etensbak

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
Mirjam
Puppy
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2015 08:24

etensbak

Bericht door Mirjam »

Wij zijn stiekem, natuurlijk al een beetje aan het winkelen geslagen. Nou zag ik van die mooie in hoogte verstelbare etensbakken. Heeft iemand die en hoe bevalt dat?
Mirjam
Puppy
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2015 08:24

mand

Bericht door Mirjam »

Ons leek een ronde bontmand waarvan je de hoes uit kunt wassen ideaal. Wat hebben jullie voor ervaringen en hoe groot kun je de mand het best kopen?
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: etensbak

Bericht door Helene »

o, geweldig jullie plannen , maar wacht even , wij hebben een ordinaire plastic bak , de mooie roestvrij stalen glimmende die we van te voren gekocht hadden hebben we nog steeds , hij was er bang van , het glom denk ik teveel.
De kleden die ik heb gekocht , warm ,vrolijk van kleur , passend bij ons interieur, kussens lekker zacht enz . hij wilde ze niet, ECHT ,niet , JAMMER Escher slaapt op de bank op een oud kapot laken . Hij mocht niet op de bank , maar hij deed dat s'nachts toch nadat hij bijna een jaar in de bench had geslapen. wij hebben hem dat niet afgeleerd kunnen krijgen , stiekum deed hij dat toch en op een moment zei Roel ach hij vindt dat gewoon veel plezieriger op de bank liggen en toen ik ging ook maar overstag.Weet waar je aan begint , ze nemen je hele gezin over !!! Groet Helene
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: etensbak

Bericht door Bor »

Ik had de in hoogte verstelbare bakken, maar die kletteren enorm. Nu hebben we hoge plastic bak, waar twee (water en voer) roestvrijstalen bakken in zitten, die er uit kunnen. (via Zoo plus gekocht, geloof ik) Hier zijn we blij mee.
Ik denk dat een deken of een kussen een goed idee is om mee te beginnen. Pas als de voorkeuren van je hond zich gaan uiten, koop je een plek waar hij zich lekker in voelt. Wij kochten laat pas een koninklijke mand voor Bor, waar hij trouwens in het begin helemaal niet in wilde, omdat 'ie kraakte (zo'n enorme rieten mand/hondenbank) Nu ligt hij er graag in, als poes Fred er niet in ligt, want dan durft Bor niet meer...
Veel plezier met alle voorpret!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: etensbak

Bericht door Eldrid »

Wij hebben gewone plastic bakken en een oude gietijzeren pan ( blijft goed staan) waaruit diezel eet en drinkt.
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: etensbak

Bericht door maria »

Mijn aire heeft een rietenmand.
De fokker lachte mij uit toen ik het hem vertelde!
Het was zo ongeveer het stomste wat ik kon doen, een airedale in een rieten mand.

Nou...................hij heeft gelijk gekregen. :lol:
Het is weinig mand meer, en nog minder riet.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: etensbak

Bericht door mleentje »

Wij hebben hier 18 jaar verstelbare bakken gehad. Gemakkelijk en goed voor de nek. Zowel Vlady als Wilma vonden die prachtig. Meneer Guus vindt ze te diep. Maanden heeft hij gegeten en gedronken uit de 'reisbak'. Sinds kort hebben we 2 bakken op de grond staan.
Als kussen/mand/bed heeft hij een Doggy bagg (zie banner). Super licht is die en kan binnen en buiten worden gebruikt. Ooit gekocht voor Wilma maar die vond het lawaai en het feit dat ze er niet stabiel op kon staan eng. Guus daarentegen vindt hem super. De bank wint het voorlopig niet van het kussen. Het moet gezegd. Guus ligt ook graag op een handdoek of gewoon op de vloer aan het raam of tegen de tussendeur naar mijn thuiskantoor.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: etensbak

Bericht door Helene »

maria schreef:Mijn aire heeft een rietenmand.
De fokker lachte mij uit toen ik het hem vertelde!
Het was zo ongeveer het stomste wat ik kon doen, een airedale in een rieten mand.

Nou...................hij heeft gelijk gekregen. :lol:
Het is weinig mand meer, en nog minder riet.
jaaaaaaaaaaaaaaa, hoe kon je , hier ook zo'n gek
Mirjam
Puppy
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2015 08:24

Re: etensbak

Bericht door Mirjam »

Wat leuk om jullie ervaringen te horen! Ik ben namelijk nog jarig voor we de hond kunnen nemen (en ik ben bang dat het ook nog wel sinterklaas wordt...) Aangezien we de kinderen hebben geleerd dat ze moeten sparen voor dingen en geduld hebben :( . Vraag ik nu natuurlijk hondenspulletjes. Ik heb ook van mensen gehoord dat de in hoogte verstelbare bakken om konden vallen en ze leken me voor een pup zo groot. Om nu 2x iets aan te schaffen.. Kan ik idd misschien beter wachten. Ik heb al een bench waarin we de grote konijnen buiten kunnen zetten. Wat zou je daar in het begin in kunnen leggen. een oud tuinstoelkussen met een fleecehoes? Volgens mij kun je dat wel wassen.
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: etensbak

Bericht door Eldrid »

Airedale puppies hebben hele scherpe tandjes. Het zijn net kleine krokodilletjes. Ik zou gewoon met oude spullen beginnen waar je niet teveel waarde aan hecht. Wij hebben zelf nooit gebruik gemaakt van een bench. De eerste week sliep Diezel in een rieten dekenkist. Toen hij er na een week uit zichzelf uitsprong hebben wij hem 's avonds los in de huiskamer gelaten. Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij (bijna) niets gesloopt heeft. We maakten hem voor het slapen gaan zo moe dat hij de fut niet meer had om streken uit te halen.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: etensbak

Bericht door mleentje »

Wij legden in de bench een opgepooid oud deken dat we ook gebruikten toen we hem naar huis brachten, het dekentje met de geur van zijn eerste thuis met zijn mama en speeltjes die we voor hem gekocht hadden: een puppy Kong, en een Wubba, beiden speciaal voor kleine pups. Ze gaan nog mee en zijn oersterk. Voor het overige moeten tuigje of halsbandje toch een paar keer opnieuw worden gekocht. Kauwspeeltjes zijn heel erg belangrijk. Ook die bestaan voor pups. Hoe meer eigen spullen de hond heeft hoe minder er neiging tot slopen is. Wat de etensbakken betreft; als je niet tweemaal kopen wilt, begin dan met oude ondiepe schaaltjes en koop pas een etensbak/drinkbak als hij/zij wat groter is. Wij hebben gemakkelijk praten. Guus was bench getraind en we hoeften de inrichting van zijn bench maar te kopiëren. Een deel van zijn sloopgedrag en kleine pupstreken was hij met 12-15 weken ook al kwijt. Dat scheelt.
En inderdaad, een eigen hond is helemaal anders dan een hond in het ouderlijk huis. Nu ben je zelf - samen met je gezin - verantwoordelijk voor de opvoeding.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: etensbak

Bericht door Helene »

wij begonnen met een bench met daarin een oude slaapzak in een zelf genaaide hoes van spijkerstof die kon je gemakkelijk uitwassen en we gebruikten de plastic bakken voor water en eten van de vorige hond. Escher heeft 8 maanden in de bench geslapen en overdag na zijn wandelingetje kreeg hij een puppy kong met een beetje smeerworst en deed ik het deurtje dicht , had ik ook even rust alsof je je kind in de box zet. Dat puppy kongetje heeft hij nog steeds ,na zijn laatste ronde krijgt hij dat ,dat is traditie geworden. Escher heeft nooit iets gesloopt en hij heeft nog steeds zijn puppyspeelgoed .Ik vind het zo leuk al die voorbereidingen van jullie , je zou zelf ook weer een pup willen. groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: etensbak

Bericht door Esther »

Wij gebruiken in hoogte verstelbare bakken. Je kan de bakken heel laag zetten zodat een pup er ook uit kan eten.

Manden hebben wij niet (behalve voor Mukkie). Onze honden liggen op de grond of op de bank. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie