Vlooien en teken

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Vlooien en teken

Bericht door Nicoline »

Heeft iemand de Radar uitzending over Bravecto gezien ? Dat middel tegen vlooien en teken kan soms toch wel heel nare bijwerkingen hebben. Ik heb het vorig jaar ook 1x aan Molly gegeven, gelukkig heeft ze er geen last van gehad, maar nu ga ik toch op zoek naar wat anders. Front-line ,wat ik mijn vorige honden altijd gaf, blijkt volgens de dierenarts niet meer goed te werken. Heeft iemand een tip? Vorig jaar in Spanje vertelde een vrouw me dat ze haar honden inspoot met een extract van rozemarijn en citroen en dat ze absoluut vlo-vrij bleven. Dat ga ik dit jaar sowieso doen, dat kan geen kwaad en ruikt lekker bovendien, maar ik ben benieuwd wat jullie doen om ze te beschermen.
Hartelijke groet,
Nicoline
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Vlooien en teken

Bericht door Eldrid »

Ook Diezel heeft vorig jaar Bravecto gehad zonder problemen. Maar je vraagt je wel af of het nou echt nodig is om je hond te behandelen met al die chemische bende. Uit voorzorg ga ik Bravecto ook niet meer gebruiken. Ik kijk het gewoon even aan. Als het niet nodig is, ga ik hem ook geen antivlooienspul geven.

groetjes,
Diezel & Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Vlooien en teken

Bericht door Helene »

ik heb het teruggekeken ,ook Escher heeft zo'n pil gekregen , vorig jaar en een paar weken geleden , hij heeft er geen last van gehad , ik ben wel geschrokken Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Vlooien en teken

Bericht door Bor »

Wij geven hier nooit ter voorkoming. Heel af en toe hebben we tekendruppels gedaan (gratis bij de DA), maar daar kreeg Bor ook last van in de vorm van jeuk en algeheel lamlendig voelen. Ooit hebben we een uitbraak van vlooien gehad en toen kregen Bor en Fred een pil van de DA. Ik weet niet welk merk dat was, maar dat werkte enorm goed.
Ook dit jaar wachten we af in hoeverre behandeling nodig is en doen niets als het mee valt.
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie