Weer heerlijk samen genoten !!

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door Sjef »

Ook goed nieuws delen; zojuist heerlijk met sjef gewandeld. Vanaf het begin staart in de krul, hoofd omhoog en lopen. Ik heb een riem gekocht met een elastisch deel die ik om mijn middel kan doen zodat ik twee handen vrij heb. Op het grasveld zet ik hem over. We hebben hier een basketbalveld met een hek er omheen dus daar heb ik hem even stiekem losgelaten en met zijn bal gespeeld. Daarna weer verder, rustig lopen, aandacht vragen, op het veld gezeten en hij met een stok bezig, kroelen, dollen, stukje hardgelopen. ......kortom ouderwets heerlijk genieten. Uiteraard niet te lang gemaakt zodat alles positief is afgesloten. :hoera: :hoera:

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door mleentje »

Heerlijk. Wij hebben ook zo'n riem. Guus trekt mij gewoon voort. :lol:
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door Esther »

Fijn, zo'n positieve ervaring! Dat geeft moed! :cheer:

mleentje schreef:Heerlijk. Wij hebben ook zo'n riem. Guus trekt mij gewoon voort. :lol:
Rolschaatsen aandoen! :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door Bor »

Dit soort momenten vasthouden en daarop verder gaan!! Goed bezig zo :cheer: Want als jij al positief naar buiten stapt, is de helft al gedaan. De andere helft komt dan echt van Sjef zelf. Hij wil niet anders dan een ontspannen en vrolijke baas.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door Helene »

fijn dat er weer positief nieuws is , heb gisteravond alles over Sjef gelezen bij ''gedrag'' over de angstaanvallen enz. Ik schrok ervan en vind dat heel vervelend voor jullie. Escher heeft ook regelmatig angstaanvallen , wij weten hoe het komt , als wij b.v met de camper tijdens de reis hem uitlaten op een parkeerplaats gaat het meestal goed , maar soms stapt hij uit de camper, blijft staan , de staart gaat naar beneden en hij wil niet lopen , hij wil terug naar binnen. Er is niets te zien , wij denken dat het geuren zijn. In sommige stadjes waar wij wandelden en dat varieerde van stadjes in Turkije , Zuid italië , enz vertoonde hij dat zelfde gedrag , opeens wilde hij vluchten , gelukkig zit hij aan de riem anders waren we hem kwijt , we hebben inmiddels ontdekt dat er dan in de buurt een slager is die zelf slacht , ik denk dat de geuren er natuurlijk nog zijn .Als hij zo doet, draaien wij om en pakken een zijstraat , net zolang tot zijn staartje weer omhoog komt. Onze vorige airedale had dat bij de eerste bliksemflitsen, hij kroop dan achter de gordijnen of in de kast. Maar dat is verklaarbaar, na het onweer was het over . Dit gaat over geuren en dat is voor ons onverklaarbaar omdat wij niet zo sterk ruiken. Een goede vriendin is jaren geleden overleden , toen zij eens bij ons was reageerde Escher heel vreemd , hij snuffelde aan haar en in plaats van te springen wat hij normaal deed liep hij weg en ging niet meer naar haar toe . Hij leek wel bang Ik was blij, want ze had hier en daar verband op wonden die niet meer dicht gingen . Twee maanden later was ze dood. Escher is heel gevoelig en ik wil niet beweren dat hij de dood heeft geroken , dat gaat mij iets te ver maar ik vond zijn gedrag vreemd , het was angstig gedrag .Het gaat om geuren .Ik vertel dit verhaal omdat ik hoop dat je er iets aan hebt , ik ben natuurlijk geen therapeut , maar gewoon een airedalefan en onze vriendjes zijn heel gevoelige typetjes al zou je dat niet altijd zeggen .Groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Weer heerlijk samen genoten !!

Bericht door Sjef »

Ik merk ook dat sjef sterk reageert op geuren. In de tuin staan, neus omhoog en snuiven en inderdaad vervolgens met de staart naar beneden en naar binnen. Nu zitten hier geen slagers direct in de buurt (ik woon in de stad) maar wel in een druk bezet gebied dus wellicht ruikt hij iets dat hem niet aanstaat. Ook buiten zie ik dat gebeuren; hevig snuivend over de grond, opgewonden raken en dan angstig worden. Dat zijn neus sterk ontwikkeld is zie ik bij het speuren, laatst moest hij de geur oppikken van een vreemde via een heel,klein geurlapje: en gaan met die banaan. Verse sporen pikt hij op met twee vingers in zijn neus. De leraar zei onlangs nog dat een vers spoor veel te makkelijk is voor hem.
Tegen geuren kunnen we overigens niet veel beginnen !
Vanochtend ging het uitlaten overigens gelukkig weer heel goed. Ze zijn hier in de buurt alles aan het renoveren dus veel vreemde geluiden en voertuigen. Als hij kan zien waar het geluid vandaag komt dan kunnen we hem het laten zien en dan loopt hij na even gekeken te hebben weer mee.
Dank voor je verhaal.

Groet Jacqueline
Plaats reactie