Bang

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Bang

Bericht door Nicoline »

Molly is tot nu toe een blije onbezorgde hond geweest, maar de laatste tijd lijkt ze angstig te worden voor vreemde zaken. Zo durft ze bijvoorbeeld ineens niet meer in een kamer te komen waar ze voorheen altijd gewoon naar binnen ging; de witte vloer is echt een obstakel voor haar, ze kijkt ernaar alsof het een enorm diep meer is waar ze niet op kan staan. Herkennen jullie dat? Het zal wel weer over gaan, ik maak me er niet echt zorgen over, maar vind het wel een beetje vreemd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Bang

Bericht door Esther »

Benthor vertrouwt het niet altijd als iets wijzigt in een immer constant landschap. Bijvoorbeeld als ergens opeens een hoogwerker in de berm geparkeerd staat. Of een stapel stenen met wapperend zeil er om heen.
Wat we dan vaak doen is er even heenlopen en ik raak het object aan om te laten zien dat het veilig is. Vaak gaat hij er dan even aan ruiken.
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Bang

Bericht door Helene »

Wij lopen altijd dezelfde ronde in het bos of de heide. als er opeens een plastic zak ligt is Escher heel alert of ''bang'' hij staat stil wil niet verder totdat wij naar de plastic gaan, heel voorzichtig loopt hij mee totdat hij ontdekt wat het is. Ach het zijn net kleine kinderen. misschien heb je iets veranderd in de kamer? Groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Bang

Bericht door Sjef »

Hoi,
Wij hebben gisteren met Sjef ook zo'n ervaring gehad; drukke dag voor hem geweest, eerst naar school, daarna veel visite ivm moederdag. Vervolgens staat zijn vriendje aan het hek. Opeens schrikt hij ergens van, loopt met staart tussen zijn benen naar binnen. Later op de avond wederom een schrikreactie. Wij weten niet echt waarvan ?!. Vervolgens tijdens het uitlaten wilde hij niet meer naar de achterkant van het huis; echt bang. Op bed liggen, echt zielig.
Vandaag is hij nog steeds heel timide; uitlaten gaat wel maar hij wil eerst niet naar buiten daarna gaat het wel weer en bij binnenkomst in het huis weer heel bang. Nu ligt hij wel in de tuin maar heel oncomfortabel, alert, angstig. Ik vind het wel moeilijk en weet niet zo goed wat te doen........We proberen hem maar een beetje met rust te laten, als hij bij ons wil zijn dan is dat uiteraard prima ! Ik hoop dat het snel over gaat. Misschien een beetje overprikkeld ?

groeten van jacqueline
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Bang

Bericht door Sylvia »

Waar de plotse angst vandaan komt is niet helemaal duidelijk...ik zou haar/hem enkele keren rescue druppels geven, niet in de bek, maar op eten, in drinken enz. :wink:
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Bang

Bericht door Sjef »

Hoi,

Sjef is niet meer bang; achteraf denken wij dat het door het zonnescherm kwam icm overprikkeling. Het zonnescherm klappert soms in de wind !.
Hij is nu weer de oude; eigenwijs en ondeugend. Vanochtend had hij in een onoplettend moment een groot deel van de vijverplanten uit de vijver getrokken. Misschien moet ik hem maar een cursus tuinieren laten doen !

groeten van Jacqueline
Plaats reactie