update Fidel

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

update Fidel

Bericht door Sylvia »

Vorige vrijdag gebeurde het...Langs een smal pad moest Fidel een hond kruisen, het kon niet anders, want er kwam ook een hond van de andere kant. Als een gek ging hij tekeer en het moest er eens van komen, hij draaide erg kort tegen het been van mijn man en hap! Vier bloedende gaatjes, die wel goed genezen en een blauwe gezwollen kuit...Mijn man kwam thuis en ik voelde meteen dat er in zijn hoofd een keerpunt was. Het was een ernstige avond. Op zaterdag ging ik mee op pad omdat je met twee beter kan zien wat er precies gebeurd op zo'n moment en we hadden afgesproken dat, als er echt sprake was van redirectie gedrag, we toch eens goed zouden nadenken over de toekomst van Fidel. We komen een mevrouw met hond tegen en ik stap wat door en vraag haar om haar eigen hond kort te houden en goed aan de andere kant te blijven, ze doet het met plezier. Het passeren verloopt zonder incidenten, maar Fidel gaf een staaltje weg van zijn gedrag. De mevrouw bleef nog even staan en vroeg me hoe het zover was kunnen komen met deze hond. We komen haar al jaren regelmatig tegen en ze weet dat Fidel een adoptie hond is. We praten over wat we al geprobeerd hebben en dat er tot hier toe geen verbetering in zijn gedrag is buiten. (Ondertussen traint Fidel met een bouvier teef van een kennis die de moeite neemt om een tweetal keer per week te oefenen. De inzet is enorm van onze mannen, maar het resultaat pover.) Enfin, ik vertel haar dat we op een keerpunt gekomen zijn en beginnen twijfelen...Ze geeft me een naam door en wonder och wonder, ik onthoud de naam! Op zondag gaat het weer helemaal mis op wandeling en we hebben het er thuis weer over! Natuurlijk heb ik alle begrip voor Rob, maar het doet zo'n pijn in mijn hart dat ik die nacht de slaap niet kan vatten en maandag morgen besluit dat het nu erop of eronder is voor Fidel! ik begin te googelen, te bellen, te mailen en plots schiet de naam die ik gekregen had door mijn hoofd. Ik vind de gegevens, bel en zonder twijfel maakt die mevrouw haar agenda vrij voor dezelfde avond, vorige maandag dus. Het was meteen een training van twee uur en op het einde van de sessie zat Fidel voor een hond, die uiteraard in een ren zat, maar hij bleef relatief normaal in zijn gedrag. Haar manier van werken, haar energie, haar betrokkenheid, haar niet berispende, vinger wijzende toon...het was een openbaring! Ze heeft ons op het hart gedrukt dat we het heel goed aanpakken en Fidel die kans verdiend en ze in ons en hem gelooft. Ze is bereid om mee te komen wandelen en we zijn er welkom, al is het maar om er gewoon te komen zitten, zonder meer! Ze maakt gebruik van trainingsdiscs en dat was voor ons helemaal nieuw. Gisteren zelf uitgeprobeerd op de wandeling en warempel, we kunnen stellen dat er meteen een verbetering te bespeuren is, het is minimaal, maar toch! We hebben weer hoop...en wordt weer vervolgd!
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: update Fidel

Bericht door Donna »

Wat een goed nieuws!

Wij zijn met Donna ook van ver gekomen. Op dit forum is er genoeg over te lezen. Wij kunnen ons goed indenken hoe jullie je voelen. Op het ene moment teleurgesteld, boos, gefrustreerd en tegelijkertijd het gevoel dat je gek bent op je hond en er zo graag een succes van wilt maken. Het proces verloopt vaak met kleine stappen, maar elke stap is er één. Donna heeft zo nu en dan nog wel haar streken, maar welke hond niet? Het is fijn om te lezen dat jullie ondanks de twijfel toch blijven door zoeken en volhouden. Trainingsdiscs klinkt onbekend, maar het blijkt te werken, super! Jullie mogen trots zijn op Fidel en vooral op jezelf!!!!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: update Fidel

Bericht door Bor »

:applaus: :ok: :duim: :applaus:
Respect voor jullie doorzettingsvermogen!! Wat geweldig, dat Fidel alsnog een kans krijgt bij jullie. Ik kan me de frustratie en het verdriet zo goed voorstellen.
Fidel had niet beter terecht kunnen komen!
Ik wens jullie heel veel succes, kracht en snel veel plezier!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: update Fidel

Bericht door mleentje »

Succes, Silvia en Rob.
Fidel jongen, maak eens de klik. Je baasjes zijn er voor jou. Ze beschermen jou. Je hoeft helemaal niet bang meer te zijn! Laat die domme honden voor wat ze zijn. Jou kunnen ze alvast niets meer. Nu heb je Silvia en Rob! Die beschermen jou.
Ik hoop van harte dat hij snel leert 'nuffig' de andere kant op te kijken als een andere hond moet gekruist worden - Wilma kon dat uitstekend - en/of hij naar zijn baasje kijkt en steun zoekt als hij denkt die nodig te hebben.
We duimen hier heel hard op een goed afloop!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: update Fidel

Bericht door Helene »

Fidel houdt de gemoederen bezig. Roel vraagt regelmatig of er nog nieuws is over Fidel. ik lees dan de laatste berichten voor en dan is Fidel weer de gespreksstof voor ons twee. Wij bewonderen jullie doorzettingsvermogen en kracht om Fidel te begeleiden en hem een goed huis te bieden, dat jullie zo nu en dan twijfelen is begrijpelijk dat zouden wij ook hebben.de nieuwe methode van Trainingsdiscs kennen wij niet maar als het effect heeft is dat geweldig. veel succes en dikke kus ook voor Fidel ,Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: update Fidel

Bericht door Eldrid »

Wij voegen ons bij het rijtje complimenten van onze voorgangers. Niets dan lof voor jullie ongekende inzet!
Het is een enorme strijd die jullie met Fidel zijn aangegaan en wat fijn dat jullie toch nog iemand hebben gevonden die bereid is zich voor hem in te zetten. Hou vol!

Liefs!
Diezel & Eldrid
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

Re: update Fidel

Bericht door boetje »

Keep up the good spirit!
Als het bij jullie niet lukt, zal het nergens lukken. Vind jullie zeer moedig, petje af...
Afbeelding

always look on the bright side of life
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: update Fidel

Bericht door maria »

Silvia en Fidel,

Hebben jullie er wel eens over gedacht om homeopathische middelen in te zetten?
Ik weet van de trainsters bij de Martin Gaus school in Lelystad dat ze dat veel inzetten bij probleem honden.( En met succes!)

Ze trainen daar honden met ernstige gedragsproblemen en zij zeggen dat ze veel profijt hebben van homeopathie.
De homeopaat komt dan kijken als ze met een hond aan het trainen zijn, en zij observeert het gedrag van de hond.
En daar baseert ze dan weer het juiste middel op.

Zo'n middel haalt de scherpe kantjes van bepaalde karakter trekken af.
het is maar een idee hoor.

Ik vind het echt buitengewoon knap wat jullie allemaal voor Fidel over hebben.
Als iedereen zo was als jullie waren er geen asielen vol met probleem honden

Groetjes,
Maria
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: update Fidel

Bericht door Esther »

Heel veel succes met het vervolg van de training. Ik duim voor jullie! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: update Fidel

Bericht door Sylvia »

Lieve, lieve mensen...dikke merci voor alle mooie woorden! Ieder van jullie "helpt" ons een beetje om deze moeilijke en heel vermoeiende opgave tot een goed einde te brengen! Nu we met de discs werken zijn de wandelingen nog intensiever voor mij, want ik ben de loopjongen, de werper, de op raper...en voor Fidel wellicht de boeman! Ik denk dat de mogelijkheid bestaat dat Fidel zich niets meer zal aantrekken van het systeem en de bedoeling van de discs. Het is uiteraard zo opgevat dat hij de link moet gaan maken "als ik dit doe, dan..." , we zien wel wat het geeft! Om op jouw suggestie te antwoorden Maria, als Naturopaat (had vroeger een praktijk) heb ik uiteraard nogal wat ervaring met complementaire geneeskunde en maak er wel degelijk gebruik van voor Fidel, al gaat mijn voorkeur niet uit naar unitaire homeopathie en al zeker niet naar complex middelen. De trauma verwerking en het hele proces heb ik begeleid met Bach bloesems, betere voeding, verschillende TFH behandelingen, intuitieve communicatie enz. Als ik kijk naar het verschil tussen toen en nu bij Fidel, het is gigantisch! Onze vrienden en kennissen staan versteld van de veranderingen bij Fidel, ook wat zijn uiterlijk en uitstraling betreft. Thuis is hij nu een "echte" Airedale, eentje dat steelt, achterom kijkt als je hem berispt, lief op zijn eigen wijze, vrolijk, betrouwbaar, controleerbaar, vertrouwen in de mens en een goede eter (was zeer slechte eter). Mijn hoop rond zijn uitval gedrag is niet dat het een doetje wordt, maar wel een hond die in alle omstandigheden controleerbaar blijft, op z'n Airedales uiteraard! Wij beseffen heel goed dat Fidel hier zijn laatste kans moet grijpen en dat gevoel van verantwoordelijkheid zorgt er voor dat we alles doen wat binnen onze mogelijkheden ligt. Laat ons hopen dat er een dag komt dat we kunnen klinken op een aanvaardbaar gedrag bij Fidel (alle redenen zijn goed om een flesje te kraken!) :wink:
Plaats reactie