tijd gaat snel

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

tijd gaat snel

Bericht door Bor »

Wat gaat de tijd toch snel! Morgen gaat Bor alweer naar de trimster. Mika gaat sowieso mee en dan kijken we of en wanneer Mika weer moet/kan. Mika is veel moeilijker te kammen, dus die heb ik vanmorgen weer voor een deel gedaan. De voorpoten en de kop. Later vandaag de achterpoten en de staart. De rug is niet zo'n probleem, die doe ik met de "hark". Bor kan morgenvroeg nog even, zodat de trimster makkelijker werkt.
Vanaf Sept wonen we een stuk dichterbij de trimster, dus is het veel minder vervelend als de beide honden op andere momenten geplukt moeten worden.
We gaan het zien. Vooral haar kijk op de vacht van Mika ben ik benieuwd naar!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: tijd gaat snel

Bericht door Eldrid »

Ja, da's een hoop werk met twee van die mooie kanjers. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Liefs,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: tijd gaat snel

Bericht door Bor »

15 Juni staat op de planning voor de pluk van Mika. Jeetje, wat een werk om die vilt-bol gekamt te krijgen! Net weer een deel gedaan. Voorpoten, borst en kop. Dan houdt het echt op, voor mij, maar ook voor Mika. Eén grote viltbol trek je eruit. Morgen of overmorgen de achterpoten en de buik. De rug doe ik altijd buiten, na een wandeling, met de "hark". Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden, zodat het plukken niet al te intensief word. Ze blijft een "rare" vacht houden. Maar ja, ze is uniek en daar hoort deze vacht blijkbaar bij. Ik zal blij zijn als ze weer geplukt is.... en Mika ook, denk ik zo.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: tijd gaat snel

Bericht door Sjef »

Wordt Mika overigens op dezelfde manier "geplukt" als bij een airedale gebruikelijk is ? Of is dat moeilijker vanwege het vervilten ?

Groet Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: tijd gaat snel

Bericht door Bor »

Mika word wel op dezelfde manier geplukt, maar het is wel echt een stuk moeilijker. In het begin deed ik het zelf nog, maar toen had ze heel dun, vlassig haar. Toen ze op gewicht begon te komen, werd haar vacht ook veel (en veel) dikker en dus ook viltiger, in haar geval. De plukster had ook wat moeite met plukken, vorige keer. Dit keer maar zien wat het brengt.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: tijd gaat snel

Bericht door Eldrid »

In mijn zoektocht naar Diezels onverklaarbare vacht ben ik ooit een artikel in het engels tegengekomen waarin drie vachttypes worden besproken. Eén ervan lijkt wel een beetje op die van Mika: de soft coated airedale.

http://teddybeardogs.blogspot.nl/2012/0 ... de-of.html

Liefs,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: tijd gaat snel

Bericht door Bor »

Dankjewel, Eldrid, voor dit artikel. Het lijkt er idd op dat Mika een soft coated is/heeft. Ik blijf gewoon in overleg met de plukster en we zien wel wat voor Mika uiteindelijk het beste blijkt. Voor nu word ze nog gewoon geplukt.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: tijd gaat snel

Bericht door mleentje »

De trimster ziet wel wat ze het best doet. Onze eerste hond was een Irish softcoated Wheaten terriër. Hij had inderdaad de lichte kleur van Mika en werd geknipt met de schaar. Hij had geen klitvacht maar één van de Wheatens van de trimster had dat wel. Eigenaardig was dat waar haar werd uitgetrokken - door aan struiken te blijven haperen bijvoorbeeld - er harde ruwe erg rosse haren voor in de plaats kwamen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie