren opeens het kleed van de bank. Dat doet hij echt nooit.
Van de week gooide hij zijn kap door de kamer (hij wist dat dat ding weer om moest :mrgreen: )
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: achter het behang plakken

Bericht door Helene »

ik denk dat het door het weer komt, vallende blaadjes en vanochtend had het hier in het noorden flink gevroren en dan ritsel en kraakt ook alles in de tuin . Roel had weer havervlokken gestrooid voor de vogels. Escher ging achter de vlokken liggen ,durven de vogels niet te komen, hij ligt dan in een halve maan om de vlokken heen. Escher vertoont zo af en tot ook pestgedrag. Maar opeens verscheen in een struik vlakbij Escher een ijsvogel, prachtig om te zien , dat vond Escher ook en hij hield zich stil en keek ook naar de vogel. Wij genoten alle 3 . groet Hélène
Plaats reactie