maar niet meer doen

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

maar niet meer doen

Bericht door Bor »

Bor en Mika kregen laatst weer een lekker bot van de slager. Ik had de buurvrouw weer eens gevraagd deze lekkernij mee te nemen. Ik kook de botten dan en geef ze daarna aan de blije honden. Ze mogen het niet in één dag opeten, maar toch nog ging het "mis". Ik vermoed dat vooral Mika er last van had. Steeds wat braaksel zo her en der, maar alleen 's nachts... het eten laat ze voor een groot deel staan in de avond (nou kan ze dat wel hebben qua kilo's :wink: ) Dus maar niet meer doen, die lekkere verse botten. Er blijft nog voldoende lekkers over, waar ze minder last van hebben. Bor had alleen iets meer en grijzere ontlasting, zoals altijd na zo'n vers bot.
Wel zijn beide vrolijk en speels, niet echt ziek gelukkig. Maar juist omdat het zo lekker is, is er ook de gulzigheid en van "even bewaren", of "rustig aan" is er dan geen sprake.... alsof ze nooit iets krijgen...!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: maar niet meer doen

Bericht door Eldrid »

He wat vervelend. Tja de gulzigheid waarmee de botten worden opgepeuzeld die is niet makkelijk af te remmen. Hopelijk heeft ze geen last meer nu.

Dikke knuffel voor mijn petekindjes
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: maar niet meer doen

Bericht door Helene »

Ja ze kunnen er niet van af blijven he van die lekkere botten zo gulzig als ze dan zijn
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: maar niet meer doen

Bericht door FENNA »

Ik had ook wat voor met zo'n bot
Om Fenna bezig te houden op een terrasje of een restaurant heb ik van die runderskophuidbeenderen gekocht die ik zondag eens ging uittesten
Die botten hebben een verschrikkelijk geur dus gingen we wat appart zitten
Toen er toch mensen naast ons kwamen zitten heb ik ze zo vlug mogelijk weggestoken maar de stank bleef hangen
Resultaat die mensen direct terug weg en wij met het schaamrood op onze wangen :oops:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: maar niet meer doen

Bericht door Helene »

FENNA schreef:Ik had ook wat voor met zo'n bot
Om Fenna bezig te houden op een terrasje of een restaurant heb ik van die runderskophuidbeenderen gekocht die ik zondag eens ging uittesten
Die botten hebben een verschrikkelijk geur dus gingen we wat appart zitten
Toen er toch mensen naast ons kwamen zitten heb ik ze zo vlug mogelijk weggestoken maar de stank
bleef hangen
Resultaat die mensen direct terug weg en wij met het schaamrood op onze wangen :oops:


Ach als je een airedale hebt staat regelmatig het schaamrood op je kaken, geloof mij maar ik heb 20 jaar airedale ervaring ,ik zou zeggen ,wen er maar aan ,en de mensen tja ,de mensen , wat zal ik daar over zeggen ????niets denk ik groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: maar niet meer doen

Bericht door mleentje »

Ik geef wel eens gevuld kalfsbeen uit de dierenwinkel als Guus eens langer alleen thuis moet zijn. Hij is er gek op en doet er wel enkele dagen mee. Leuk voor thuis of op hotelkamer.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie