uitgeput

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

uitgeput

Bericht door Helene »

Escher is uitgeput en uitgeblust ligt hij op de bank. Vannacht om half een begon hij te piepen ,heel lang en met een trillinkje in het gepiep.dat heeft hij volgehouden tot ongeveer 5 uur .Het was een uurtje stil en ja hoor het begon weer. Er zijn loopse teven in de buurt , kwijlend en snuffelend gaat hij langs de grond. Dat hij zich zo gedroeg is een hele tijd geleden en dat gepiep de hele nacht heeft hij ook nog pas één keer gedaan. Wij gingen boodschappen doen en toen we terugkwamen was hij zo diep in slaap dat hij ons niet hoorde , tenminste dat leek zo ,misschien wilde hij de moeite niet nemen om ons te begroeten. Hij zit veel buiten , op het terras aan de waterkant , het had vannacht gevroren maar hij heeft daar uren gezeten ,hij kijkt over het water naar de overkant ,daar loopt een wandelpad en daar zullen de lekkernijen wel langs lopen. Maar nu is hij zo moe , ik vind het wel zielig maar ja het is de natuur hè. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: uitgeput

Bericht door Esther »

Ach zieltje... verliefd. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: uitgeput

Bericht door Eldrid »

Achgossie! De arme lieverd.

Hier heeft Diezel daar geen last van. Er word niet niet met honden in de buurt gewandeld. Als we naar het losloopgebied gaan is het echter een heel ander verhaal... dan MOET elke boom of struik uitgebreid besnuffeld en besproeid worden.
groetjes,
Diezel & Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: uitgeput

Bericht door Bor »

Ik vind dat altijd zo zielig! Onze bouvier in het ouderlijk huis had het ook zo erg. Ze zijn dan niet heel gelukkig met zichzelf en weten niet waar ze naar toe moeten met hun gevoelens, lijkt wel. Tot nu toe is het bij Bor niet zo ernstig. Wel de luchtjes buiten. Kwijlend en niet meer in staat om op mij te letten gaat hij z'n hormonen achterna, maar dat leidt tot niets... arme jongens! Geef Escher maar 'n knuffel van me en vertel hem maar dat het ook weer over gaat. Wie weet helpt het :engel:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: uitgeput

Bericht door mleentje »

Arme Escher. Ook Guus loopt in de stad schuimbekkend - mij van hot naar her meetronend - rond. Gelukkig valt hij thuis stil.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: uitgeput

Bericht door Sjef »

Inderdaad, arme ziel, die vervelende hormonen ook altijd. Je ziet hoe sterk dat is hè als hij uren in de kou zit te snuiven. Dikke kus van ons.

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: uitgeput

Bericht door Helene »

ik weet nu wie het is , de hond die loops is woont ergens in de buurt , ze komen nooit langs ons huis alleen als ze loops is , ze moeten lachen om Escher .
hoe stom kun je zijn . Vannacht heeft hij zich netjes gedragen ,hebben hem niet gehoord ,hij kwam wel om 7 uur zijn snoet in Roel zijn gezicht duwen , maar hij werd weggestuurd en braaf ging hij weer naar zijn plekje.Groet H'elene
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: uitgeput

Bericht door Sjef »

Inderdaad hoe stom kun je zijn :blob: ...en dan heb je het over dierenliefhebbers ?!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: uitgeput

Bericht door Eldrid »

Helene schreef: ze komen nooit langs ons huis alleen als ze loops is , ze moeten lachen om Escher.
Wat een rare mensen zijn dat. Misschien moet je Escher er maar eens op loslaten dan, als ze het zo leuk vinden :wink:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: uitgeput

Bericht door Bor »

Wat bestaan er toch vervelende mensen! Zelfs in de vorm van hondenbezitters! Bah!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: uitgeput

Bericht door mleentje »

Je houdt het niet voor mogelijk. Wat een dwaze klieren.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: uitgeput

Bericht door Esther »

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze speciaal een route lopen waarbij ze zo veel mogelijk andere honden ontwijken en dat die route toevallig langs Helenes en Roels huis loopt. Dus niet om vervelend te doen naar Escher.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: uitgeput

Bericht door mleentje »

Dat kan. Als baasje van een teef schat je de situatie natuurlijk anders in. Maar toch.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Pauline
Puppy
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2015 13:09

Re: uitgeput

Bericht door Pauline »

Ja, als baasje van een teefje werd ik , een drietal jaren geleden toen Pauline voor het eerst loops was, geconfronteerd met de boze baas van een zwitserse herder reu Falco. Helemaal achteraan ( ongeveer op 100 m) grenst onze tuin aan de tuin van de buurman. Falco at niet meer, sliep niet meer, luisterde niet, huilde en lag uren achter de afsluiting te wachten. Alle begrip voor de situatie. Nu sluiten wij een deel van de tuin af tijdens de loopsheid zodat ze elkaar niet zien, maar ja, die neus ...
Ik bedoel maar dat de oplossing niet zo eenvoudig is, ondanks de goede wil aan beide kanten...

Groetjes,

Sonia en Pauline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: uitgeput

Bericht door Helene »

de loopsheid is over , Escher is weer ok en de mensen met de loopse teef? Ja die lopen weer hun andere route . groet Helene
Plaats reactie