ACANA

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

ACANA

Bericht door FENNA »

Sinds een week of 3 ben ik stilletjesaan overgeschakeld van Eukanuba puppy naar Acana puppy
Vanaf deze week (de zak Eukanuba was leeg) dus volledig op Acana
Er zijn twee problemen nl Fenna heeft precies nooit genoeg en haar ontlasting is redelijk zacht en ruikt verschrikkelijk
Ik geef haar 400gr verdeeld over 3 keer per dag (richtlijnen op de tabel)
Zou ik haar tussendoortjes geven,meer brokken, een ander merk brokken misschien of 1x per dag vlees uit de vriezer bijvoorbeeld?
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: ACANA

Bericht door Bor »

Doe het vooral op je gevoel. Denk jij dat ze meer nodig heeft? Dan geef haar maar meer. Mika had altijd tekort, als ze volgens de richtlijn gevoed werd. Vlees tussen de middag is Fenna vast voor, maar dat heeft niet perse te maken met honger of een ander tekort. Het is gewoon heel lekker!! Wij zijn door de verhuizing ook over gestapt op ander voer en Bor heeft daar hele fijne, vastere ontlasting bij. Toevalstreffer waar ik blij mee ben. Maar ook daarin was weer even zoeken naar hoeveelheden. Mika laat regelmatig wat staan in de avond en dat haal ik dan weg. Blijkbaar vult dit voer beter dan het vorige. Kijk naar je hond, dan kom je er wel uit.
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: ACANA

Bericht door FENNA »

Dank u voor de snelle reactie :ok:
Voor mij is dit weer iets nieuws
Mijn vorige hond wou bijna niets eten en deze zou de ganse zak op 1 dag opeten als ze kon
Met haar vorige voeding (Eukanuba) gaf ik haar zoveel ze zelf wou maar in Acana zit veel meer vlees dus ik dacht dat ze daar vlugger voldaan mee zou zijn
Niet dus
Ik heb wel de indruk dat ze met deze voeding veel minder de rommel van de straat opeet wat dus al een groot pluspunt is :D
Ik kijk het nog eventjes na en ga eens wat info vragen in de dierenspeciaalzaak ivm vers vlees (diepvries) want ik heb gelezen dat ze daar toch vastere en minder ruikende ontlasting van hebben
Plaats reactie