Barf

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Barf

Bericht door Sjef »

Hoi, zijn er wellicht baasjes die hun airedale vers vlees geven. Sjef krijgt 's morgens brokken van farm food en 's avonds vers vlees (kippengaas, hart, rundvlees, boontjes) wij zijn ons aan het verdiepen in het zelf samenstellen van vlees/ botten/ groenten. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied ? Ik ben benieuwd....

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Barf

Bericht door mleentje »

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Guus krijgt Farmfood en om de week een vleesdagje tussendoor. De fokker raadt om de 5/7 dagen een vleesdag aan. Er is wel een Barf Forum met tips en tricks. De trimster van onze Wheaten zat volledig op Barf. Een Wheaten is wel iets kleiner dan een Airedale maar ver liggen karakter en behoeftes niet uit elkaar.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Barf

Bericht door Nicoline »

Ha Jacqueline,
Wij geven op advies van de fokker 1 x per week vers vlees, Energique. Dat zijn porties diepgevroren rauw vlees, heel handig. Verder krijgt onze dame brokjes met verse zalm van Henne Kronch met s'avonds een beetje zalm olie eroverheen. En om 20.00 een bakje yoghurt natuurlijk. Op zondag krijgt ze bij haar ontbijt ook een hard gekookt eitje, ( kregen ze bij de fokker ook ) heel gezellig, ze is er dol op !
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Barf

Bericht door mleentje »

Nou die fokkers leggen hun hondjes wel in de watten. Ook onze Guus was zo'n bofkont. Ik ga eens kijken waar ik dat vlees kan vinden. Het lijkt me gemakkelijk. Ook Guus krijgt zalmolie over zijn brokken als mijn man het niet vergeet.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Barf

Bericht door Esther »

Ze krijgen hier hoofdzakelijk brokken en af en toe rauw gehakt, rauwe eieren, of ander vlees.

Zelf samenstellen heb ik geen ervaring mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Barf

Bericht door Eldrid »

Rauw vlees is het allerbeste voer voor een hond. Maar ook hier geven we brokken afgewisseld met diepvriesvlees. Als Diezel vlees krijgt eet ie het in een mum van tijd op vooral als hij pens krijgt, dat vind ie echt het allerlekkerst. Terwijl hij met lange tanden zijn brokken eet verdeeld over de hele dag. Er zijn wel sites over BARF, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bij het zien van die plaatjes van schapenkoppen en kippennekken toch wel een beetje afkeer kreeg (ik weet het: heel schijnheilig als je vleeseter bent).

groetjes,
Diezel & Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Barf

Bericht door Helene »

Escher krijgt specific van de dierenarts , brokken gebaseerd op vis ,hij doet het daar goed op en als we op vakantie gaan nemen we een zak mee dat vinden we gemakkelijk .Vroeger ging Roel pens halen bij het slachthuis en die knipte hij in stukjes, ik deed de stukjes weer in zakjes dat ging in een aparte vriezer die in de garage stond.Nadien stonk de keuken een dag naar pens.Na de dood van de hond is er nooit meer pens in huis gekomen
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Barf

Bericht door Helene »

Escher krijgt specific van de dierenarts , brokken gebaseerd op vis ,hij doet het daar goed op en als we op vakantie gaan nemen we een zak mee dat vinden we gemakkelijk .Vroeger ging Roel pens halen bij het slachthuis en die knipte hij in stukjes, ik deed de stukjes weer in zakjes dat ging in een aparte vriezer die in de garage stond.Nadien stonk de keuken een dag naar pens.Na de dood van de hond is er nooit meer pens in huis gekomen
Sylvia
Junior
Junior
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2014 13:04
Mijn hond heet: Fidel
Locatie: Lier

Re: Barf

Bericht door Sylvia »

Fidel krijgt als hoofd maaltijd KVV (kompleet vers vlees). Van Degomeat krijgt hij alle samenstellingen en af en toe gooi ik er nog een andere variëteit tussen van een ander merk. We kopen ze in de 1 kg versie en daar krijgt hij 's avonds 500 gr van. 's morgens eet hij een kleine portie graan vrije brokken, Barking Heads. Op de middag een stukje banaan, veenbessen en wat yoghurt of platte kaas. Op zondag is het feest, dan wacht hij braaf op de poepjes van mijn croissant en op zijn zondagse kluif als wij aan de pistoleetjes beginnen! Toen hij pas hier kwam had hij helemaal niets met eten, hij kreeg voordien een hoeveelheid brokken, die hij verspreid over de dag kon opeten, maar hij at niet met "goesting"! Bij de eerste maaltijden vers wist hij totaal niet hoe daar aan te beginnen, maar dat was snel anders. Hij eet rustig en is voldaan na de maaltijd, meer moet dat niet zijn :knip: . Barf is voor mij een stap te ver!
Plaats reactie