perfect

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

perfect

Bericht door Bor »

Na de boswandeling vanmorgen, reed ik door naar de dierenspeciaalzaak voor de vries-pens, die Bor en Mika iedere middag krijgen (dat bestaat uit dagelijks een klein hapklaar hompje, die ik per portie invries en dagelijks ontdooi). Ja, met twee honden gaat de voorraad ook twee keer zo snel op! Bij deze zaak zit ook de DA en ik wou de honden weer eens wegen.
Mika is nu nl perfect, qua gewicht en bouw en ik wil dan graag weten welk getal daaraan vast zit. Ik had al gegokt dat zij zo 23 à 24 kilo zou "moeten" wegen en jawel hoor: ze woog nu 23,8 kilo. Perfect! Nu weet ik dus welk gewicht goed is voor d'r en kan ik ervoor zorgen dat het ongeveer zo blijft.
Bor is bij 31 kilo op z'n best. Bij hem komt het heel nauw. Zodra hij 32 is, zie ik dat hij vadsig word en bij 30 is hij iets ielig. Hij zat op de 30,9. Ook perfect!
Ik ben blij dat het zo goed gaat met Mika. Het is toch altijd even zoeken naar de juiste middenweg. In voeding en opvoeding! (dat laatste gaat ook steeds beter trouwens :engel: )
Ze heeft veel minder honger en ik kan haar dus ook (soms) van etenswaren buiten af houden. Het woord "los" is vaak al afdoende... mits het geen lekkere hamburger is bijv. Maar een appel, brood laat ze braaf los als ik het zeg.
Thuis pakt ze bijna net zo voorzichtig haar koekjes aan als Bor dat doet. Dat was echt anders, in het begin. Ze nam met regelmaat een vinger mee met de hap/snap/weg.
Zij doet het dus geweldig. Nu is het aan mij om haar op gewicht te houden. Niet teveel en niet te weinig.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: perfect

Bericht door Helene »

dat klinkt allemaal goed , mooi op gewicht allebei, ga zo door je hebt het er maar druk mee groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: perfect

Bericht door Esther »

Keurig! :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: perfect

Bericht door mleentje »

Mika heeft gewoon perfecte baasjes - nou ja bazinnetje maar waarschijnlijk toch iets meer dan dat - daar hoort een perfect gewicht bij en prinseslijke manieren, Prins Bor geeft het goede voorbeeld.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: perfect

Bericht door Eldrid »

Prachtig op gewicht! Houden zo! Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf... :oops:
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: perfect

Bericht door AL »

Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik wilde je vandaag toevallig nog mailen om te vragen hoeveel Mika nu weegt. Ik zit met Zoë nu exact 23 kilo. Niets aan haar voeding veranderd sinds Mika weg is. Wel een kilo of 4 zwaarder geworden. Tuigje, halsband, beiden te krap geworden na het vertrek van Mika.
Wellicht toch de stres van het baasje geweest waar het momenteel ook een stuk beter mee gaat. :D
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: perfect

Bericht door Bor »

AL schreef:Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik wilde je vandaag toevallig nog mailen om te vragen hoeveel Mika nu weegt. Ik zit met Zoë nu exact 23 kilo. Niets aan haar voeding veranderd sinds Mika weg is. Wel een kilo of 4 zwaarder geworden. Tuigje, halsband, beiden te krap geworden na het vertrek van Mika.
Wellicht toch de stres van het baasje geweest waar het momenteel ook een stuk beter mee gaat. :D
Ik heb idd het idee dat Mika, hoe dan ook, heel veel stress heeft ervaren in haar leven bij jou. Ik ben haar wel meer gaan voeren, ze had echt honger, dat is nu over. Stress bij de baas kan een hele grote invloed hebben op de hond. Fijn dat ook Zoë er zo goed onder gedijt.
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie