voeding op 1 jaar

Heb je vragen of tips over voeding of verzorging van je hond, stel ze hier
Plaats reactie
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

voeding op 1 jaar

Bericht door boetje »

Norton is bijna 1 jaar nu.
Momenteel krijgt hij nog steeds puppybrokken large breed van hills science plan, maar ik heb de indruk dat hij ze beu is.
Soms duurt het tot 's avonds vooraleer hij er aan begint (als hij zeker is dat er niets meer te rapen valt van ons).
Ik zou toch graag hebben dat hij plezier heeft aan zijn eten.
Hebben jullie tips?
Wisselen jullie soms ook nog eens af en toe (bvb soms runds, soms kip) binnen een bepaald merk natuurlijk.

Ik moet zeggen dat hij ook énorm ruikende, maar stevige ontlasting heeft. Een voeding die dit zou kunnen oplossen zou ook wel aangenaam zijn.

Benieuwd naar jullie advies...
Afbeelding

always look on the bright side of life
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Bor »

Ik ben zelf al rap overgestapt naar het gewone voedsel/brokken. Daar deed Bor het goed op. Wel heb ik dat een poos vermengt met groente of groentenat. Nu doe ik dat al heel lang niet meer (hij mag wel na ons eten één van de borden of een pan uitlikken) Na wat uitzoeken kwamen wij uit op 3 maal daags eten geven en dat werkt nog steeds het allerbeste voor onze beer. Het is vooral uitproberen en dan zelf het beste zien wat goed werkt voor jullie/hem en jullie ritme.
Succes!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Helene »

Escher krijgt al jaren dezelfde brokken , eerst voor puppys later voor de volwassen hond.Hij laat soms ook de hele dag zijn bak staan en begint dan voor het slapen gaan alles op te eten .Wij zijn dat gewend , dat het de hele dag staat, zo af en toe neemt hij wel een hapje eruit , maar zo erop aanvallen zoals sommige honden doen heeft Escher nooit gedaan.Als wij op vakantie gaan wil ik niet de hele dag zo'n bak brokken in de camper hebben , er komen altijd van die blauwe vliegen op af.Hij krijg het dan voor het naar bed gaan en dan is het ook goed , hij laat het ook wel eens een dag staan, eet hij dus niets, of een klein beetje , ook dat zijn wij gewend van Escher , het is niet zo'n enthousiaste eter van brokjes.Wel met rijst erbij of met bloemkool over de brokjes, menseneten daar houdt hij wel van.Zijn brokjes zijn van Specific , de dierenarts verkoopt ze zit veel vis in .Groet Helene
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Eldrid »

Diezel at zijn brokken ook altijd met lange tanden op. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op geperste brokken en die eet hij nu met veel meer smaak op. Al kan hij er soms ook nog een hele dag over doen hoor. Het is maar net of hij honger heeft of niet. Maar als hij pens of ander vers vlees krijgt dan is het binnen no-time op :knip: dat blijft toch het allerlekkerst voor hem. We wisselen het dus ook af.

groetjes,
Diezel & Eldrid
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door boetje »

misschien een beetje domme vraag maar wat zijn geperste brokken? welk merk heeft die in hun gamma?
Afbeelding

always look on the bright side of life
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Eldrid »

Dat is zeker geen domme vraag. We hebben destijds een testje gedaan met Diezels brokken door er een paar in een glas water te zetten. Na een hele dag bleven die dingen nog steeds op het water drijven. Bij een geperste brok is dat anders, die valt uit elkaar en zakt naar de bodem van het glas. Daarom hebben wij daarvoor gekozen. Er zijn meerdere merken te verkrijgen in Nederland. Momenteel eten allebei mijn honden Jarco. Daarvoor was het Farmfood maar daar reageerde onze Franse Bull weer heel heftig op.
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Sjef »

Hoi,
Sjef krijgt twee maal per dag eten; hij heeft dit min of meer zelf aangegeven omdat hij de brokken van tussen de middag niet meer opat. Wij zijn vanwege zijn ontlasting (vaak dun) overgestapt op farm dood; dit bevalt goed, sjef is er gek op. Hij poept veel minder en heeft een goede ontlasting. 'S morgens krijgt hij altijd brokken en 's avonds vlees. Wij geven hem dan de pens of rund compleet gemengd met lams- of kippenhart en soms gehakt. Ook doen we er wat boontjes door, uiteraard afgewogen hoeveelheden. Sjef is nu bijna 15 maanden en krijgt sinds hij een jaar is brokken voor de volwassen hond.

Groeten van Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door mleentje »

De kweker van Guus raadt aan met 6 maand te stoppen met puppyvoeding wegens te rijk en over te stappen op voeding voor een volwassen hond en een 'vleesdag' per week in te lassen.

Met 6 maand hadden we nog een zak puppievoeding over. Hij krijgt nu puppy en volwassen voeding half om half. Kip en rijst en lam en rijst zijn het. Hij doet het er goed op. Guus is een goede eter en eet zijn bak heel snel leeg. Niet zo snel als Wilma maar veel scheelt het niet. Wilma at enkel 's avonds. Guus 3 maal per dag, al kan het best gebeuren dat het middagmaal er om één of andere reden bij in schiet. Guus maalt er niet om.

Onze Wheaten at als Escher. Eens van voeding veranderen kan geen kwaad. Lam en rijst verteren heel goed. Die hebben ze niet in puppievoeding geloof ik. Toch niet in het gamma van Hills. Je zorgen maken om zijn eetgedrag hoeft echt niet.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door Nicoline »

Dag allemaal,

Molly is nu alweer 1 jaar en 3 maanden en eet nog steeds de brokken die de fokker adviseerde. Het heet Henne Kronch en het zijn brokken op basis van verse zalm. Vanaf 1 jaar zijn we teruggegaan naar 2 maaltijden per dag en dat gaat prima. 'S avonds krijgt ze altijd een bakje yoghurt ; haar absolute lievelingseten. En verder is ze nog steeds dol op fruit, het liefst zelf geplukt; de frambozen zijn dit jaar allemaal in onze dief gegaan. Op zondag krijgt ze vers vlees van het merk energique en ja ja heel gezellig bij het ontbijt samen met ons een hard gekookt eitje.
Afbeelding
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door boetje »

amai, dat is nogal eens een menu!
een eitje op zondag, 's avonds bakje youghurt, beetje fruit plukken...

ben ondertussen ook overgeschakeld naar healthy dog (geperste voeding). norton eet het ofwel heel graag ofwel heeft hij enorme honger. volgens de verpakking mag hij 2 maal per dag 130 gr en in 1-2-3 is dit op.
denk er ook over om hem 1 keer per week vers vlees te geven.

bij elke maaltijd die wij nemen, slaagt hij hij er ook wel in om iets af te schooien... wie kan er nu aan die zielige blik weerstaan :D
Afbeelding

always look on the bright side of life
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: voeding op 1 jaar

Bericht door mleentje »

Ook bij ons zijn fruit en joghurt als toetje of tussendoortje een absolute topper. Voorlopig laat hij de peren hangen en eet enkel de afgevallen exemplaren op. Er zijn veel peren dit jaar maar ze hangen hoog en voorlopig springt hij er niet naar.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie