Speeltuin

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Speeltuin

Bericht door Sjef »

Vandaag weer met sjef naar de speeltuin geweest . Voorheen denderde hij zowat het hek bij de ingang omver om iedereen te laten weten dat hij er was. Nu ging hij binnen ! Netjes zitten zodat Ron zijn riem af kon doen terwijl er dan meerder honden om hem heen staan; superknap. Vervolgens springt hij bovenop een labrador en begint te rijden (ik dacht oh nee hè daar gaan we weer), na hem er een aantal malen af gehaald te hebben verteld de eigenaresse dat haar hond over ongeveer een maand loops moet worden en dacht dat ze nog wel een keer of twee naar de speeltuin kon :o nu begrijp ik sjef zijn gedrag.....een lekker teefje. Hoe dom kan je zijn. Voor hetzelfde geld loopt dit niet goed af; hoewel een dekking door sjef daar moet voor betaald worden nietwaar. Gelukkig ging ze gelijk weg !
Vervolgens kwam er een gecastreerde reu binnen die sjef wel erg interessant vond, hij heeft ongeveer een uur lang geprobeerd sjef te berijden onder luid gegrom. Tevens had de eigenaar een kleine Malteser bij zich die ook hevig blaffend tekeer ging tegen sjef. Het enige wat onze schat heeft gedaan is de rijder proberen te ontwijken, indien deze tegen hem op stond zich omdraaien en hem aankijken van wat wil je nou, hou eens op...ik had allang een waarschuwing gegeven (sjef heeft hooguit af en toe een zacht grommetje terug gegeven terwijl hij een stuk groter was dan de berijder) . Tussendoor heeft hij overigens lekker gespeeld met andere honden.
Wat is het toch een poepie

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Speeltuin

Bericht door Eldrid »

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen :I:
Gedraag hij zich een keertje... krijg je dat gedoe van de andere honden :D
Diezel heeft een voorkeur om honden te berijden die net terug zijn van de kapper. Het zal hem toch voornamelijk om het luchtje van de kapper te doen zijn want hij doet het ook bij reuen :lol:

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Speeltuin

Bericht door mleentje »

Wilma kreeg vaak - en dat had niets met loopsheid te maken; loopse teven laten trouwens slechts enkele dagen reuen toe en een maand voor de loopsheid zijn ze bij mijn weten niet extra aantrekkelijk - kleine kortpotige reuen over zich heen. Ik vond het afschuwelijk. Zelf zette ze enkel grote reuen - lees grote adolescente jachthonden - op hun plaats met een grauw of een 'nekneep". De kortpotigen werden geen blik waardig geacht en ze speelde gewoon door met andere honden. Zelf laat ik het gewoon niet toe. Als Guusje gaat rijden wordt hij aangelijnd. Ik heb me met Wilma te vaak geërgerd en wil dat baasjes van een teef niet aandoen. Die reuen mogen alles maar: 'het is de natuur'. Hallo. Mij is verteld dat veel rijgedrag voorkomt uit verveling of een gebrek aan sociale vaardigheden. Lekkere geurtjes zullen ook meespelen natuurlijk daar zijn ze hond voor. En onze Wheaten reu? Die had meer aandacht voor mannetjes dan voor vrouwtjes.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Speeltuin

Bericht door Helene »

ik verbied het ''rijden'' Escher doet het wel eens op de hond van onze zoon ,de hond is pas 1,5 jaar en ik denk dat Escher dan dominant wil doen ze hebben elkaar dan een tijdje niet gezien , ik roep nee en als dat niet helpt ga ik naar hem toe en haal hem weg. Escher rijdt ook wel eens op zijn kussen , hij wordt daar heel hyper van. Ik reageer dan hetzelfde. Het komt niet zoveel voor ,ik maak me er ook niet druk om maar verbied het wel. Teefjes kunnen heel goed op zichzelf passen want als die lekker ruiken en Escher zich schuldig maakt aan oneerbaar gedrag dan krijgt hij een grauw of een snauw en dan word hij heel klein hoor groet Helene
Plaats reactie