Welke voeding

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Welke voeding

Bericht door FENNA »

Een paar vraagjes over de voeding
Welke voeding krijgen jullie Airedales en tot hoeveel maanden gaven jullie puppy voeding?
Momenteel geef ik nog steeds puppy large breed van Eukanuba (brokken) zoals bij de fokker
Die hebben mij gezegd dat ik deze mag geven tot ze 1 jaar oud is
Blijkbaar mag er in de voeding niet te veel eiwitten zitten omdat ze dan te vlug zouden groeien
Ze doet het goed op deze brokken maar haar onlasting ruikt zeer sterk en als ik er niet bij staat durft ze het opeten
Volgens de tabel op de zak mag ik 300gr per dag geven
Is dit volgens jullie genoeg of te veel?
:weetnie:
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Welke voeding

Bericht door mleentje »

Niets mis met Eukebana. Je mag het zeker tot een jaar doorgeven. Ik heb nu Opti Life van Versele. Wel wissel ik zakken ‘licht verteerbaar’ af met ’goed voor de huid’. Guusje eet Zalm en rijst afgewisseld met Lam en rijst. Wilma kreeg er vroeger met hert. (Zeer goed verteerbaar) Ze zijn niet meer te verkrijgen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Welke voeding

Bericht door Nicoline »

Ik zou afgaan op het advies van de Fokker. Die van ons raadde brokjes op basis van zalm aan, het merk dat wij nu kopen heet Kronch, maar er zijn vast ook anderen. Toen ze klein was kreeg ze verdeeld over de dag 4 x kleine hoeveelheden en 's avonds ook nog wat zalmolie erover. Het is goed voor de vacht en Molly doet het er prima op. Op zondag is het feest, dan krijgt onze dame een gekookt eitje en vers vlees . Dat koop je bij de dierenwinkel in de diepvries, het zijn handig geperste driehoeken. Als pup gaven we haar ook vaak een wortel of wat appel, vindt ze nog steeds heerlijk en niet te vergeten elke avond van pup af aan een bakje yoghurt, haar absolute favoriet, is goed voor de darmen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Welke voeding

Bericht door Nicoline »

Het verse vlees uit de diepvries heet Energique, dat was ik vergeten te vermelden.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Welke voeding

Bericht door Bor »

Bor en Mika krijgen geperste brokken. Hiervoor het huismerk zeg maar van de Jumper, nu gemixt met het huismerk van de Welkoop, zodat ze kunnen wennen aan een nieuw merk. Tussen de middag een stukje Barf (voorheen pens van een ander merk, maar dit is ook ERG lekker!!) Maar dat is puur voor de lekker. Bor heeft wat moeite met verteren van gewone brokken. Sinds hij geperste brokken krijgt, is zijn ontlasting veel beter. Dat geef ik nu sinds een kleine twee jaar, denk ik. Eerst afgaan op wat de fokker zegt en daarna vooral op je eigen gevoel en hoe de hond reageert. Ik gaf Bor altijd al meerdere keren per dag een kleinere portie. Dat werkt voor hem het beste. En Mika gaat erin mee en laat vaak in de avond wat staan. Dat haal ik dan weg en geef het ook niet meer. Zo werkt het prima hier.
Groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Welke voeding

Bericht door mleentje »

O dat vergat ik. Ook hier yoghurt en wat stukjes peer. Ook Wilma en Vlady waren gek op yoghurt. Van de kweker kreeg meneer yoghurt met wat geitemelk doorgeroerd en peer. Guusje is pas op 15weken naar België gekomen en is als ‘kakkernest’ bij de kweker erg verwend - maar ook fantastisch opgevoed. Wortel vindt hij ook heel lekker. Zelfs pups mogen daarop kauwen. Het allerliefst eet hij de geschilde eindjes van asperges. Enkel in het seizoen uiteraard maar dan is het hier feest voor baasjes en hond.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Welke voeding

Bericht door Bor »

Ook hier de klokhuizen van appel naar Mika. Peer gedeeld naar beide. Banaan voor Bor. En... de borden aflikken na ons avondeten!! En het aller belangrijkste: Bor krijgt een plakje kaas als we brood smeren met dit goddelijke goud er op!
Verder natuurlijk lekkers tussendoor in de vorm van koekjes (breek ik doormidden ivm slank blijven) en lekkere botten.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Welke voeding

Bericht door Helene »

Escher krijgt brokjes merk specific is op visbasis, de dierenarts verkoopt het en als je het eerste jaar dat merk nam mocht je elke maand ,een jaar lang komen op het puppyspreekuur. Hij werd gewogen ,onderzocht enz Dit was ook om te wennen aan de dierenarts. De brokken eet hij nog steeds en hij doet het daar goed op. Ik geef dat verdeeld over 3 porties Ook krijgt hij een droge witte boterham of een beschuit en voor het naar bed gaan een long met een paar likjes smeerworst, fruit eet hij niet groenten wel dat geef ik wel eens als wij over hebben groet Helene
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Welke voeding

Bericht door Esther »

Hier eten de honden meestal Smuldier. Dat is rauw compleet vers vlees, ingevroren te koop bij de supermarkt. Daarnaast krijgen ze regelmatig rauw rundergehakt, runderhart, kippenhart.
In plaats van koekjes krijgen ze regelmatig een handje nierdieet-brokken. Dat doe ik omdat Iarik een nierdieet volgt.
Afbeelding
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: Welke voeding

Bericht door AL »

Hier Eukenuba (als ik het goed schrijf). Vroeger vooral rauw vlees, maar daar ben ik mee gestopt nu m'n zoontje veel met Zoë in de weer is.
Zelf neig ik te zeggen dat je best kunt experimenteren om te zien wat ander brokken doen als de huidige niet bevallen. Vanaf de fokker werd Royal Canin aangeraden, alleen was de ontlasting dan ontzettend zacht.
Plaats reactie