wat gaat het worden?

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

wat gaat het worden?

Bericht door Bor »

Ik ben zo benieuwd hoe Mika er a.s. donderdag uit komt te zien, nadat we terug komen van de trimster! Zal ze donkerder of juist lichter worden? Zal ze er nog steeds zo gezond uitzien als nu? (gisteren zei mijn moeder nog, met enige schrik, dat Bor wel dun lijkt nu, vergeleken bij Mika!! Dat was weleens anders) Ik kijk er naar uit en vind mijn twee kanjers sowieso mooi! Ik zal een voor en na foto maken, als het zo ver is.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: wat gaat het worden?

Bericht door mleentje »

Ik ben ook heel benieuwd. Als ze bijna 24 kg weegt is ze iets zwaarder dan Guus en dan wordt het zoiets als Bor lijkt me. Tja, wat de kleur en textuur van de vacht betreft is het moeilijk te voorspellen, al ga ik voor licht en een eerder donkergrijs zadel. De kans dat ze bij iedere trimbeurt een steviger en donkerder vacht krijgt is reëel. Mooi wordt ze in elk geval. Licht of donker wat maakt het uit.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: wat gaat het worden?

Bericht door Sjef »

Oh ik ben ook benieuwd naar de foto's. Ik zal ze aan sjef laten zien; hij vond haar al fantastisch en mooi dus dat zal alleen maar meer worden :D

Groet van sjef en Jacqueline
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: wat gaat het worden?

Bericht door Sjef »

Sjef gaat overigens in januari weer voor de trim. Nu zijn haar langer wordt kleurt hij steeds roder, wat ik overigens erg mooi vindt. Van de week Zag ik een mooi gedraaide krul in zijn vacht; een soort dreadlock. Ik borstel hem nu vaker en er komt aardig wat van af. Scheelt weer voor de trim


Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: wat gaat het worden?

Bericht door Helene »

ja Escher wordt ook in januari getrimd , ook ik ben benieuwd na de trimbeurt van Mika , groet hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: wat gaat het worden?

Bericht door Bor »

Foto's ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ze heeft haar eerste volledige trim hier gehad. Ze is precies goed, qua bouw, vind ik zelf. Ze is.... ontzettend bleek!! Heel, maar dan ook heel, erg grijs en de kop is bijna "wit", net als haar schouder en kont(je). De trimster en ik hebben toch stiekem wel even staan giechelen. Er zitten gekke vlekken op haar zadel, ietsje donkerder plekjes en grijs in veel tinten. Het kan maar zo dat er vanaf nu meer één kleur terug gaat komen, maar het kan ook zo blijven. En wat ben ik blij met haar! Gisteravond bekeken we Mika en kwamen tot de conclusie dat ze er prachtig uit ziet. Een mooie vierkante rug, zonder mager invalletje. Een lieve, schrandere kop met (te) kleine oortjes. De vacht is nog steeds wat pluizig, maar we zagen al dat dat op de poten al veel minder was. Ze had/heeft een enorme wollige ondervacht. Ik loop nu dus met een uitzonderlijk donkere Bor en uitzonderlijk lichte Mika. Als ik al niet opviel met deze twee, dan nu toch zeker!
groetjes Esther
p.s.: Mika heeft zich heel goed gedragen tijdens de pluk. het was een veel groter karwei dan bij Bor bijvoorbeeld, maar ze hield zich kranig en lief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: wat gaat het worden?

Bericht door mleentje »

Leuk dat we al een verslagje krijgen. Of dat erg lichte haar een gevolg is van zelf bijhouden gedurende vele jaren of gewoon Mika is zal de tijd uitwijzen. Mij doet de lichte kleur en de rosse plukjes -die er nu wel uit zullen zijn - wat aan de kleur van onze Wheaten denken. Best mooi vind ik en origineel voor een Airedale
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: wat gaat het worden?

Bericht door Eldrid »

Ik ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet! Gauw foto's maken hoor!
Wat een dappere dame, volgens mij heeft ze het heel goed gedaan. :hoera:

groetjes,
Diezel & Eldrid
Plaats reactie