van snel naar sloom

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

van snel naar sloom

Bericht door Bor »

Eindelijk.... Mika is geheel vertrouwd met onze eet-regels en weet nu dat ze voldoende krijgt en dat er niets gejat, weggehaald, gedeeld word. Van enorm schrokken is ze nu eindelijk op het punt dat ze langzamer eet dan Bor. In alle rust smikkelt ze haar bak leeg. Neemt een hap(je), kijkt wat rond, kwispelt even als er naar haar gekeken word en neemt weer een brokje (of wat). Voor Bor een nieuw probleem, want die is nu eerder klaar en wil dan langs Mika heen de kamer weer in. Aangezien Mika nog weleens wat beschermend was naar haar eten t.o.v. Bor (nooit t.o.v. ons), durft Bor er niet langs, als zij haar bak nog niet leeg heeft. Dus ik moet nu Bor leren dat dit gewoon kan. Ik help 'm een stukje op weg, door achter Mika te gaan staan en Bor te zeggen dat het kan. Hij sjokt dan de kamer in. Mika eet in alle rust (bijna sloom!!) haar bak leeg en staat dan toe dat Bor nog even de kruimels oplikt.
Nog twee maand en dan is de schoonheid een jaar bij ons. Het lijkt alsof het nooit anders is geweest, al zien we nog steeds vooruitgang en gewenning. Of ineens een waaksheid, die er eerst niet was bijvoorbeeld.
Een beter besluit hadden we niet kunnen nemen, zoveel is wel duidelijk.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: van snel naar sloom

Bericht door Sjef »

Bijna een jaar alweer, ik kan zo al de eerste verhalen weer voor me halen. Goed om te lezen dat ze haar draai volledig heeft gevonden en jullie ook, echt een onderdeel van. En Bor blijft hoe dan ook een supervent :verliefd:

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: van snel naar sloom

Bericht door Eldrid »

Die Mika, ze laat langzamerhand merken wie er nou echt de baas is... Girrrrrlpowerrrrr!!!!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: van snel naar sloom

Bericht door Esther »

Al bijna een jaar, wat gaat dat snel!
Als het voelt alsof het nooit anders was dan was de keuze juist. :ok: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie