Wat je ook staat te wachten als je een Airedale pup neemt

Vragen en tips over het gedrag van een Airedale
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Wat je ook staat te wachten als je een Airedale pup neem

Bericht door Esther »

lindadr schreef:OESJE, ik lees dit leuke forum door in afwachting van mijn airetje, pup of al dan niet 'herplaatser'.
Hoewel ik 200% akkoord ga met marco's lijstje, en dit ook allemaal opnoem aan kandidaat hondeneigenaars , ga ik mij straks nog bedenken en mij wat goudvisjes aanschaffen :?:
Die kan je natuurlijk niet knuffelen en noch minder de natuur mee intrekken en al zeker niet de uitdaging mee aangaan om het beste in hen naar boven te halen .....
Is het ook niet zo dat wij als honden - en zeker terrierliefhebbers genoeg geduld, verstand en vooral liefde in ons hebben om die airebolletjes aan te kunnen? Voor hun onvoorwaardelijke vriendschap en vertrouwen hebben wij toch héél veel over he?
Ik had al 2 schatten van westies, een prachtige skye terrier, een kruising van een formidabele maltezer teefje (uit een asiel), een pyrenese herder die van een broodfokker kwam en mij wegens gezondheidsperikelen veel problemen gaf maar die ik liefdevol verzorgd heb tot zijn 14 jaar, alleen een kruising van een tervurense herder (die ook uit een asiel kwam) heb ik wegens agressie tegenover kinderen niet kunnen heropvoeden heb :( .
Een airedale is zeker een terrier maar toch geen terreur ??? Toch??
Ik vermoed dat het bij jou wel goed komt als je een airedale terror in huis neemt. :mrgreen:

Aan de andere kant zijn er argeloze beginnende hondeneigenaren die denken dat ze een gestoorde hond in huis gehaald hebben, terwijl het gewoon een vrolijke airedale pup is. Of mensen die toch niet wisten hoe veel aandacht een hondje nodig heeft. Voor die mensen is het goed om het lijstje van Marco te bestuderen voordat ze een hond in huis halen.
Afbeelding
plextor10000
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011 08:49
Mijn hond heet: Tiesto

Re: Wat je ook staat te wachten als je een Airedale pup neem

Bericht door plextor10000 »

Wij waren al terriers gewend voordat we een onze Tiesto begonnen , Ten tijde van aanschaf van de airedale hadden we al een ierse terrier - braaf beestje deze, , maar daarvoor een Reu - ierse terrier - die had ook alles al gesloopt en opgevreten - eigenlijk wel een graadje erger

Maar een airedale heeft vrijheid nodig, dat klopt, we wonen dicht bij de bossen - 100 meter - dus energie kan meneer kwijt. Maar overdag in de tuin als wij werken , dat is niet goed voor de tuin. Eigenlijk hebben we geen tuin meer, diepe gaten elke dag dichtgooien , even harken en klaar . Stukken grind in gegooid, want door stenen graven ze niet werd er gezegd. Tuurlijk wel, zand, en stenen is een goede spier oefening , alles gaat er uit . Hekje er om ? Er over heen, door heen , maar in de tuin komt ie .

Nu wil mijn vrouw een moestuintje, we zijn al begonnen met 2 x vierkante meter met aardbeien en andere groentes. Alleen de aardbeien hebben het redelijk overleefd. De anderen zijn vakkundig uitgegraven

Maar als je goed bent voorbereid en je hebt de ruimte en tijd om in een airedale te stoppen en gedult, heeel veel geduld, dan is het , het mooiste en fijnste ras dat ik mij kan voorstellen, we genieten er elke dag van
Gally
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 sep 2006 14:46
Locatie: Brabant

Re: Wat je ook staat te wachten als je een Airedale pup neem

Bericht door Gally »

Oei oei, wat ben ik hardleers! Toch weer een pup!
Maar Marco heeft gelijk, mensen weten soms niet waar ze aan beginnen en dan moet de hond maar weer weg.
Maar met liefde en geduld kom je erg ver en je krijgt er zoveel liefde en trouw voor terug.
Airedale4ever
Plaats reactie